Ga naar inhoud


Tv vlaanderen opnemen en kijken naar andere zender gaat niet


isispain

Aanbevolen berichten

Ik heb een vu+ uno 4k es met een smartcard van tvv (zonder module) en werkt prima. Nu wil ik bijvoorbeeld iets opnemen van de zender één en tegelijkertijd kijken op vtm. Het geeft aan dat het opneemt maar het heeft niet opgenomen.

Nu kan ik wel bijvoorbeeld tegelijkertijd vtm, play4, vtm 2 en play 5 allemaal opnemen geen probleem maar vrt kan niet bekeken worden….

 

Ik heb open pli 8.3  geinstalleerd.  Kan ik dit euvel oplossen met andere software of iets anders….

 

 Ik ben ni echt thuis in deze satellietwereld maar ik woon in Spanje en zocht een decoder die meerdere kanalen kan opnemen en heb deze decoder gekocht omdat ik dacht dat het kon… ik hoop dat ik geen miskoop heb gedaan.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Welkom, heb je wel 2 antenne kabels aangesloten tussen de schotel en je ontvanger?

De zenders EEN en TVM hebben verschillende polariteiten, dat gaat niet tegelijk over een antennekabel.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals gezegd, 2 afzonderlijke kabels van je LNB óf UniCable || LNB kopen.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

tuner.jpgEn hoe ziet de tuner configuratie eruit?

Is er gecontroleerd, of de kabels signaal hebben en op de juiste wijze zijn aangesloten?

Die kabels zijn aangesloten op dezelfde kop?

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar lijkt iets niet helemaal te kloppen… Hoe en welke LNB’s zijn aanwezig..

De optie ‘geavanceerd’ is alleen nodig bij >4 LNB’s of USALS.

Als er een duoLNB van TV-Vlaanderen gebruikt dan wordt het ‘Eenvoudig’ en DiseqC AB met poort A op Astra1 en poort B op Astra3.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ziet er op zich goed uit.. Bij Voorkeurtuner alles op Auto laten staan? Je kunt via Signal Finder kunnen uitsluiten of 1 van de tuners geen signaal krijgt. Let Op! Eerst de box volledig stroomloos maken voordat je een coax aan/afkoppelt!!

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

welke lnb's zijn gebruikt ?

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Staat toch dat hij een duoLNB gebruikt..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

dan heeft hij toch niet het volle gebruik van de FBC tuners ?

PS :

FBC tuners werken ook met gewone LNB's.

alleen halen ze dan geen halve satellite binnen, maar slecht een kwart, net zoals een 'gewone' tuner.

aangepast door bellejt

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

doe eens een andere test : zet de ontvanger op één, aktiveer de PIP mode, en ga dan naar vtm.

normaal gezien heb je nu op beide zenders beeld. Als dit lukt dan heb je een probleem met het opnemen. Als één van de zenders op zwart gaat, dan zit er toch een probleem in de tunerconfiguratie. Kun je tuner B niet definieren als "zelfde als tuner A"

  • Like 1

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...