Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik wil de oude PAL 625 lijnen met flikkerend raster TV weer terug. 
Was allemaal slechter dan nu maar juist daardoor beter. 
Ook voor WhatsApp in de plaats wil ik weer de morsecode berichten van 1920. Meer dan honderd jaar geleden was dat ook beter dan nu. 

“On ne voit bien qu´avec le cœur.

L´essentiel est invisible pour les yeux”.

• 2 maanden later...
  • 2 weken later...
Geplaatst:

En dan was er ook nog de lange golf. Ik heb vele jaren via de lange golf naar BBC Radio 2 geluisterd, destijds een heel fijne zender die hier op 200 kHz heel sterk binnen kwam. Totdat deze zender BBC Radio 4 ging uitzenden, toen was de pret voorbij. Toen ik op satellietontvangst over ging, waar ik al de BBC zenders weer kon ontvangen. Ook Radio Nostalgie, Cherie FM en nog talloze andere zenders uit Frankrijk, die ik voorheen alleen onderweg in Frankrijk op de autoradio kon ontvangen. Satellietontvangst bracht mij veel luisterplezier. 

Middengolf heb ik niet meer, en dat is voor mij alleen nog maar geschiedenis. Maar wel leuke herinneringen. Zoals DX, op een dag, even na middernacht ontving ik ooit eens op 1010 kHz de nieuwszender WINS uit New York.

Ook apart waren op de lange golf uitzendingen van Radio Moskou in het Nederlands! De "nieuwslezer" klonk vreemd, hij had een monotome stem, hij las de tekst voor en het leek wel een robot, waarbij heel vaak de klemtonen verkeerd waren. Ik vond het wel amusant, en ik vroeg me altijd af hoeveel mensen die ernaar luisterdan ook echt in deze propaganda geloofden!

En wie herinnert zich nog de uitzendingen op de korte golf van Radio RSA uit Zuid-Afrika?

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Geplaatst: (aangepast)
Op 2-12-2025 om 23:43, Drs. IJzerbout zei:

Ook voor WhatsApp in de plaats wil ik weer de morsecode berichten van 1920. Meer dan honderd jaar geleden was dat ook beter dan nu. 

https://www.youtube.com/watch?v=ZZi_6FUbo-Q

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen