Ga naar inhoud


advies gevraagd voor nieuwe ontvanger


de vrije fries

Aanbevolen berichten

Quote

Ik ben tussen de regenbuien nog bezig geweest met het realiseren van ontvangst op deze transponder, zonder resultaat.

 

Ik heb genoeg signaal, de schotel is groot genoeg en correct uitgericht.

Ook ik heb het vermoeden dat het probleem in de short frames zit.

 

De Megasat HD5 combo zelfs een software update gegeven, maar ook die kan geen chocolade brouwen van deze transponder.

Nabuur transponders geven een meer dan voldoende signaal sterkte, ik zou die transponder moeten kunnen ontvangen.

 

In 16APSK met een FEC van 32/45 is niet voorzien.

 

Hier idem dito , geen lock of ontvangst met de Edison OS mio 4K en Octagon  SF 8008 .
Mijn USB ontvanger TBS5927 kan blijkbaar geen DVB-S2X aan . Even een RF gedaan met EBS Pro maar geen lock.

Struikelblok is waarschijnlijk die FEC : 32/45 ....

ScreenShot219.jpg

ScreenShot220.jpg

ScreenShot221.jpg

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites


17 uren geleden, Crazy Sat zei:

Mijn USB ontvanger TBS5927 kan blijkbaar geen DVB-S2X aan . Even een RF gedaan met EBS Pro maar geen lock.

Struikelblok is waarschijnlijk die FEC : 32/45 ....

 

Ik heb even wat onderzoek gedaan op de TBS site. https://www.tbsdtv.com/products/tbs-tv-tuner-pcie.html

Het blijkt dat er maar een paar PCIexpress modellen zijn die 2SX ondersteunen. Dus geen USB modellen.

Ze maken je het wel makkelijk: als er een X in het typenr zit, is er ondersteuning voor DVB-S2X.

Of die dan die Short FEC Frames ondersteunen? Ik vermoed van wel, gezien de reputatie van TBS.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote

Ik heb even wat onderzoek gedaan op de TBS site. https://www.tbsdtv.com/products/tbs-tv-tuner-pcie.html

Het blijkt dat er maar een paar PCIexpress modellen zijn die 2SX ondersteunen. Dus geen USB modellen.

Ze maken je het wel makkelijk: als er een X in het typenr zit, is er ondersteuning voor DVB-S2X.

Of die dan die Short FEC Frames ondersteunen? Ik vermoed van wel, gezien de reputatie van TBS.

 

Inderdaad bij de PCi-e  inbouwkaarten zijn er enkele die DVB-S2X (zou) moeten aankunnen . Maar in mijn PC zit een MSI moederbord ( MSI Z170A PC MATE MS-7971 ) en werken niet heel goed met o.a. een Nvidia videokaart ( GeForce GTX 960  (2048 MB) ) en een TBS PCI-e kaart , heb in die tien jaar honderden conflicten gehad waarbij de PC volledig uitschakelde. Ik had verleden jaar nog een TBS6925 kaart maar die heeft de geest gegeven. Dus verleden jaar in december maar voor het zekere gekozen en een USB TBS5927 aangeschaft. Tot nu toe uiterst tevreden.Ben blij dat ik af ben van de ingebouwde kaarten. Dat deze geen DVB-S2X is kan me niets maken , ik ben feedhunter en ontvang alles wat ik wil , heb nog nooit een feed tegengekomen in DVB-S2X . Dus die meerprijs voor een PCI-e hoeft dus echt niet voor mij. Dat beeld op die TP op 13°E in DVB-S2X maakt me echt niets uit , aan diegenen die het kunnen ontvangen , mooi... maar als feedhunter mis ik echt niets...

 

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, Crazy Sat zei:

Dat deze geen DVB-S2X is kan me niets maken , ik ben feedhunter en ontvang alles wat ik wil , heb nog nooit een feed tegengekomen in DVB-S2X .

 

Helemaal mee eens. De DVB-2SX extensie maakt een nog efficiënter gebruik van de beschikbare bandbreedte van de  transponder mogelijk.

Dat is vooral van belang voor broadcast doeleinden, om maar zoveel mogelijk zenders in een transponder onder te brengen.

