Ga naar inhoud


Vu+ Duo2 als mediaplayer. Welk OS?


RaveMaus

Aanbevolen berichten

Weer eens een gekke vraag voor mijn gekke hobby...

Nu de Duo4K het goed lijkt te doen, heb ik de Duo2 over. Zijn Scart-uitgang is voor mij iets héél interessant.

 

Ik heb al jaren een kamer ingericht met een stukje hobby: buizen tv's. Heel wat content vanuit die tijd opgeslagen op NAS. Nu is er erg veel materiaal in slechte beeldkwaliteit, te klein te groot enz.

Hoe ik te werk ga...

Een Raspberry Pi met Libreelec (KODI) naar een HDMI to CVBS converter, die dan van Scart naar RF converter en zo de oude tv's in. Dit geeft verlies in beeldkwaliteit, maar is bruikbaar.

Een Zappitti mediaplayer (heeft nog CVBS uitgangen) aan die RF modulator. Beeldkwaliteit goed, maar die kan sommige files niet afspelen.

 

DAN...

De Duo2 met VTI15.0.2 kan gewoonweg alles afspelen, maar knoeit met het beeldformaat. ttz, ik heb een serie in 4:3, maar één of andere heeft in het verleden met het beeldformaat gerommeld. Zowel met KODI als met die mediaplayer kan ik het beeld rekken en zoomen zodanig dat het mooi past op een 4:3 beeldbuis.

Dit lukt niet met de Duo2; diens mediaplayer heeft geen rek, strek en zoom mogelijkheden.

 

Kodi schijnt hier niet op te werken. 

Hoe los ik dit op?

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites


De nieuwere versies van Kodi werken niet op de oude Vu+ receivers wegens verschillende afhankelijkheden in het image van VTI.

Er zijn echter wel wat beta versies met Kodi voor de 4K modellen.

Ik had Kodi destijds wel op m'n SOLO2 werken gewoon om eens te testen. (welke versie weet ik niet meer, 2012)

Maar het gaat in eerste instantie om je aspect ratio en de oude 4:3 TV met enkel RF aansluiting, daar kan ik je niet echt mee helpen.

 

Als het gaat om een werkende Kodi op de Vu+ DUO4K dan gebruik je het beta image 14.x met kodi (vuplus-support)

Misschien kun je dan transcoding gebruiken om te streamen naar de DUO2?

Different Pulses

Asaf Avidan

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, RaveMaus zei:

Dit lukt niet met de Duo2; diens mediaplayer heeft geen rek, strek en zoom mogelijkheden.

 

Bij de meeste images kan je dit toch gewoon instellen; bij instellingen.

Hier kies je dat er niets mag gebeuren bij 4/3 uitzendingen.

Op een breedbeeld tv krijg je dan balken aan de zijkant.

Op een 4/3 tv krijg je dan het villedige beeld te zien zoals het hoort.

 

mvg

 

 

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Effe nog een dingetje...

Heel dat verhaal draait nu om de Duo2. Die zou ik als mediaplayer willen inzetten met eventueel Kodi enz.

 

Als ik een "mooie" 4:3 heb, dan lukt dat zelfs perfect met de standaard mediaplayer in VTI.

Probleem: er zijn opnames die geen mooie 4:3 zijn. Dit zijn moeilijk te vinden downloads waar in het verleden mee gerotzooid is.

Zowel in Kodi als die Zapitti mediaplayer kan je het beeld rekken en trekken zoals je zelf wilt. Dat gaat standaard blijkbaar niet in een Enigma2 OS (toch niet die ik ken). Vandaar de vraag voor eventueel Kodi, of een OS waar je kan rekken en trekken aan het beeld naar believen.

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wou de Duo2 gaan gebruiken omdat ik die nu "over" heb.

Als dat niet lukt zoals ik het wil, koop ik wel een rasp Pi 4 bij, daar ging het jaren goed mee. Maar goed, die dient nu oa voor mijn huisautomatisering. 

 

Die dingen converteren per computer is mogelijk natuurlijk. Soms kom ik er last minute op uit, dan is het leuk dat het converteren "real time" kan.

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Tonskidutch zei:

(p.s. je handtekening moet je natuurlijk ook aanpassen qua nieuwe apparatuur)

 

 

Goeie tip, meteen eens werk van maken 🙂

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tonskidutch Wel, dat het Duo2 mediaplayer verhaal naar de vuilbak mag...

Viavia iemand die ook al jaren een Duo2 heeft die hij precies zoals ik gebruikt. Hij zou graag een decoder hebben volledig operatief met DVB-S en een andere met DVB-C. De mijne doet het prima met DVB-S, dus die gaat nu naar hem toe. Mijn DVB-C tuner wordt verwisseld met zijn DVB-S en klaar. 

 

Moet ik enkel nog iets verzinnen zodat de beide remotes niet gaan interfereren. 

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je mag natuurlijk zelf beslissen wat je met jouw eigendommen doet. Niets mis mee. Wat @Tonskidutch bedoelt is dat er eindeloos meer mogelijk is met een ‘dedicated’ Mediaspelertje. Overigens kun je de AB’s programmeren (tenminste met VTi) zodat de boxen elkaar niet storen.. Kijk hiervoor even in de VTi WiKi..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, Mimisiku zei:

Je mag natuurlijk zelf beslissen wat je met jouw eigendommen doet. Niets mis mee. Wat @Tonskidutch bedoelt is dat er eindeloos meer mogelijk is met een ‘dedicated’ Mediaspelertje.

Klopt volledig. Als ze ooit eens terug leverbaar gaan zijn zou ik voor een Rpi3 of 4 kunnen gaan. Kost niks en eigenlijk doet dat prima wat ik wil.

Het idee van de Duo2 was omdat ik hem "over" had en hem nog nuttig wou inzetten. Dat probleem is inmiddels onverwacht opgelost. Mat wat ik ervoor krijg kan ik perfect een goed mediaplayertje aanschaffen.

 

Quote

Overigens kun je de AB’s programmeren (tenminste met VTi) zodat de boxen elkaar niet storen.. Kijk hiervoor even in de VTi WiKi..

 

Dat stond op de planning deze namiddag. De box moet woensdag klaar zijn. Bedankt voor de tip ivm VTI wiki. Daar denk ik soms te weinig aan.

aangepast door RaveMaus

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3-1-2023 om 13:22, Tonskidutch zei:

Je kan die DUO2 beter in de verkoop doen zolang je er nog een leuke cent voor krijgt. Is weer een bijdrage aan je nieuwe aankoop en duurzaam.

(p.s. je handtekening moet je natuurlijk ook aanpassen qua nieuwe apparatuur)

 

 

Ik heb na mijn aanschaf van de DUO4KSE ook nog steeds de DUO2 staan en ik moet eerlijk bekennen dat ik deze lekkerder vind werken. Met name het gebrek aan een goede cccam vind ik jammer. Ik heb wel nieuwere versies kunnen installeren maar deze werken niet lekker. Beetje offtopic dit, excuus.

aangepast door Giant2000

Life is bitter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...