Ga naar inhoud


Problemen met VU ontvanger


John1959

Aanbevolen berichten

Ik heb sinds jaren probleemloos een VU UNO 4K SE. Sinds kort heb ik problemen met het opnemen en tegelijk kijken op een andere zender. Als ik NPO1 op opnemen zet, dan hikt NPO3 en Omrop Fryslan. Neem ik op op NPO3, dan hikt NPO1 en Omrop Fryslan. Ze zitten allemaal op 23,5. Ik heb de LNB inmiddels vervangen, een andere VU, een andere tuner, een andere switch geprobeerd. Alles wat ik doe heeft geen effect. Iemand nog een idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites


dat lijkt heel  vreemd omdat we vaak van ons (als lezer van jouw topic) zelf uitgaan en de vrijschakeling middels kaart en softcam , ci+ en diens configuratie.

 

NPO3 is niet gecodeert dus die mag geen probleem leveren inzake de toegang tot zien en of opnemen.

maar waar schort het?

 

welk image, versie build

welke softcam, versie en eventueel ook je config bestanden ter lering ende vermaek.

While My Guitar Gently Weeps

Goerge Harrison, Rick Wakeman, Guy Protero, the Orion Strings

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, Tonskidutch zei:

NPO3 is niet gecodeert .......

Altijd gedacht dat bij CD zo'n beetje alles gecodeerd was behalve het infokanaal. Nu heb ik ik Astra 3 een maand geleden met LNB en al uit de configuratie gehaald. Omdat die toch geen enkele toegevoegde waarde meer had na opzeggen bij CD. Bij zowel lyngsat als kingofsat staat NPO3 wel als gecodeerd aangegeven.

T90 met 5W, 4, 9, 13, 16, 19, 28E. 2x EMP Centauri 17/8. 6xSUR420.
W10 PC, Ryzen7-3700, TBS6590 dual met CI - DVBDream - LG Oled 55"

VU Ultimo; 2xtwin FBC, VU Uno met twin FBC - Samsung QLED 75"

Link naar reactie
Delen op andere sites

en toont nog steeds 3 coderingen op de box en gaat niet open zonder softcam

 

aangepast door bellejt

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
19 uren geleden, Tonskidutch zei:

NPO3 is niet gecodeert

Misschien bij Digitenne en Ziggo niet, maar zoals door Kwetal opgemerkt, op satelliet bij Canaldigitaal wel.

4 minuten geleden, Tonskidutch zei:

NPO 1 tm 3 zijn Publiek Openbaar domein en worden gratis doorgegeven door Canal Digital.

Hoogstens FTV, maar dat kan ik niet controleren, ik heb geen kaart zonder rechten liggen.

 

 

Maar dat is de vraag niet.

21 uren geleden, John1959 zei:

Sinds kort heb ik problemen met het opnemen en tegelijk kijken op een andere zender. Als ik NPO1 op opnemen zet, dan hikt NPO3 en Omrop Fryslan.

Het zijn programma's, die allemaal op dezelfde transponder zitten. 12187 H

 

Paar mogelijke oorzaken.

- (Corrupt) image?

- Tuner probleem, condensatoren rond het tunermodule?

- Voedingsprobleem? teveel verlies over de antennekabel voor horizontale transponders 18 Volt i.c.m. een draaiende harddisk?

- De harddisk?

 

En soms een dect telefoon, welke te dicht bij de ontvanger of antennekabel staat.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, Tonskidutch zei:

vang me niet op een tekst

Het was niet mijn bedoeling iets te gaan vangen. Maar wel om mijn verbazing uit te spreken omtrent mijn eigen onwetendheid. Of mijn onnozelheid. Het is nu veel te koud buiten om die LNB op Astra 3 weer terug te plaatsen. Anders ging ik het meteen even proberen.

T90 met 5W, 4, 9, 13, 16, 19, 28E. 2x EMP Centauri 17/8. 6xSUR420.
W10 PC, Ryzen7-3700, TBS6590 dual met CI - DVBDream - LG Oled 55"

VU Ultimo; 2xtwin FBC, VU Uno met twin FBC - Samsung QLED 75"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik kan je verzekeren dat NPO 123 altijd al gecodeerd zijn geweest op de satelliet. Ze waren wel een tijdje onderdeel van het FTV pakket dus gratis te zien op kaarten die geen officieel abo meer hadden,  maar ook dat is al jaren niet meer.  Pin me er niet op vast maar ik geloof 2015 ?

 

 

@John1959

Welke softcam gebruik je want het klinkt als een bug van de image icm CCcam. 

 

 

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden, Codx zei:

Ze waren wel een tijdje onderdeel van het FTV pakket dus gratis te zien op kaarten die geen officieel abo meer hadden,  maar ook dat is al jaren niet meer.

dat was ook de laatste CDS abo kaart die ik had destijds, wat wel allemaal er toe behoort is er niet helderder op geworden na alle abo varianten die vol en bomvol waren en dan weer niet...

 

ik denk ook aan de softcam maar zonder nadere gegevens van @John1959 is het theeblaadjes uitlezen

While My Guitar Gently Weeps

Goerge Harrison, Rick Wakeman, Guy Protero, the Orion Strings

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
23 uren geleden, John1959 zei:

Ik heb de LNB inmiddels vervangen, een andere VU, een andere tuner, een andere switch geprobeerd. Alles wat ik doe heeft geen effect.

En dan alleen wanneer hij programma's van een transponder tegelijk bekijkt.

 

Kaartprobleem?

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...