Voor feeds inderdaad onnodig, hoewel het natuurlijk altijd mogelijk is dat ze dat toch toepassen om de feedhunters te dwarsbomen.

We zullen het wel zien. Het is niet te voorspellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

DVB-S2X kan tot 40% bandbreedte besparen, dat zou de opkomst van DVB-S UHD uitzendingen kunnen faciliteren.

De transponder zou een "payload hebben van ruim 87 Mb/s.

 

 

Op 7-1-2023 om 13:49, de vrije fries zei:

De Franse satellietoperator Eutelsat test een nieuwe transponder op de Eutelsat Hot Bird 13E (13°E) satelliet

Jammer dat men een standaard gebruikt bij die testen die door veel van de op dit moment op de markt zijnde consumenten DVB-S2x ontvangers niet wordt ondersteund.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Volgens de tabel die je gepost hebt betreffen de gekozen parameters geen "broadcast" service.

 

image.png

Men test ogenschijnlijk een gesloten professionele toepassing, geen Consumenten DVB.

 

Ik weet niet of de @de vrije fries dit mee wil nemen in zijn ontvanger keuze.

 

Ook komt de vraag aan de orde of in mijn Vu+ ontvanger De FECFRAME afmeting in de toekomst softwarematig te implementeren is.

Dezelfde vraag kam gesteld worden aan Megasat of die meetontvanger aan te passen is.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

5 minuten geleden, ceesv zei:

...Volgens de tabel die je gepost hebt betreffen de gekozen parameters geen "broadcast" service...

...Men test ogenschijnlijk een gesloten professionele toepassing, geen Consumenten DVB...

 

Dat klopt en dat heb ik al eerder aangegeven:

Op 8-1-2023 om 11:54, Old Satterhand zei:

Dat dat niet door alle consumenten ontvangers wordt ondersteund, is niet zo gek.

Die korte of kleine FEC frame waarde is 'Not Applicable' voor normale broadcast services.

 

 

7 minuten geleden, ceesv zei:

Ook komt de vraag aan de orde of in mijn Vu+ ontvanger De FECFRAME afmeting in de toekomst softwarematig te implementeren is.

Dezelfde vraag kam gesteld worden aan Megasat of die meetontvanger aan te passen is.

 

Volgens de berichten in een ander forum zit het in de hardware.

Een bepaald IC waarvan een eenvoudiger (goedkoper) type is toegepast met /C toevoeging i.p.v. /A

 

14 minuten geleden, ceesv zei:

Ik weet niet of de @de vrije fries dit mee wil nemen in zijn ontvanger keuze.

 

Dat lijkt me een lastige keuze, temeer daar dit niet in de specs van ontvangers terug te vinden is.

Ook is het koffiedik kijken om te weten of dit in de (nabije) toekomst zal worden toegepast.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, ceesv zei:

Volgens de tabel die je gepost hebt betreffen de gekozen parameters geen "broadcast" service.

 

image.png

Men test ogenschijnlijk een gesloten professionele toepassing, geen Consumenten DVB.

 

DVB-S2X SES-platform voor distributie van sportcontent

SES lanceert DVB-S2X distributieplatform

Het wordt mogelijk om sportuitzendingen en belangrijke evenementen uit te zenden via het nieuwe platform van de Luxemburgse satellietoperator SES . Hiermee speelt het bedrijf in op de snel groeiende vraag van klanten naar deze dienst.

 

Het nieuwe speciale platform voor de distributie van sportuitzendingen en evenementen biedt krachtige dekking met een brede bundel over Europa, het Midden-Oosten en Noord-Afrika. Het maakt gebruik van de DVB-S2X-standaard, waardoor houders van mediarechten en geautoriseerde ontvangers van inhoud kunnen profiteren van hoge doorvoer, verhoogde netwerkefficiëntie, flexibiliteit en veiligheid.

 

 

Het platform zal een verscheidenheid aan klanten ondersteunen, waaronder omroepen, professionele sportlogo's, nationale en internationale sportverenigingen en houders van sportrechten, die dit jaar grote sportevenementen over de hele wereld zullen uitzenden, waaronder wintersport- en motorsportcontent.

