Ga naar inhoud


Filmbox CI+ perikelen


Giant2000

Aanbevolen berichten


Dan is er iets ingeslopen. Ik zou zeggen: gewoon even fris flashen…. Ik heb hier een flink aantal ontvangers (waaronder ook een aantal high-end) die ik test met bijna ieder beschikbaar image en nog nooit bij Filmbox een pin melding gezien… Getest met:

 

- OScam

- DOScam

- Gbox

- M7CAM701

- CAM803

- CI3.5

 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit onderwerp lezende, kwam ik op het idee om eens onderzoek te doen naar dit fenomeen, de parental rating.

Wie bepaalt nou eigenlijk deze rating? En hoe krijgt de consumenten ontvanger die info?

En verandert de rating inderdaad per programma?

Vragen, vragen, vragen.

 

Omdat ik (tijdelijk?) beschik over een redelijk goede Transport Stream Analyser, met een zeer uitgebreide parsing ben ik op onderzoek gegaan. Ik kwam de parental rating tegen in de EIT tabellen, de Event Information Tables.

En inderdaad, voor elk programma (now/next) is er verschillende informatie over.

En het meest verrassende, voor mij althans, is dat er een (soms afwijkende) rating is voor elke landcode!

 

Dit is de EPG van de onderzochte "now/next" programma's op Filmbox:

Filmbox_EPGnownext.png.a1bc06acdc487f526512a641963b51cc.png

 

Een deel van de geparste EIT info voor "now".

Er zijn definities voor in totaal 10 landen, waarvan 7 getoond:

Filmbox_PR_now.jpg.01621c796d52c2300becedd04ddb0fe2.jpg

 

en de geparste EIT info voor "next:

Filmbox_PR_next.jpg.3019de21ae5bab98e2bc7dc88ce4c09c.jpg

 

Het is geen oplossing voor het probleem dat @Giant2000 ervaart, maar het geeft wel enig inzicht in hoe de rating wordt toegepast door de providers.

Je moet er ook geen conclusie aan verbinden, het is puur voor lering (en vermaak).

 

Noot: de door mij gebruikte term parsing is een vertaling/omschrijving/toelichting van de soms zeer compacte code die in de DVB tabellen wordt toegepast. Zonder parsing zijn die tabellen simpelweg niet te lezen/begrijpen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondertoezichtstelling of kort OTS is verankerd in de kinderbescherming / jeugdbescherming en niet zonder redenen.

20 minuten geleden, Old Satterhand zei:

Wie bepaalt nou eigenlijk deze rating?

 

dus die vraag is al opgelost

 

bij https://www.kijkwijzer.nl/

kun je ook de rating zien per leeftijdsgroep waar men dus angst, invloed nemen op kinderen, geweld en schelden tracht te vermijden.

Helpt niks als je vader en moeder er absoluut geen toezicht op hebben en houden.

 

Dat die "rating" anders is, strenger is in Duitsland dan bij ons is n.m.m. logisch en ook goed.

Daar kun je heel snel voor de Rechter komen als "die Aufsichtspflicht" niet naar behoren werd nagekomen.

 

Waarom het via CanalDigitaal mee opgenomen moet worden per zender in de EIT is omdat ze anders strafbaar zouden zijn, dat lijkt me simpel gezegd evident.

 

Maar het thema gekoppeld aan de CI+ Cam van @Giant2000 blijkt dat je altijd die pincode moet invoeren als je het slot erop hebt gezet.

Dat is ook bij bepaalde streamingdiensten, eenmaal ingesteld moet er een pincode / key worden ingevoerd voor het toestel dat gebruikt wordt door het gezin.

 

Maar dan ook voor alle toestellen die in huis toegang geven tot een stream of een app.

En feitelijk zou dat via de CI+ protocollen ook voor opnames moeten gelden.

 

Heb je geen thuiswonende kinderen of helemaal geen kinderen schakel je dat systeem natuurlijk nooit in tijdens de setup wizard... na de flash procedure.

 

 

 

Different Pulses

Asaf Avidan

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...