Ga naar inhoud


OV Chipkaart App op iPhone


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten

Beste mensen. Het lukt mij niet om een OV-Chipkaart App op mijn iPhone te laden. Ik vind niets in de Appstore.

Doe ik iets fout of is dit te wijten aan onnozeligheid van Translink die het niet voor elkaar krijgen om met Apple samen te werken?
Op mijn Android werkt het wel.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites


Stelletje losers. Dat kan toch niet zo moeilijk zijn?
Waarom werkt dit wel perfect met de NOL-Card  App in de Emiraten? Die kaart is precies hetzelfde als die OV-Chipkaart. En is veel goedkoper in aanschaf.

NOL-Card in de Apple Wallet, over de NFC scanner en doorlopen maar.

 

index.jpeg.54b30639316baae25e2d58476c7d5ab8.jpeg

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik lees nu dat er een OVpay app is met de mogelijkheid direct met je telefoon te betalen. 
Voor Android of iPhone. Google Pay/Apple Pay. 
Een stap vooruit want dan komt de OV Chip kaart te vervallen. 
Ik heb de app geladen maar je moet eerst met je creditkaart in en uitgecheckt zijn om de kaart te verbinden met de app. 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

En, wordt je credit card geaccepteerd door het OV?

 

Laat me raden....

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, ceesv zei:

En, wordt je credit card geaccepteerd door het OV?

 

Laat me raden....


Dat schijnt te werken. 
Maar ik kom zo weinig in NL dat ik geen zin heb om te proberen.

Op mijn OV Chipkaart staat nog € 50. 
Die moet eerst op. 
IBC dit jaar. 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik kreeg deze email inzake de OV kaart

:

Uw persoonlijke OV-chipkaart verloopt binnenkort

wist niet eens dat die konden verlopen

 

Quote

Wilt u geen nieuwe kaart?
Vergeet dan niet om het saldo van uw huidige kaart terug te vragen! Ook dat kunt u nu alvast doen via uw account op www.ovchipkaart.nl  Uw OV-chipkaart blijft geldig tot 25 maart 2023. We storten het saldo daarna op uw bankrekening.

 

dus ik kan dan beter ook aan de APP gaan ;)

aangepast door ceesv
URL met verwijzing naar kaart verwijderd.

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

En dan nog even dit:https://www.nieuwnieuws.nl/5159361/nieuwe-incheckwijze-ov-plukt-je-kaal-waar-je-bij-staat/

 

Nieuwe incheckwijze OV plukt je kaal waar je bij staat

Meer dan één pasje

 Het gaat vooral mis wanneer de inchecksluizen te maken krijgen met meer dan één pasje. Bij de combinatie OV-chipkaart en pinpas komt het voor dat de betaalkaart wordt ingecheckt in plaats van de chipkaart. Of nog erger: allebei.

Ook komen sommige reizigers in verlegenheid omdat per ongeluk het inchecken met de ene pas en het uitchecken met de andere pas gebeurt.

In dat geval loopt de teller op de incheckpas door (omdat je niet bent uitgecheckt) en wordt instaptarief van 20 euro afgetikt.

Met een pas uitchecken waarmee niet is ingecheckt kan de reiziger op een boete van 10 euro komen te staan.

De incheckproblemen komen volgens OV-chipkaarttoko Translink doordat de pas met het sterkste signaal wordt gescand.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan ik ergens ook wel begrijpen. 

Mensen zonder enig technisch verstand kan dit overkomen. 

Ik begrijp niet dat de OV chip kaart niet gewoon als betaalmiddel in de Wallets geintegreerd is. 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

De oude Milfare kaart is gehackt (maar niet volledig!). Zo kon het saldo wel opgewaardeerd worden, maar de TLS vlag niet. Zo kon direct gezien worden dat er niet via TLS betaald was. Kaart werd direct op de blacklist geplaatst. De nieuwere Infineon is nooit (publiek) gehackt naar mijn weten…

 

Overigens zet it absoluut niets bancairs op mijn smartphone… Geen bank-app, geen saldo-checkers en zéker geen OV. Veel van die Apps zijn zo lek als een mandje (vooral op Androïd bestuurde phones)

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 15-4-2023 om 17:13, Mimisiku zei:

Veel van die Apps zijn zo lek als een mandje (vooral op Androïd bestuurde phones)


Valt erg mee. 
ik gebruik mijn banking apps intensief op mijn Android en iOS. Dat hack je echt niet zomaar even. 
De Wallets op beide telefoons gebruik ik dagelijks en geeft mij een zeker gevoel. 

  • Like 1

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo zie ik dat ook en gelukkig ziet mijn Bank het idem dito.

(ik ben zowaar automatisch verzekerd tegen de vorm van digitale diefstal bij het gebruik van de banking app)

Als het wel riskant zou zijn of meer dan riskant zou geen enkele bank via de banking app transacties toestaan.

 

 

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...