Ga naar inhoud


Klein krassen op auto wegpoetsen?


Con
Ga naar oplossing Opgelost door Coliseo,

Aanbevolen berichten

Wie heeft daar ervaring mee en wat heb je er voor gebruikt?

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Voor matte plekken snap ik de Commander 5, maar TS heeft het over krasjes. Werkt het dan ook?

 

En mijn auto heeft metallic lak, maakt dat nog uit?
Heb je dan nog zo'n poetsmachine ervoor nodig of alleen een doek?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een optie is een lakstift op kleur, iemand ervaring mee?

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Tonskidutch zei:

heb je misschien een fotootje van jouw kras 😁

Als je (te) stevig inzoomt, lijkt ie al gauw veel erger dan ie in werkelijkheid is.

Heb een keer een klein gaatje in een parasol gefotografeerd voor de winkel waar de parasol gekocht was, maar toen ik die ingezoomde foto liet zien, schrokken we allemaal van zo'n groot gat. 😂

Doordat de zon volop scheen, leek het ook allemaal nog een graadje erger. 

aangepast door Eduard07
  • Like 1

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een keer een echt BMW lak stiftje gekocht bij BMW natuurlijk in de passende kleur die op de autopapieren stond. Maar de auto was al 15 jaar oud en het kleurverschil met dat recente lak stiftje was net iets te groot en dat viel meer op dan voor de behandeling.

Enkele keren had ik ook diepere krassen door Amsterdamse parkeerplaats vandalen, tot op de Primer (zie Youtube) dat heb ik zo gelaten. Zo lang het niet roest is het prima.

 

While My Guitar Gently Weeps

Goerge Harrison, Rick Wakeman, Guy Protero, the Orion Strings

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Soms is het inderdaad verstandiger NIKS te doen. Juist door de kras of plek te behandelen, kan die nadrukkelijker in het oog springen.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor kleine krassen is er gewoon kleurwax

Wax in de kleur kopen die ongeveer overeen komt met de kleur van de auto en dan met de polijstmachine de kras even goed "bewerken"

Iemand was met iets langs de auto geschuurd met als gevolg een doffe plek met krasjes.

Met de polijstmachine de plek goed behandelt en het is nu vrijwel onzichtbaar geworden.

De diepere krassen krijg je niet weg maar ze zijn wel veel minder zichtbaar (metalic zwarte lak)

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had eens een rode Toyota die krasjes had; toen zag ik op TelSel (op de TV) een product, gebaseerd op was; even poetsen, en krasjes weg.

Hoe dat product heette weet ik niet meer, maar het heeft goed gewerkt.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dat artikel ook een tijdje gezien op plaatselijke markten. Je kreeg er van alles bij voor en bepaald bedrag en tot mijn verbazing (ton) was er erg veel belangstelling voor. 

Maar als je ff googelt, vind je genoeg anti-kras poetsmiddelen.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

15 minuten geleden, D-box zei:

toen zag ik op TelSel (op de TV) een product

Dat was dus die kleurwax, toen alleen veel te duur op TV te koop maar nu voor goed 10 euro per fles bij vrijwel elke automaterialenzaak te koop in diverse kleuren.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tegen mijn auto in Nederland was een fiets gevallen, eigenaar was wel verzekerd, ook wat krassen. Ben naar een uitduiker gereden, geschatte schade 400 euro, moest gespoten worden. Dan dat gedoe met verzekerings papieren.....

Volgende schade bedrijf, pakte een doekje en een tube en een poets machine, had het in 10 min opgelost, was niets meer van te zien.

Wat krijg je van me ? ....Hoefde niets te betalen, natuurlijk toch wat gegeven.

2x M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

4 schotels op het dak, en 5 in de kelder

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...