Ga naar inhoud


Na update geen tuner instelling meer te configureren


Fighting
Ga naar oplossing Opgelost door Old Satterhand,

Aanbevolen berichten

Hoi, vandaag maar eens een update via de DM8000 zelf uitgevoerd. Helaas na opnieuw opstarten ineens geen zenders meer te zien. Ook niet FTA zenders.

Blijkt dat mijn tuner instelling niet meer ingesteld staat. Normaal heb ik deze op standaard / DISEqC A/B staan. Als ik Poort A en B op auto zet gaat hij wel satellieten zoeken maar na tijdje stopt hij daar mee en staat er: "niets aangesloten" bij zowel poort A als B. Ook de tijd en jaar worden niet bijgewerkt. Beide tuners zijn wel te zien. Voor de update werkte alles nog gewoon. Wat kan dit zijn ?

 

 

DM8000 incl 500GB HD Open Pli 4 (2015) Enigma release 4 (2018)

20230223_210203.jpg

My World is your World, DM8000

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat updaten lijkt niet goed gegaan te zijn… Ik zie een OpenPli 4 bootlogo.. Had begrepen dat die Feed afgekoppeld was? Waarschijnlijk is er een probleem met óf de satellites.xml (een herstart wil dan wel eens helpen). Ik moet eerlijk bekennen dat ik (als oude DM8000 gebruiker) nog nooit een BCM4501 heb gezien!! Dat wil niet zeggen natuurlijk dat het niet bestaat, maar wel zeldzaam. Ik ken alleen de BCM4505/6 die ook bij de DM800HD-PVR al werd gebruikt….

 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, mebo870 zei:

Als ik u een raad mag geven zet daar van de eerste keer OpenPli 8.2 op, veel beter dan OpenPli 4

 

Uit de periode dat ik nog een DM8000 gebruikte heb ik toch gemerkt dat OpenPli 8 toch wat problemen gaf.

Open>Pli 7 was, bij mij, veel stabieler.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

56 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Ik kan wel lastig maar toch herkennen dat er 2019 12/16 staat, of dat nog OpenPli 4.0 is?

maar desalniettemin zet gewoon je settings bestand terug en herstart dan moet je ontvangst ook weer op orde zijn.

Ik heb nooit een backup gemaakt alleen van de bouquets dus weet niet hoe ik mijn settings bestand terug kan zetten ?

 

5 uren geleden, jeevanhoof zei:

 

Uit de periode dat ik nog een DM8000 gebruikte heb ik toch gemerkt dat OpenPli 8 toch wat problemen gaf.

Open>Pli 7 was, bij mij, veel stabieler.

 

mvg

Heb ook gehoord dat 8 erg zwaar is voor de DM8000.

My World is your World, DM8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, Mimisiku zei:

Dat updaten lijkt niet goed gegaan te zijn… Ik zie een OpenPli 4 bootlogo.. Had begrepen dat die Feed afgekoppeld was? Waarschijnlijk is er een probleem met óf de satellites.xml (een herstart wil dan wel eens helpen). Ik moet eerlijk bekennen dat ik (als oude DM8000 gebruiker) nog nooit een BCM4501 heb gezien!! Dat wil niet zeggen natuurlijk dat het niet bestaat, maar wel zeldzaam. Ik ken alleen de BCM4505/6 die ook bij de DM800HD-PVR al werd gebruikt….

 

BCM4501 is gewoon standaard af fabriek. Mijn vorige DM8000 had dezelfde erin zitten.

1 minuut geleden, Tonskidutch zei:

DreamboxEdit 7.2.0.exe OF Dreamset

daarmee maak je een backup op pC en kan die dus ook terugzetten

5 kilo

 

Ja maar dat is nu te laat......

My World is your World, DM8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, Mimisiku zei:

Dat updaten lijkt niet goed gegaan te zijn… Ik zie een OpenPli 4 bootlogo.. Had begrepen dat die Feed afgekoppeld was? Waarschijnlijk is er een probleem met óf de satellites.xml (een herstart wil dan wel eens helpen). Ik moet eerlijk bekennen dat ik (als oude DM8000 gebruiker) nog nooit een BCM4501 heb gezien!! Dat wil niet zeggen natuurlijk dat het niet bestaat, maar wel zeldzaam. Ik ken alleen de BCM4505/6 die ook bij de DM800HD-PVR al werd gebruikt….

 

Al meerdere keren ge-herstart; helaas

My World is your World, DM8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als jij een BCM4501 hebt (ik geloof direct dat dat juist is) dan is de box uit de vroege series… Ik zou ook kunnen denken dat je bootloader nog geen #84 is? Heb je dat ook nagekeken….

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, Fighting zei:

Als ik Poort A en B op auto zet gaat hij wel satellieten zoeken maar na tijdje stopt hij daar mee en staat er: "niets aangesloten" bij zowel poort A als B.

 

Je kunt toch ook de satellieten zelf instellen? Met de cursur op poort A en dan met rechts /links de selectie maken.

Dezelfde procedure voor poort B. En dan opslaan.

 

Automatische herkenning van satellieten is gebaseerd op het proberen te locken op een voor de satelliet unieke transponder.

Transponders komen, verdwijnen of veranderen door de jaren heen.

Het is dus goed mogelijk dat de transponderdata inmiddels niet meer correct is.

 

Op mijn DM8000 draait 7.x. Ik vond versie 8 te traag opstarten. Zie ook de reactie van @jeevanhoof

 

 

 

aangepast door Old Satterhand
typo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 24-2-2023 om 12:51, Tonskidutch zei:

DreamboxEdit 7.2.0.exe OF Dreamset

daarmee maak je een backup op pC en kan die dus ook terugzetten

5 kilo

 

Waar kan ik die progjes het beste downloaden want ik heb liever geen virussen erbij.

My World is your World, DM8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien bij dreamboxedit zelf.

Alleen heel goed lezen wat je download.

Niet zomaar op download of instal klikken maar klikken op download dreamboxedit ergens in een klein onopvallend lettertype.

 

Mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Fighting zei:

Waar kan ik die progjes het beste downloaden want ik heb liever geen virussen erbij.

Het is natuurlijk wel gebruikelijk dat je een actuele virusscanner op je PC hebt draaien..

DreamBoxEdit kun je veilig weghalen op het officiële Dreambox forum.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...