Ga naar inhoud


Klein krassen op auto wegpoetsen?


Con
Ga naar oplossing Opgelost door Coliseo,

Aanbevolen berichten

41 minuten geleden, Mojo zei:

Als je de kras kan voelen met je nagel dan is die niet meer weg te poetsen/polijsten.

Je kunt de kras inderdaad niet wegkrijgen, maar wel vrijwel onzichtbaar maken door de kras te gaan polijsten zodat hij veel minder tot niet meer opvalt en de ruwe stukjes dus op te vullen met deze kleurwas.

Kijk maar eens hoe een autobedrijf als jij je auto inruilt begint te mekkeren over steenslag en aangeeft dat het wel honderden euro's kost om dat over te laten spuiten. In werkelijkheid poetsen ze zelf die steenslag even in 10 minuten weg met dit soort was en kreeg jij 500 euro minder voor de auto vanwege de steenslag.

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ze vroegen er 6 a 700 euro voor. Ik zal morgen een foto maken. Het betreft 2 delen, een kunststof bumper en wat diepere krassen in het spatbord.

Maar de krassen zittende al 4 maanden op en ik zie gelukkig geen roestvorming. dus geen kras tot op het plaatwerk.

12 uren geleden, Alex1970 zei:

Voor matte plekken snap ik de Commander 5, maar TS heeft het over krasjes. Werkt het dan ook?

Wat kun je met Commander 5?

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, Eduard07 zei:

Tube Valma gekocht voor een paar euri bij die  actieve prijsvechter met het blauwe logo en weg waren de krassen.

Wat is/doet dat spul, hoe ga je daarmee om?

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing
1 uur geleden, Con zei:

Wat kun je met Commander 5?

Voor de goede orde : het is commanDANT 5, nuttig voor het googlen...

Commandant 5 is een mild polijstmiddel dat zowel met de hand als machinaal kan gebruikt worden. Tamelijk vloeibaar en zonder opdrogen met een doek oppoetsen. Daarna beschermen met een wax.

De behandelde plaats is dan zo glad dat de vliegen er afschuiven 🙂. Je slijpt ahw een heel dun laagje lak weg. Ideaal voor "vogelvlekken" en haarkrasjes zoals die aan de deurklinken. Voor echt diepe krassen weet ik niet of het zal helpen, omdat de te verwijderen laklaag misschien te dik zal zijn om de kras uit te vlakken. Ik heb het gelukkig nog nooit moeten proberen.

Je kunt de gebruiksaanwijzing nalezen op de website :

https://www.commandant.eu/nl/commandant-scratch-remover-m5

NB : het is blijkbaar een Nederlands produkt.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 9-2-2023 om 20:58, Con zei:

Wat is/doet dat spul, hoe ga je daarmee om?

Polijsten. Het is kleurloos. Baat het niet, dan schaadt het evenmin, is mijn ervaring. Maar herhaaldelijk baatte het wel.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 9-2-2023 om 22:48, Coliseo zei:

Voor de goede orde : het is commanDANT 5, nuttig voor het googlen...

Commandant 5 is een mild polijstmiddel dat zowel met de hand als machinaal kan gebruikt worden. Tamelijk vloeibaar en zonder opdrogen met een doek oppoetsen. Daarna beschermen met een wax.

De behandelde plaats is dan zo glad dat de vliegen er afschuiven 🙂. Je slijpt ahw een heel dun laagje lak weg. Ideaal voor "vogelvlekken" en haarkrasjes zoals die aan de deurklinken. Voor echt diepe krassen weet ik niet of het zal helpen, omdat de te verwijderen laklaag misschien te dik zal zijn om de kras uit te vlakken. Ik heb het gelukkig nog nooit moeten proberen.

Je kunt de gebruiksaanwijzing nalezen op de website :

https://www.commandant.eu/nl/commandant-scratch-remover-m5

NB : het is blijkbaar een Nederlands produkt.

 

 

 

Ik had al eerder gereageerd maar blijkbaar niet opgeslagen.

Serven met Google heeft voor mij niet zo heel veel zin, ik

ben benieuwder naar meningen van heuse gebruikers dus

waarvoor mijn dank. En voortaan zeg ik ook Commandant 5... :grin:

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, egypt zei:

Zolang dit een fijn oppervlakkig krasje is dan kunnen die middeltjes wel helpen maar eens door de laklaag heen kun je het vergeten.

Sommigen zijn zéér oppervlakkig en zijn "poetsbaar".

 

Voor de overige heb ik inmiddels een lakstift (op kleur)

besteld icm een primer en een beschermlakstift.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...