Ga naar inhoud


satelieten in Openpli


Mathjanssen
Ga naar oplossing Opgelost door Codx,

Aanbevolen berichten

Ik heb een VU+ Solo4k.  Ik stel bij tunerconfiguratie Diseq a,b,c,d in   A = 19,2   B= 13 en C=23,5  Laat dan met een volledige scan alle zenders zoeken.  Wanneer hij klaar is , staan alle zenders in de zenderlijst.

Nu wil ik nogmaals laten zoeken b.v Astra 19,2  is deze sateliet niet meer te selecteren in het menu, om handmatig een bepaalde sateliet (19,2) te laten zoeken.

geen idee hoe dit kan.  Bij tuner configuratie staat gewoon 19,2-13-23,5

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het gaat mij erom om eens de nieuwe duitse zenders per 1 maart in de zenderlijst te krijgen.  Ja ik heb ook al bij Data gekeken in dreamboxedit.

Nu ander image erin gezet, en in tuner configuratie a astra b hotbird en C Astra 23,5.  Wanneer ik dan naar hanmatif zoek ga staan daar andere sateliten. en geen 19,2e

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verduidelijk het eens met wat screenshots, want ik snap er niks van dat je niet één satelliet zou kunnen scannen.

Zelfs één frequentie zou moeten kunnen.

Is je versie van OpenPLi wel de laatste?

Want dan is je satellites.xml ook up-to-date, daar haalt je ontvangt de te scannen frequenties met bijbehorende parameters uit tenzij je dat zelf handmatig invult.

 

Ik begrijp ook niet wat 'bij Duits kijken in dreamboxedit' e.e.a. zou moeten verhelpen.

Scan je wel op de juiste manier?

 

Ik kan je van het weekend ook laten zien m.b.v. screenshots hoe je e.e.a. moet doen.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dit soort ‘gezeik’ altijd als ik mijn lijst via DreamBoxEdit naar de box ‘schiet’. Meteen zijn de settings verkeerd! