Ga naar inhoud


Vu Zero 4k, geen ontvangst.


OmePeter
Ga naar oplossing Opgelost door ceesv,

Aanbevolen berichten

Van iemand een vu  zero 4k gekregen omsat hij het niet meer deed en overgestapt is op Iptv.

Bij het testen bleek dat er geen signaal was van de schotel  0% en 0%. Als image gebruik ik Vti met de laatste updste.

Kan er iets met de box gebeurt zijn? En hoe krijg ik weer een signaal?

Bij de Uno 4k werkt alles perfect. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Meet eens of je 13 of 18 Volt aan de antenne aansluiting hebt staan.

Indien nee, kijken of het image de mogelijkheid heeft om het in te schakelen.

Indien geen spanning, is er waarschijnlijk sluiting geweest.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • ceesv wijzigde de titel naar Vu Zero 4k, geen ontvangst.

Ik deel de mening van @ceesv. Waarschijnlijk sluiting gemaakt bij de tuner… Meten is weten…

Is er wel 13V of 18V aanwezig dan kun je de tuner instelling nog nalopen.

 

- Tuner ingeschakeld?

- DiseqC instelling correct?

- Satellietkeuze correct?

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
  • Oplossing
6 uren geleden, OmePeter zei:

Van iemand een vu  zero 4k gekregen omsat hij het niet meer deed en overgestapt is op Iptv.

 

3 uren geleden, OmePeter zei:

Er is spanning, 18V.

Ik zou de ontvanger opnieuw flashen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, OmePeter zei:

Van iemand een vu  zero 4k gekregen omdat hij het niet meer deed en overgestapt is op Iptv.

Dat soort donaties zijn altijd welkom, vooral als blijkt dat er niks kapot is en het aan instellingen, verkeerde afstelling schotel o.i.d. ligt. 😄

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je het VTI image erop zet @OmePeter, dan kun je de settings van de UNO4K (dus zenderlijst en satellite.xml / teresstrisch.xml) over zetten met de DreamboxEdit. Zo weet je zeker dat die settings / zenderlijst ook past voor jou schotel setup. Waarna je de box herstart opdat de nieuwe lijst ook gebruikt wordt.

Ik heb hetzelfde gehad met de Zero4K voor kabel zenders, die wilde ook niet gelijk beeld geven toen ik het VTI image erop flashte.

 

The Voice Of Experience

Fatboy Slim

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Hallo ik meet 12V (-13V) aan de uitgang, ook bij de schotel.

Heb nieuwe image geflashed geen resultaat

er wordt niets gevonden

sinds vorige week heb ik dat probleem, wat mij ook opviel als ik dicht bij de zero 4k zit dat ik een tikje hoor elke seconde, in het verleden was dit niet zo

nog ideeen ?

of is hij klaar voor de schroot  of eventueel de tuner vervangen ?

nog maar een 5 tal jaar oud

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Open een eigen topic, dit draadje gaat over ome peter zijn ontvanger.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • ceesv sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...