Ga naar inhoud


Internet radio buffering


naxos
Ga naar oplossing Opgelost door naxos,

Aanbevolen berichten

Ik heb een internet radio en sinds een paar maanden heb ik niet veel muziek meer, hij speelt een paar songs en dan buffert hij voor een minuut en speelt hij verder. Ik kan hetzelfde radio station perfect weergeven op mijn telefoon en op mijn PC, dus ik vermoed dat het probleem bij de radio ligt ?

Bij settings kan ik niets veranderen. Radio is een Audizio Bari.

Link naar reactie
Delen op andere sites


1 uur terug, naxos zei:

...hij speelt een paar songs en dan buffert hij voor een minuut en speelt hij verder...

 

Ik kan je niet helpen, maar ik ervaar hetzelfde met mijn Imperial Dabman i205.

Ik heb er niets op gevonden. Alles geprobeerd.

Mijn analyse is dat er op gezette tijden wordt geprobeerd contact te maken met een dataservice.

Die wordt hoogstwaarschijnlijk geblokkeerd door de provider vanwege privacy schending.

Op het display verschijnt dan soms ook een cryptische melding dat de stat server onbereikbaar is.

 

Het wachten is op een update van de leverancier van die dingen.

Maar we weten allemaal dat die er niet gaat komen. Ze verkopen je liever een nieuwe.

Nou dit was mijn laatste internetradio. Ik gebruik hem alleen nog maar als DAB+ radio.

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je “ fabrieks instellingen “ geprobeerd?
Dan opnieuw “ set up “, en via wps knop op router wifi aansluiten….

 

Ik heb zelf internet radio’s, Grundig, Sangean, Auna en nieuwste Schwaiger.

Drie daarvan functioneren goed, alleen bij Auna is de provider met internet radio gestopt.

Ik ben het eens met Old Shatterhand, dat je erg afhankelijk bent van de providers, die blijkbaar zonder proces ontvangst kan stoppen…


ik vergeet nog te zeggen, dat ontvangst via pc of smart phone aparte providers/ kanalen kunnen zijn….!

 

Nog een belangrijke kleinigheid : Vul bij instellingen juiste regio / land , waar je ontvangst wilt, in…..

 

aangepast door window
Aanvulling
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, window said:

Heb je “ fabrieks instellingen “ geprobeerd?
Dan opnieuw “ set up “, en via wps knop op router wifi aansluiten….

 

Wat is dan het verschil tussen WPS en gewoon met login en paswoord op WiFi aansluiten ? Ik ga die WPS natuurlijk eens uitproberen vanavond. Ik weet dat er een optie voor is maar heb dat nooit gebruikt. En overigens werkte alles jaren goed. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
43 minuten geleden, naxos zei:

Wat is dan het verschil tussen WPS en gewoon met login en paswoord op WiFi aansluiten ?

Bij WPS regelen de te koppelen apparaten zelf de inlog.

Je hoeft dan niets in te geven.

Stukje gebruikers gemak.

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen verschil. Ik vind wps knop simpeler….!

Wij gebruiken hier ook al jaren internet radio, tot volle tevredenheid, buiten het buiten- gebeuren, dat een provider ermee ophoudt, of een radio kapot gaat, na pakweg 10 jaar intensief gebruik. Afstandsbedieningen zijn ook snel kapot.

Of dat bepaald station, dat wij veel beluisteren, op één radio wel te ontvangen is, maar in ander pakket niet…( Rol Radio, in dit geval )

 

Er schieten me diverse andere mogelijkheden op storing door het hoofd, en waarbij je misschien denkt: “ Dat wist ik toch…” , of “ Heb ik al gedaan ! “

O.a. Zenders opnieuw inlezen ?

 

Afgelopen jaar had ik internet radio besteld, maar daar moest ik Tune in, of ander abbo voor nemen, en dat was de bedoeling niet, omdat ik weet, dat heel veel zenders vrij te ontvangen zijn…. 
Instellingen nalopen is nooit weg, al ben ik zelfde mening toegedaan als jij: “ Als het zo lang goed functioneert, verwacht je niet, dat daar het probleem zit.

In principe kan ik je wel enkele zenders noemen, die wij hier goed ontvangen, ter controle…?? Groet, George

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet wat in bovenstaande reacties met provider bedoeld wordt.

Een radio station stuurt zijn stream naar diverse servers. Bij internet streaming word je verbonden met een van deze servers en blijf je ook met deze server verbonden. De dns bepaalt welke server gekozen wordt. Als je pech hebt is dat niet de beste server, bijv. omdat bij zo'n server veel bezoekers de stream afnemen. Je zou kunnen proberen in je router een andere dns provider te kiezen. Misschien pakt dat positief uit.

Ikzelf luister veel naar diverse muziek stationszonder enig probleem.

