Ga naar inhoud


Tv vlaanderen opnemen en kijken naar andere zender gaat niet


isispain

Aanbevolen berichten

  • Moderator
1 uur terug, isispain zei:

Heb gezien dat 1 kabel vertrekt van de schotel naar de decoder en deze wordt gesplitst (ergens onderweg)zodoende dat er twee kabels naar de decoder gaan.

Dit is was de topic starter beschrijft.

21 minuten geleden, Jean-Claude zei:

als ik het goed snap heeft men 1 lnb aan de uitgang gehangen om de 2 ingangen met de tuners te verbinden  ?

Ik denk dat je de verkeerde conclusie trekt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


37 minutes ago, ceesv said:

Dit is was de topic starter beschrijft.

Ik denk dat je de verkeerde conclusie trekt.

ik denk het niet, kijk maar eens goed naar zijn foto. Er gaat inderdaad maar 1 kabel van de schotel (met de lnb's) naar de disecq en van daaruit vertrekken er 2 kabels naar de receiver. Die lnb's lijken mij 'in serie' verbonden te zijn, daarom ook dat ik me afvroeg of dit geen unicable lnb's zijn.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Aan beide lnb's is een afgaande kabel welke naar de onderkant van de schotel lopen.

Op de foto met de diseqc switch zie je 2 kabels van onderen langs de beugel naar LNB 1 en LNB 2 ingang van de diseqc lopen, zoals ook de TS het beschrijft.

De kabel aan de uitgang gaat een andere richting, niet naar de onderzijde van de schotel richting lnb's.

 

De beschrijving van TS komt overeen met de foto's.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk het niet, maar laten we het de topicstarter vragen.

isispain, de middelste kabel van het disecq bakje, komt die van de schotel, of gaat die naar de receiver ?

 

trouwens cees,

isispain zegt zelf dat er maar één kabel van de schotel naar de receiver gaat, maar dat die onderweg "ergens" gesplitst wordt in 2 kabels die naar de receiver gaan. Die splitsing zal wel via die disecq gebeuren. Ik vraag me trouwens af of isispain eigenlijk wel ontvangst heeft op astra1 via tuner "A" met deze opstelling, ik denk het niet.

 

isispain, als je via tuner "A" naar de zender "das erste" gaat, heb je dan beeld ?

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, Jean-Claude zei:

Da's gėėn duo lnb op die foto maar 2 aparte lnb's.

 

15 uren geleden, Mimisiku zei:

Zien eruit als 2 oude ALPS….

 

Dit gegeven had de vraagsteller al eerder moeten meegeven als informatie.

 

Wat hangt er eigenlijk ? Inzoomen maakt het niet leesbaarder!

 

 

 

 

Screenshot_7.png

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beter een foto van de onderkant van de LNB’s. Ze lijkt zo groot dat er wellicht meerdere uitgangen op zitten (scheelt weer 2 LNB’s)

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Cees heeft gelijk. het zijn beide twin lnb maar er vertrekt maar 1 kabel ipv van 2 uit elk lnb. Dus zal ik een 2de kabel trekken en een  diseqc schakelaar bijkopen om de 2de kabel daaraan vast te maken.  ik zal het uitvoeren en jullie vertellen wat het resultaat is. bedankt alvast aan iedereen

jean claude... ik zie via tuner A das erste

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi… DiseqC 2:1 switch erbij en stukjes coax + connectoren erbij….

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok, als tuner A schakelt tussen astra1 en astra3 dan moeten de kabels aan de disecq correct zijn aangesloten, da's dan toch al iets. Ik zie nog altijd niet hoe ge dan met 2 kabels toekomt aan de receiver, maar bon.

zoals mimisku zei : 2e disecq erbij zetten, 2 kabels van de LNB's naar die 2e disecq en deze verbinden met de kabel die naar de 2e tuner loopt.

elke tuner dient verbonden te zijn met zijn eigen disecq schakelaar, en elke disecq moet verbonden zijn met de 2 LNB's.

er lopen dan 4 kabels van de LNB's naar de 2 disecq's en vanuit die disecq's 2 kabels naar de receiver, 1 voor elke FBC tuner.

daarna zal het goed werken.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
13 minuten geleden, Jean-Claude zei:

Ik zie nog altijd niet hoe ge dan met 2 kabels toekomt aan de receiver, maar bon.

