Ga naar inhoud


Wat is het verschil tussen deze 2 LNB's? Inverto black ultra en Inverto Ultra OPN HGNL?


Oeki

Aanbevolen berichten

Kan iemand mij helpen met het verschil tussen de Inverto Black Ultra Twin lnb en Inverto IDLT-TWL412-ULTRA-OPN HGLN Ultra Twin 40mm PLL LNB?  De eerste werden mij door Sprietje geadviseerd ter vervanging/uitbreiding van inverto's Black Premium. Ze lijken meer toekomstgericht te zijn. 

Kan iemand hierbij mij nog advies dienen?

Oeki

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Een duidelijke titel helpt bij het beantwoorden van je vraag.

 

Daarom je titel "LNB" gewijzigd.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • ceesv wijzigde de titel naar Wat is het verschil tussen deze 2 LNB's? Inverto black ultra en Inverto Ultra OPN HGNL?

de verschillen:
- de Black Ultra wordt niet meer gemaakt, is vervangen door Inverto Ultra PLL
- de Black Ultra heeft een kop van 60mm, de Ultra PLL een kop van 48mm
- een pll-lnb is beter bij transponders bij een hele lage Symbol Rate
- de behuizing van de Ultra PLL is compacter dan de Black Ultra

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, Oeki zei:

dus, Sprietje, de Ultra PLL is de betere in vergelijking met de Black Ultra voor Oeki's schotel? 

Lastig te zeggen! Laat ik heel helder zijn, als we het hebben om zwakke satellieten (bijvoorbeeld out of footprint ontvangst), bijvoorbeeld Badr4 26 oost of Eutelsat 7 west, dan is de OUDE lange hals LNB (die je alleen nog op *** etc kan vinden nu) véél beter! Zenders als AlKass of TV5 Monde Style kan ik op Badr4 NIET gelockt krijgen met de nieuwe PLL LNB, waar dit met de oude een eitje is!

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, Schotelspeller zei:

Lastig te zeggen! Laat ik heel helder zijn, als we het hebben om zwakke satellieten (bijvoorbeeld out of footprint ontvangst), bijvoorbeeld Badr4 26 oost of Eutelsat 7 west, dan is de OUDE lange hals LNB (die je alleen nog op *** etc kan vinden nu) véél beter! Zenders als AlKass of TV5 Monde Style kan ik op Badr4 NIET gelockt krijgen met de nieuwe PLL LNB, waar dit met de oude een eitje is!

 

Ja voor DX ontvangst kan een paar tiende van een dB een groot verschil uitmaken.

 

17 uren geleden, Oeki zei:

Voor mij enkel de drie Astra's en Hotbird van belang. 

 

Voor de ontvangst van deze DTH (Direct to Home) transponders maken die paar tienden niet uit en is alleen een correcte afstelling van de schotel van belang.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas is het mij niet gelukt om bij de bestelling mijn gewenste Spaun 411 DiSeqC 4/1 schakelaar in te geven omdat die nergens in combinatie met de Lnb's te verkrijgen was. Heb moeten kiezen tussen een Maximum of Venton en koos voor de laatste, de DIWO- 418P.

Ik had ook begrepen dat de Triax een goede keus zou zijn geweest, maar ook die niet verkrijgbaar met met de rest.

Ik kan zo goed als nergens iets over de kwaliteit van deze Venton  vinden. Het uiterlijk leek me OK en tevens de 2 dB ingangsdemping (komt overeen met de Spaun 411). Ook kwam ik ergens een goede recensie tegen over het kleinere model .

Heb ik een goede keuze gemaakt met deze switch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
2 minuten geleden, Oeki zei:

Helaas is het mij niet gelukt om bij de bestelling mijn gewenste Spaun 411 DiSeqC 4/1 schakelaar in te geven omdat die nergens in combinatie met de Lnb's te verkrijgen was.

Spaun is enige tijd geleden gestopt met de productie, die Diseqc switchen z6ijn overal uitverkocht en niet meer leverbaar.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er waren toch nog enkele verkopers die de switch aanboden, maar steeds in combinatie met de nieuwere twin inverto black ultra 412 met de smallere kop. Sprietje raadde me vanaf het begin de Inverto twin black ultra hgln aan die een grotere kop heeft (59,5mm).

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik heb een Spaun 411 in Duitsland weten te kopen omdat de bestelling van de LNB's niet door ging wegens niet kunnen leveren. Ook de switch daarom afgezegd.

Mijn geld retour en nu nu nog maar de juiste twin Inverto Black Utra  LNB's zien te krijgen.

Er is onduidelijkheid over de EAN-code zowel 5453002615140 als 5453001045696  verwijzen naar het model (en mogelijk nog meer codes).

Kan dat kloppen dat het toch steeds over hetzelfde product gaat? Waarom dan verschillende codes? Model aangepast of voor andere markten?

Verwijzen beide codes dus naar hetzelfde product?

 

s-l400.jpg

s-l1600.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat ik er al achter ben. Bij importeur Bombeeck wordt met de eerste Ean-code direct verwezen naar het nieuwe model. De eerste Google search-vermelding bij een webshop, beginnend met as en eindigend op at, heeft daar een fout gemaakt met de afbeelding, vermoed ik.

Het gaat dus, in mijn geval, wel degelijk over het product met deze Ean > 5453001045696

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...