Ga naar inhoud


Internet radio buffering


naxos
Ga naar oplossing Opgelost door naxos,

Aanbevolen berichten

Ik had eerder ook een Huawei router van KPN versie 9

Ik weet niet meer of het ingesteld moest worden want ik heb die handleiding al lang weggegooid

Maar als die router het protocol kan / ingebouwd heeft ligt het vaak aan het channel dat je nu op automatisch hebt staan.

 

Sommige apparatuur laat zien of er veel buren op hetzelfde channel zenden, dat kun je ook proefondervindelijk aanpassen.

  • Like 1

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


18 minutes ago, Tonskidutch said:

Ik had eerder ook een Huawei router van KPN versie 9

Ik weet niet meer of het ingesteld moest worden want ik heb die handleiding al lang weggegooid

Maar als die router het protocol kan / ingebouwd heeft ligt het vaak aan het channel dat je nu op automatisch hebt staan.

 

Sommige apparatuur laat zien of er veel buren op hetzelfde channel zenden, dat kun je ook proefondervindelijk aanpassen.

Bedankt, ik ga dan maar eens alle channels uitproberen vanavond. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet domweg alles uitproberen maar even op je tablet of telefoon een Wifi analyzer installeren zodat je kan zien welke kanalen er gebruikt worden. Dan kies jij het kanaal dat vrij is.

  • Like 2
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
50 minuten geleden, Psychosammie zei:

Dan kies jij het kanaal dat vrij is.

Het blijft alleen wel een moment opname.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt. En het vervelende is ook dat die internet radiootjes alleen 2.4 Ghz ondersteunen.

  • Like 1
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nav dit artikel ben ik ook weer eens gaan kijken wat de markt op dit moment biedt. Voor jaren terug ook al eens gedaan maar toen niet wat geschikts kunnen vinden.

Mede omdat een van mijn eisen was de wifi  moet die ook 5 ghz ondersteunen en er mogen geen speakers inzitten.

Ik kwam nu oa deze tegen die mij wel aansprak: TechniSat: DIGITRADIO 143 CD (V3) [0000/3989] - DAB+ receivers for Hifi systems - DAB+ Digital radio | EN

De prijs viel mij bv reuze mee en hij heeft een netwerk aansluiting maar ook 2.4 en 5 Ghz wifi ondersteuning.

Voor mijzelf hoeft het niet perse: de huiskamer mediaplayer doet alles wat ik wil maar mijn wederhelft kan dan weer haar cd-tjes draaien en radio luisteren op een toegankelijke manier. Op een of andere manier verdwaalt ze in de appjes op de media box of doen ze niet wat ze wil.

Enthousiast voorgelegd en wat denk je.... nou laat maar ik draai de cd-tjes wel op de camping.

Werkelijk elk electronisch device beschouwd ze als een zoveelste nieuwe bedreiging ;)

 

 

 

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat is bijna stereotype. Belt ze me op en zegt de zenders gaan niet ! Huh wattuh?

nou ja laten we het er maar op houden dat ze iets anders kan.

 

Maar gezien de originele vraag hebben we dus wel vermoedens maar geen oplossing.

Alhoewel ik een paar internet radio's ken die zelf veel te weinig bandbreedte hebben als audio streaming server.

 

Aan alles hebben we tekort tegenwoordig.

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar ik heb me ook even in de Audizio Bari van Naxos verdiept.

De buffering is volgens de handleiding instelbaar van 2, 4 of 8 seconden. 2 seconden is minimaal en standaard.

Firmware updates kan ik online niet vinden voor dit apparaat.

Ik vind de suggestie dat het in de WiFi zit in dit geval misleidend.

Radio streams verbruiken maar minimaal bandbreedte. Zo minimaal dat je zelfs bij veel storing genoeg hebt helemaal met een buffer van een seconde of 8.

Wat Naxos aangeeft mbt reclame blokjes dat het bufferen dan begint doet mij vermoeden dat de Bari niet overweg kan met veranderingen in bitrate van een stream tijdens het streamen.

Was er echt iets met de data verbinding mis dan had hij die bufferingen immers ook wel ervaren tijdens het afspelen van de muziek.

Wat ik denk is dat de stream start met bv 320Kbit muziek.... prima prima.... ok dan komt de reclame en die schakelt terug naar 160Kbit en voila de software van de radio denkt onterecht dat er iets mis is met de internet verbinding want hij krijgt veel minder data binnen dan daarvoor en roept "buffering"

Vervolgens is de reclame afgelopen en schakelt de stream weer over naar 320Kbit.... aha denkt de radio het is weer voor elkaar.... stopt met buffering roepen en spelen maar.