 

Een van de eerste klanten die het onlangs gelanceerde motorsportplatform EMEA (Europa + Midden-Oosten + Afrika) gebruikt, is WRC Promoter.

Als leider op het gebied van sport en evenementen, zendt SES elke dag meer dan 700 uur aan premium sportinhoud uit en werkt het samen met meer dan 500 klanten op het gebied van sport en evenementen. SES zendt een breed scala aan sporten uit, van professioneel heren- en damesvoetbal, American football, tennis, golf en cricket tot wielrennen. Deze omvatten alledaagse wedstrijden en wedstrijden van prestigieuze competities zoals de NFL, Premier League en Women's Serie A, tot nichesporten zoals autosport.

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites

@HG5812

 

binnenkort kan ik over een RED OPTICUM AX Atom 4K UHD beschikken  en nu had ik enkele vragen.

 

1) is dit een linux ontvanger

2) wat is de laagste SR die je kan ontvangen?

3) is er een blindscan beschikbaar die ook T2MI transponders vind?

4) kan men handmatig de zogenaamde root code`s invullen ( zoals bijvoorbeeld: PLS Gold 262140 ) ?

 

bij voorbaat dank voor je tijd en moeite 

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites

@de vrije fries

 

Hallo.

 

Jouw vragen over de RED OPTICUM AX Atom 4K UHD:

 

1. het is geen linux ontvanger.

2. laagste SR: ik kan de zender EPQ op 16 oost met een SR van 2220 ontvangen. Of ik de radiozender Radio 538 op 16 oost met een SR van 354 kan ontvangen zou ik op een later tijdstip moeten proberen (nu met zware regenval in combinatie met een Venton rocket LNB voor 16 oost gaat het niet). In de specificaties kan ik er niets over vinden.

3. Blindscan is mogelijk, maar of T2MI transponders ook meegenomen worden weet ik niet. Zou ik moeten proberen; weet niet welke satellieten T2MI transponders hebben. Ik kan de volgende satellieten ontvangen: 0,8W, 4.8E, 9E, 13E, 16E, 19.2E, 23.5E, 28.2E. Als één van deze T2MI transponders heeft wil ik het wel testen.

4. Ja, dat kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@HG5812

 

hartelijk bedankt voor je uitgebreide antwoorden

 

1. ik ben blij te horen dat de RED OPTICUM AX Atom 4K UHD geen linux ontvanger is

ik heb lange tijd gezocht naar een multistream ontvanger die niet op linux was gebaseerd , maar kreeg altijd te horen dat die er niet waren

daar ik geen ervaring heb met linux is deze ontvanger zeer geschikt om   met multistream ontvangst  te gaan  experimenteren en mij dit eigen te maken.

 

2. mijn huidige ontvanger kan tot een sr van 500 gaan , zo kan ik op 23,5 oost 12640 v 1/2 940 dvbs/Qpsk (deutschlandfunk) prima ontvangen maar op 16 oost lukt 12577 h 3/5 405 dvbs-2/Qpsk ( Q music belgie) niet.

mocht je het op en later tijdstip nog een keer willen proberen met bv radio 538 graag.

 

3. van de door jou opgegeven satellieten zitten er T2MI transponders op 4,8 oost (12073 h 2/3 30000 dvbs-2/8Psk) en 9 oost (12303 v 5/6 30000 dvbs-2/8Psk , stream 30/mx 3 ).

zou je willen testen of de genoemde transponders in de blindscan worden gevonden?

 

4. daar ben ik blij om

 

  een duitse vriend heeft deze ontvanger  nieuw in doos voor ongeveer 70 euro op de kop kunnen tikken bij *******24 en komt over enige tijd deze kant weer op en neemt de ontvanger dan mee ( voor 70 euro kan ik geen buil vallen lijkt me )

 

ondertussen ga ik verder met lezen en uitzoeken (ook linux ) welke ontvangers geschikt zijn voor mijn ombouw in de zomer , maar deze  RED OPTICUM AX Atom 4K UHD maakt na alles wat ik nu lees een goede kans.

 

bij voorbaat dank voor alle moeite @HG5812

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...