 

Dat heeft de ts toch echt aangegeven.

 

 

21 uren geleden, isispain zei:

Heb gezien dat 1 kabel vertrekt van de schotel naar de decoder en deze wordt gesplitst (ergens onderweg)zodoende dat er twee kabels naar de decoder gaan.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Voor de ts en mij voldoende duidelijk, waarom zou ik twijfelen aan zijn uitleg?

De foto's waren duidelijk, hoe een en ander was aangesloten.

Er gaat een kabel van de diseqc switch weg, bij de ontvanger zijn er 2 kabels.

TS geeft aan, dat hij heeft gezien dat de kabels onderweg gesplitst worden.

 

Dat past volkomen met zijn probleem, namelijk dat hij wel op 2 kabels ontvangst heeft, maar slechts een polarisatie tegelijk kan aansturen.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

cees, ben je mij aan het jennen ?

we zoeken oplossingen voor de TS zijn probleem. Als er één kabel vertrekt van de disecq naar de ontvanger, en er komen er daar 2 kabels toe, dan stelt ge u daar geen vragen bij ? Is die kabel misschien doormidden gesneden en dan de kern met een rekkertje verbonden met de kern van die 2e kabel, en dan een plakkertje errond ?

dat zal een schoone ontvangst geven, om nog maar te zwijgen van het signaalverlies bij zo'n constructie.

Maar bon, voor hetzelfde is die 2e kabel gewoon nergens aangesloten en hangt het uiteinde ergens te bengelen.

We hebben de TS de oplossing uitgelegd, aan hem om dit in de praktijk te zetten. Maar het is nogal evident dat de satelliet-kabels nergens mogen onderbroken worden, dus één kabel van de LNB naar de disecq en dan één kabel naar de tuner, zonder splitsingen, koppelstukken of andere constructies onderweg.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Beste Jean-Cloude,

 

TS geeft aan dat zijn ontvangst verder uitstekend is.

Hij heeft zelfs aangegeven dat hij ook Astra 1, Das Erste ontvangt.

 

Laten we ons eerst richten op het oplossen van zijn opname probleem, en daarvoor is hem door meerdere leden een oplossing aangereikt.

 

Mochten er daarna nog andere problemen ontstaan, kunnen we daarna dat gaan oplossen.

 

Verder lijkt het erop dat je steeds vragen stelt waarvoor het antwoord al eerder gegeven is.

Alleen trek je die antwoorden in twijfel, dat is een goed ding, de aanname is de moeder van alle problemen, maar die twijfel proberen we voor jou weg te nemen met argumenten.

Lees dit onderwerp nog eens door vanaf het begin, mocht je dan alsnog problemen vaststellen en je opmerkingen hebben die bijdragen aan de oplossing van het probleem zal jouw bijdrage met belangstelling gelezen en gewaardeerd worden.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11-1-2023 om 17:19, isispain zei:

heb tevens eens gekeken naar mijn bekabeling. Heb fotos bijgevoegd van de bekabeling die vertrekt van de schotel.  Heb gezien dat 1 kabel vertrekt van de schotel naar de decoder en deze wordt gesplitst (ergens onderweg)zodoende dat er twee kabels naar de decoder gaan.

 

 

 

1905633284_WhatsAppImage2023-01-11at17_13_27.thumb.jpeg.29e01edf1c601ec6618587ca7464a914.jpeg1258856634_WhatsAppImage2023-01-11at17_13_36.thumb.jpeg.62f6ce24ff02408895d884c9235d1724.jpeg

 

@ceesven @Jean-Claude

Als je kijkt naar de onderste foto, en je zoomt m uit, zie je dat die 2 kabels die uit de lnb's komen zijn open gemaakt en aan elkaar zijn gefrommeld, daarna is er een stukje plakband overheen geplakt.

 

Het is de eerste keer dat ik zoiets gezien heb.

 

Ik raad TS aan om de gehele bekabeling te vervangen.

aangepast door D-box

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...