Ga naar inhoud


Telenet kaart met OSCAM laten werken, hoe doe je dat?


Aanbevolen berichten

Blijkbaar kan je een losse Ziggo kaart in een Enigma2 ontvanger plaatsen (zoals een Vu+ Duo2) en middels configuratie van Oscam werkt dit.

Ziggo en Telenet lijken sterk op elkaar, dus vraag ik mezelf af of er iemand al eens in geslaagd is ditzelfde met een Telenet kaart te doen?

 

Zit inmiddels met twee kapotte cams, terwijl de Telenet kaart zelf wellicht nog functioneel is.

Eén van die kaarten stak in m'n Vu+ Duo2. Mocht ik dat met OSCAM kunnen laten werken spaart me dat weer 69€ uit 😉

 

Hopelijk kan dat werken...

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat gaat alleen als je de unieke keyset hebt van je kaart en de box (of CI+). Zonder die info ben je overgeleverd aan de door Telenet geleverde CI+ module..

 

Bijkomende vraag:

 

Als je inmiddels 2 defecte modules hebt, mag ik er 1 voor mijn hobby museum?

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, Mimisiku zei:

Dat gaat alleen als je de unieke keyset hebt van je kaart en de box (of CI+). Zonder die info ben je overgeleverd aan de door Telenet geleverde CI+ module..

 

 

Een leek in deze materie: hoe kan ik daar aan komen?

13 minuten geleden, Mimisiku zei:

Als je inmiddels 2 defecte modules hebt, mag ik er 1 voor mijn hobby museum?

 

Die vraag krijg ik natuurlijk twee dagen te laat. Eén module die ik echt niet kon missen is inmiddels al omgeruild. Was blijkbaar toch nog waarborg op. Op de tweede niet en die heb ik terug mee naar huis genomen. Ze werkt dus nog in een Philips tv. Nog wat mee experimenteren. Als ik er niks mee kan bereiken laat ik je dat weten.

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar kom je aan door ca. €800 te spenderen om je box en kaart uit te laten lezen..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

de gebruikte box waarmee je de kaart en codering uit kon krijgen wordt niet meer ondersteund in belgie, de box die dit nog ondersteund heeft een ingebouwde key (dus zonder kaart) wat je wel nog kan laten uit lezen is de CI+ module met kaart op een wijze dat je het werkend kan krijgen (als er geen update komt).

maar telenet gaat de IPTV toer op gaan tegen ongeveer 2030, is nog even maar de DVB-C zal dan uitgezet worden tegen dan.

iedereen gaat naar de tv box moeten gaan, die kan IPTV aan.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je nog 8 jaar genieten..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote
5 minuten geleden, digitaal kijker zei:

wat je wel nog kan laten uit lezen is de CI+ module met kaart op een wijze dat je het werkend kan krijgen

 

En laat het nu net daarom gaan. Maar wie doet dit met wat? Is het dat met die 800€ wat Mimisiku zegt?

Is idd nog 8 jaar genieten dan. En eerlijk, die toekomstperspectieven op tv gebied interesseren me erg weinig. 18 jaar geleden ging FullHD sowieso overal de standaard zijn binnen 3 jaar. 10 jaar terug: we slagen Full HD over en gaan meteen op 4K. Euuuhhmmm 🤔

 

En nog iets: als ik de opnames, of "terugkijk tv" bekijk op die nieuwe Telenet boxen, dan is dat beeld maar belabberd hoor. Fijn als dat de toekomst wordt.

 

Maar goed, vandaag kunnen we gelukkig nog met DVB-C werken met onze kaartjes...

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, RaveMaus zei:

En nog iets: als ik de opnames, of "terugkijk tv" bekijk op die nieuwe Telenet boxen, dan is dat beeld maar belabberd hoor. Fijn als dat de toekomst wordt.

 

Maar goed, vandaag kunnen we gelukkig nog met DVB-C werken met onze kaartjes...

 

die kwaliteit is omdat niet iedereen een stabiele internet verbinding heeft en soms via wifi werkt wat nog trager is en dan past de box zich aan aan de snelheid dat die krijgt, ik heb namelijk geen problemen met slechte kwaliteit opnames, gebruik wel een eigen router via bridge waarbij de snelheid en stabiliteit beter is dan via de telenet modem/router.

het kost wat een eigen router met bv Wifi6 maar dan heb je iets ;)  en die tv box kan en mag achter een eigen router werken.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die 800 euro moet je met een hele grote korrel zout nemen. Het gaat er om wat voor module je hebt, oudere zijn wellicht minder beschermd dan nieuwere.  En om een module uit te lezen moet je die meestal slopen. Ik meen dat het 016c block in die modules versleuteld is en dan is het de vraag, is de cwpk in gebruik en zo ja is de cpu te glitchen of iets dergelijks.  Je moet dus iemand hebben met extensieve kennis, modules zijn lastiger dan boxen.   Ik heb ook wel is gehoord dat iemand in staat zou zijn modules via de pcmcia aansluiting te dumpen en volledige root toegang te verkrijgen en wellicht dat dit wel kan maar enig bewijs heb ik tot op heden nog nooit gezien.