Probeer ook eens of de problemen minder worden met een vaste ethernet kabel. WiFi is vaak niet optimaal

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een station waar ik deze problemen steeds mee heb is radio Monique, jawel uit Nederland. Ik hoor wel dat ze in blokken uitzenden, dus 2 a 3 songs en een jingle ertussen. En daar stopt de radio dan meestal, en na een minuut speelt hij weer. alsof de batterijen weer vol zijn. En zoals reeds vermeld op tel en pc speelt die zonder haperingen. Ik heb reeds een ander modem geprobeerd maar helpt niet. 

Ook opvallend is dat men bij die zender de kwaliteit kan instellen, van 64 naar 320 Kbps, extra voor diegene die een slechte internet verbinding hebben denk ik. Maar op internet radio zijn deze instellingen niet mogelijk.

Clipboard01.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Like 1

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

@boudeman: idd zal server het juiste woord zijn. Ik zat al te dubben over platforms of providers….!

 

Net wat je zegt, worden de uitzendingen via diverse servers het internet op geslingerd, waarvan niet alle goed werken.

ik was zelf vergeten te melden, dat als mijn ontvangst bleef hangen, ik de router minuutje van stroom haalde, en meestal was dat de oplossing.

Ook weer juist, wat jij aangeeft: dan kan je bij betere server terecht komen..! 

 

@Eduard07 : Ik heb Radio Monigue 963 Gold gevonden. Hopenlijk niet teveel reclame of jingletjes….!

ik heb nu nog echo in mijn hoofd uit het verleden : “ Dit is Veronicaaaa “ !!! 😁

aangepast door window
Aanvulling
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Buffering bij een PC is uitstekend. Als ik daar zelfs tijdens video streaming de internet verbinding verbreek, blijft hij nog diverse seconden doorspelen. 

Dat gebeurt niet bij mijn internet radio, het geluid stopt meteen. Niettemin heb ik geen enkele last van dropouts. Jouw radio heeft alleen WLAN. Merk je nog verschil als je vlak bij de router afspeelt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Boudeman : wij wonen in houten huis, en hebben overal goede ontvangst. Maar de afstand zal vanaf router naar radio’s pakweg 10 meter zijn.

Als ik in garage bezig ben, ( 20 mtr.) merk ik wel, dat radio juist gedraaid moet worden, maar ook dan is ontvangst redelijk tot goed.

Bij het laatste merk ik wel kwaliteits-verschil bij radio’s….: De Sanguin heeft veel mindere ontvangst, dan de Grundig..!

 

Als ik router/ modem reset, blijft radio idd nog enkele momenten doorspelen….! gr. George

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, naxos zei:

dus 2 a 3 songs en een jingle ertussen. En daar stopt de radio dan meestal, en na een minuut speelt hij weer.

 

Precies wat er bij mij gebeurt.

De zender waar ik dit mee ervaar is swiss radio classic.

Dit is een zender zonder reclameboodschappen.

De onderbrekingen, als die er zijn, treden ook op na de afkondiging door de omroep(st)er.

Ik heb echt alles geprobeerd, andere DNS, kabel en/of wifi , langere buffertijd.

Zelfs na een fabrieksreset en het instellen van alleen deze zender is het raak.

Het blokkeren van de vele DNS requests leidt alleen maar tot het ontbreken van EPG tekst, zodat je niet meer weet wat er speelt.

 

Ik denk dat de ontwerper/fabrikant van mijn radio en die van @naxos dezelfde zal zijn.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb Swiss classi op staan, en zal het volgen. Ben benieuwd…

Radio Monique komt hier zonder buffers of onderbrekingen door. Ook goede muziek.

 

Luister nu pakweg al 10 minuten naar Swiss Classic, zonder storende factoren.

Moet zeggen, is wel andere koek, als Radio Arrow Bluesbox, met cirkelzagen…!!!

 

Bij nederlandse/ belgische zenders heb ik in verleden gemerkt, dat gespeeld liedje even onderbroken werd door jingle, voor reclame in thuisland. Was ongeveer 30 seconden, en stoorde me niet erg.

Laatste tijd valt dat me niet meer op.

 

interessant, dat je ontbrekende epg noemt…. !
Bij ééne radio, Sanguin, krijg ik wel het gespeelde nummer in beeld, maar bij de nieuwe Schwaiger ( in de keuken ) alleen stukje tekst. Dat laatse zorgt wel eens voor echtelijke onenighed, over welk nummer of artiest te horen is…: Wordt meestal opgelost door op ipad die zender speellijst op te roepen…Maar omdat de vrouw meestal gelijk heeft, doe ik dat niet meer…!

Typisch overigens is, dat van de buitenkant de software in beide toestellen zelfde lijkt, en ook de hardware ( het beeldschermpje dus )???

 

Conlusie kan dus zijn, dat internet radio regio-gebonden is, en dat dat het gevolg is van reclame…!!!??? Gr. George

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...