Wat je nog kunt proberen is de service afdeling van Audizio aanschrijven en daarbij dit probleem aangeven inclusief url van de stream zodat ze het kunnen reproduceren. Wellicht tref je een fabrikant die nog moeite steekt in verbeteren van zijn producten.

Je kunt uiteraard ook de winkelier benaderen en aangeven dat het product niet deugd. Je mag als koper van dit apparaat immers verwachten dat het langer dan 2 jaar mee zal gaan.

 

 

aangepast door theparasol
buffertijden
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@theparasol   Ik heb deze tuner (zonder CD) en ben zeer tevreden over de mogelijkheden.

Als je hem toch gaat kopen, kan ik er nog wel iets meer over zeggen.

 

Overigens, wat is de zin van een instelbare buffering tijd? Deze tijden zijn behoorlijk lang, en zouden geen problemen moeten geven. Jouw suggestie van een verandering in bitrate lijkt mij daarom wel interessant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minutes ago, boudeman said:

wat is de zin van een instelbare buffering tijd? Deze tijden zijn behoorlijk lang

Denk dat de implementatie dermate simpel is dat hij altijd ingestelde tijd wacht voordat hij start met afspelen van de stream.

Als de stream veranderd in bitrate wordt de buffer niet meer aangevuld. Hij bereikt de bodem en vervolgens is het mute en buffer melding totdat de buffer weer vol zit.

Helaas kun je niet 0 seconden buffer instellen want daarmee hadden we mijn theorie kunnen testen.

 

Wat naxos nog wel kan testen: op moment dat de stream stopt en device buffering aangeeft. Stop de stream en start hem op nieuw.

Als het dan de reclame gaat spelen ben ik benieuwd wat er gebeurt als de reclame afgelopen is en de muziek weer komt.

Ik gok dat hij dan ook gaat bufferen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, theparasol said:

Denk dat de implementatie dermate simpel is dat hij altijd ingestelde tijd wacht voordat hij start met afspelen van de stream.

Als de stream veranderd in bitrate wordt de buffer niet meer aangevuld. Hij bereikt de bodem en vervolgens is het mute en buffer melding totdat de buffer weer vol zit.

Helaas kun je niet 0 seconden buffer instellen want daarmee hadden we mijn theorie kunnen testen.

 

Wat naxos nog wel kan testen: op moment dat de stream stopt en device buffering aangeeft. Stop de stream en start hem op nieuw.

Als het dan de reclame gaat spelen ben ik benieuwd wat er gebeurt als de reclame afgelopen is en de muziek weer komt.

Ik gok dat hij dan ook gaat bufferen!

Interssante theorien hier wederom, bedankt allemaal. Ik moet even zeggen dat ik die buffertijd instelling nu ook reeds 2 jaar zoek op de radio. Gewoonweg niet te vinden. IVM de onderbrekingen, dit gebeurt steeds na 2-3 songs, dan hoor ik een halve "jingle", dat zijn zo spotjes waar ze hun eigen radio een beetje in het daglicht zetten, of ook iets zoals "yesterplaaaaaay ( veronica vroeger ) etc...Dan stopt de radio, op de display komt "buffering"25% tot 50% te voorschijn en dan na ongeveer 30 seconden terug muziek.

Ik heb ook eens WiFi Analyzer geinstalleerd, zie screenshots. En tenslotte heb ik mijn channel verandert naar channel 3, maar bij elke channel verandering zegt hij dan weer een ander channel te nemen....

 

 

Clipboard03.jpg

Clipboard02.jpg

Clipboard01.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een raar tool heb je gebruikt. Nu zie je toch nog niks?

Probeer deze eens: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.vrem.wifianalyzer&hl=nl&gl=US

 

  • Like 1
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wifi analyzer geinstalleerd gisteren, en dan channel 3 gekozen op mijn modem, doch geen verbetering. Ik rijd deze middag naar een vriend en neem de radio mee om een keertje op een andere lokatie en netwerk uit te proberen. 

 

 

Screenshot_20230308_102032_com.vrem.wifianalyzer.jpg

Screenshot_20230308_102020_com.vrem.wifianalyzer.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

43 minuten geleden, naxos zei:

en dan channel 3 gekozen op mijn modem

ik begrijp even niet dat je afbeeldingen van die app channel 6(4) weergeven terwijl je channel 3 instel op de router

kijk je misschien via de buren hun gastnetwerk

als ik die test doe (gedaan heb in mijn oude woning) staat de channel op 3 in de app

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...