Ga naar inhoud


Internet radio buffering


naxos
Ga naar oplossing Opgelost door naxos,

Aanbevolen berichten


Hier is een update, ik was dus met de radio op een andere lokatie, en ook daar geen succes. Hij begint dadelijk te spelen, zelfs met EPG en fototje op het scherm, echter na 2 a 3 minuten of bij een andere song valt hij uit, het is bijna zo of hij alle power eruit heeft gehaald en dan niet genoeg heeft om voorts te doen, maw zijn buffer is leeg lol.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dan heeft het er alle schijn van dat je een software probleem hebt op die radio.

Of er support is en en software update? Meestal niet.

 

Maar je kan een poging wagen:

image.png

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allereerst: ik denk niet dat WiFi het probleem is.

Dan: kijk eens of je de zender Linn Classical kan vinden. Streaming vindt plaats met 320 kbps, en dat is meer dan andere zenders. Als die zender goed afspeelt heb je geen buffering probleem.

Het zou wellicht kunnen dat jouw speler gevoelig is voor fouten in de stream, meer dan andere spelers. Dan blokkeert de speler en zoekt opnieuw via dns de stream op.

Ik denk dat radio Monique een stream heeft waarin aangegeven wordt "nu een reclameblok"' en dat dit reclameblok door een onafhankelijke organisatie in de stream geplaatst wordt. In dit geval met een streamfout. Het zal wel net zoiets zijn als bij youtube. De youtuber maakt zijn stream en google zet er zelf reclame tussen.

Ik gok erop dat jouw ontvanger geen bufferprobleem heeft, maar dat de speler slecht weet om te gaan met streamfouten of stream onregelmatigheden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb Linn radio gevonden en uitgeprobeerd, de normale en classical versie. Eerstens vermelden dat de normale versie wel een goede zender is, ik heb hem dadelijk bij mijn favorieten gevoegd.

En op beide zenders geen storingen, onderbrekingen of buffering, zelfs de EPG info komt tevoorschijn, incl fototje.

 

Het topic mag hier afgesloten worden, het zal voor mij steeds een geheim blijven, mischien moet ik de radio eens naar een ander land meenemen en daar uitproberen. Radio Monique zal ik dan wel vanaf mijn telefoon en via bluetooth spelen.

In ieder geval bedankt allemaal, ik heb toch wel weer een paar dingen geleerd hier !

 

IMG_20230310_183910.jpg

IMG_20230310_172922.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Grappig ik las hier het probleem van buffering.

 

Ben al een tijdje bezig om dit probleem op te lossen met een TELESTAR IR200.

Eerst had ik standaard met deze radio veel problemen door het wegvallen van het wifi signaal, totdat ik erachter kwam dat dit probleem ontstaan is doordat ik een upgrade had gedaan van mijn routers (ASUS RT-AX88U en RT-AX58U). Het probleem was dat de radio geen 5G ondersteunde dat was de plek waar de router ze wilde hebben. Dit opgelost door een VAP11G-300 die het een stuk beter deed als het wifi gedeelte vd radio zelf, en een guestnetwork gemaakt alleen op de 2.5G.

Dat was een hele verbetering.

Nu heb ik nog wel eens het probleem van bufferen, mijn gevoel zegt dat dit komt door de service die het radiosignaal aanbied, maar dat weet ik niet zeker.

Ik heb nu het wifi signaal staan op de router die het dicht bij het apparaat staat (imesh), tot nu toe is het stabiel.

Het bufferen gebeurt niet altijd maar vaak s'maandags en dinsdag morgen tussen 9 en 11 uur. 

Het moet eigenlijk wel bij de aanbieder zitten omdat mijn squeezebox er ook wel problemen mee heeft ( 2 zijn wifi en 1 is bedraad).

Waar ik eigenlijk wel nieuwsgierig naar ben is of het bij anderen ook om steeds een beetje dezelfde tijden ontstaat?      

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

twee testen kun je makkelijk doen

- de radio heeft LAN. Is het probleem er ook met een LAN verbinding. Zo niet, dan ligt het aan je WiFi

- treedt het probleem met 1 zender, of met meerdere zenders op. Indien bij meerdere zenders, dan ligt het niet aan een server.

 

Heb je de storing alleen bij WiFi, meerdere zenders en specifieke tijden, dan kan je WiFi signaal storing ondervinden van buren of gebruik van specifieke apparaten.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik vermoed, dat jouw internet, zo te oordelen in een land ver van hier, het probleem is.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, naxos zei:

De radio heeft geen LAN, dus enkel over WiFi. Maar het probleem is bij steeds meer en meer zenders. En ik heb practisch geen buren hier, het dichts bijzijnde modem of router staat minstens 100 meter verder. 

 

Ik reageerde op probleem van  cb4kda

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, naxos zei:

De radio heeft geen LAN, dus enkel over WiFi. Maar het probleem is bij steeds meer en meer zenders. En ik heb practisch geen buren hier, het dichts bijzijnde modem of router staat minstens 100 meter verder. 

 

En Linn Radio speelt nog steeds feilloos?

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 hours ago, boudeman said:

En Linn Radio speelt nog steeds feilloos?

Nee Linn radio valt ook uit, spijtig want dat is mooie muziek en van goede kwaliteit. Ach ja, ik overleef het allemaal wel hoor, is enkel lastig en ben bang een nieuwe aan te schaffen en het gelijke probleem te hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • Oplossing

Hier is een update. Ik heb mij rechtstreeks met Audizio in verbinding gesteld en het probleem uitgelegd. Men wist daar reeds van en er was zelfs een oplossing in de maak. Na een paar weken en mails is er dan een software update naar alle Audizio Bari radios gestuurd die men moest installeren en het ongelofelijke is dan ook gebeurd, de radio speelt  nu 100 % zonder haperingen ! Ik was zo blij daarmee en heb de mensen van Audizio ( wat overigens een Nederlandse firma blijkt te zijn ) uitvoerig bedankt. Dus topic gesloten en nu maar genieten van de muziek !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...