Ga naar inhoud


Beeldkwaliteit VU uno 4K se vs Mutant HD2400


Spacemaker
Ga naar oplossing Opgelost door Codx,

Aanbevolen berichten

Hoi allen,

 

Ik ben een hele tijd niet meer actief geweest op satgebied.  Kijk eigenlijk alleen af en toe nog naar tv uitzendingen en meestal films via streamingdiensten.  Nu heb ik sinds kort mijn Mutant HD 2400 aangesloten op de kabel ( Ziggo ) .  Het beeld vind ik nu niet bepaald van een heel hoge kwaliteit . Ik lees positieve verhalen over de VU Uno 4K SE en twijfel of ik deze zal aanschaffen ter vervanging van de Mutant .  Mijn vraag is of er leden zijn die kunnen bevestigen of de beeldkwaliteit zoveel beter zal zijn om die investering te rechtvaardigen. 
Alvast bedankt voor de reacties.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Allemaal suggestief en ‘in the eye of the beholder’. De HDMI uitgang gaat zonder vertaling naar de beeldprocessor van de TV.. Heb zelf een 20-tal ontvangers en kan geen verschil ontdekken bij gebruik op mijn TV.. Gewoon zorgen dat alle ‘beeldverbeteraarsk op de TV zijn uitgeschakeld. Heb hier zowel kabel als satelliet ter beschikking..

 

CBB4A346-E3B3-4EAD-8E12-D5552B9DF9EF.jpeg

A7BC0E8C-664E-4799-B3ED-5DBD2FC678DC.jpeg

F9E29C8D-36E8-443F-860A-EB21877A471F.jpeg

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Mimisiku zei:

Allemaal suggestief en ‘in the eye of the beholder’. De HDMI uitgang gaat zonder vertaling naar de beeldprocessor van de TV..

 

De instellingen van de tv hebben uiteraard wel invloed. En die in de image van de sat (Audio/Video) ontvanger ook.

Bij sommige tv's moet je per uitgang de parameters instellen.

Die zou ik allemaal even stuk voor stuk bij langs gaan bij zowel de tv als de sat ontvanger.

 

Voor de rest klopt het natuurlijk wat je zegt: digitaal is digitaal. 1 op 1 overdracht zonder verlies.  

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing
Op 18-2-2023 om 23:24, Mimisiku zei:

Allemaal suggestief en ‘in the eye of the beholder’. De HDMI uitgang gaat zonder vertaling naar de beeldprocessor van de TV.. Heb zelf een 20-tal ontvangers en kan geen verschil ontdekken bij gebruik op mijn TV..

 

Nou daar ben ik het niet mee eens.  In theorie zou gelijk kunnen hebben, in de praktijk werkt het niet zo.  bijv.  de DM8000 geeft veel betere beeldkwaliteit op HD en SD zenders dan een VU+ 4K ultimo die zelf moet scalen naar 2160p, zelfs een zgemma doet dit nog beter dan die dure VU+  En ook de DM920 geeft weer een strakker plaatje dan een zgemma.  Het verschil is de scaler in al die boxen en hoe goed de software daar mee omgaat. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...
Op 27-2-2023 om 09:28, Tonskidutch zei:

exact

Mijn ervaring ook. Er zit wel degelijk kwaliteit verschil tussen de sat ontvangers zo is mijn huidige VU duo 4k Se beter dan de Gigablue eu4k. Het beste is echter de ingebouwde Sat tuner in mijn LG Oled evo. 
Absoluut top beeldkwaliteit is via dvb C via de kabel (ziggo) rechtstreeks de LG Oled TV in. Maar verklaarbaar door de hoge bitrate 

12Mb/s vs variabel 1.3 -9.9 Mb/s voor Sat. 
NPO1 

 

aangepast door hamsatpa

vu+ duo 4k se, Visiosat bisat met 13,19 en 23.5.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 27-2-2023 om 09:28, Tonskidutch zei:

exact

Mijn ervaring ook. Er zit wel degelijk kwaliteit verschil tussen de sat ontvangers zo is mijn huidige VU duo 4k Se beter dan de Gigablue eu4k. Het beste is echter de ingebouwde Sat tuner in mijn LG Oled evo. 
Absoluut top beeldkwaliteit is via dvb C via de kabel (ziggo) rechtstreeks de LG Oled TV in 

Op 27-2-2023 om 09:28, Tonskidutch zei:

exact

Mijn ervaring ook. Er zit wel degelijk kwaliteit verschil tussen de sat ontvangers zo is mijn huidige VU duo 4k Se beter dan de Gigablue eu4k. Het beste is echter de ingebouwde Sat tuner in mijn LG Oled evo. 
Absoluut top beeldkwaliteit is via dvb C via de kabel (ziggo) rechtstreeks de LG Oled TV in 

bron

https://www.digitalbitrate.com/dtv.php?lang=fr&liste=2&live=61

vu+ duo 4k se, Visiosat bisat met 13,19 en 23.5.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...