 

En last but not least, je hebt een private cak7 oscam nodig die unieke pairing ondersteund. 

 

Kortom voor 99.9% van kijkers helemaal niet interessant. 

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...
Op 4-12-2022 om 15:26, RaveMaus zei:

Blijkbaar kan je een losse Ziggo kaart in een Enigma2 ontvanger plaatsen (zoals een Vu+ Duo2) en middels configuratie van Oscam werkt dit.

Ziggo en Telenet lijken sterk op elkaar, dus vraag ik mezelf af of er iemand al eens in geslaagd is ditzelfde met een Telenet kaart te doen?

 

Zit inmiddels met twee kapotte cams, terwijl de Telenet kaart zelf wellicht nog functioneel is.

Eén van die kaarten stak in m'n Vu+ Duo2. Mocht ik dat met OSCAM kunnen laten werken spaart me dat weer 69€ uit 😉

 

Hopelijk kan dat werken...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet ’hoe het bij jou verlopen is dat je cams niet meer werken in je tuner. 

Maar hier zijn er ook al 2 gesneuveld terwijl ze wel nog werken dan weer in mijn samsung tv. 

Dit is heel bizar.

Ze werken maanden lang en dan is het over en uit . De vu+ blijft dan de cam pairen (pairing ) en dat zo blijvend zonder resultaat. 

Steek ik hem dan in mijn tv is er niets aan de hand , terug diezelfde cam in de vu+ terug het probleem.

Dus samengevat , die cam krijg ik dan niet meer werkend in mijn vu+ met pli software.  

Dus nochmaals  zeer bizar , precies of er iets met die kaart op geschreven wordt door telenet dat ze onbruikbaar worden voor de pli software. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, chukky2 zei:

precies of er iets met die kaart op geschreven wordt door telenet dat ze onbruikbaar worden voor de pli software. 

Dikke kans, dit lijkt me geen toeval.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 4-12-2022 om 15:26, RaveMaus zei:

Blijkbaar kan je een losse Ziggo kaart in een Enigma2 ontvanger plaatsen (zoals een Vu+ Duo2) en middels configuratie van Oscam werkt dit.

Ziggo en Telenet lijken sterk op elkaar, dus vraag ik mezelf af of er iemand al eens in geslaagd is ditzelfde met een Telenet kaart te doen?

 

Zit inmiddels met twee kapotte cams, terwijl de Telenet kaart zelf wellicht nog functioneel is.

Eén van die kaarten stak in m'n Vu+ Duo2. Mocht ik dat met OSCAM kunnen laten werken spaart me dat weer 69€ uit 😉

 

Hopelijk kan dat werken...

 

 

 

Ik weet niet ’hoe het bij jou verlopen is dat je cams niet meer werken in je tuner. 

Maar hier zijn er ook al 2 gesneuveld terwijl ze wel nog werken dan weer in mijn samsung tv. 

Dit is heel bizar.

Ze werken maanden lang en dan is het over en uit . De vu+ blijft dan de cam pairen (pairing ) en dat zo blijvend zonder resultaat. 

Steek ik hem dan in mijn tv is er niets aan de hand , terug diezelfde cam in de vu+ terug het probleem.

Dus samengevat , die cam krijg ik dan niet meer werkend in mijn vu+ met pli software.  

Dus nochmaals  zeer bizar , precies of er iets met die kaart op geschreven wordt door telenet dat ze onbruikbaar worden voor de pli software. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Datzelfde probleem hebben de Duitsers met hun UM02 CI+ module. Exact dezelfde klacht. Boze tongen beweerden dat er een ‘systeem’ inzit wat controleert op legitieme hardware. Echter nooit bewezen. Inmiddels is in Duitsland de UM02 aan het uitfaseren t.g.v. de D09 kaart…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, chukky2 zei:

Ik weet niet ’hoe het bij jou verlopen is dat je cams niet meer werken in je tuner. 

 

Bij mij was het zo dat de beelden die gedecodeerd moesten worden stotterden in de Vu+.

 

De kaart in een Philips tv werkte nog wel, in een Loewe tv werden ze gewoon niet meer herkend. De tv deed alsof er geen kaart in het toestel zat.

 

Nu heb ik inmiddels een Duo4K gevonden en in de plek van de Duo2 gezet. Geen problemen meer gehad tot nu toe. Uiteraard ben ik bij Telenet een nieuw kaartje gaan halen.

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...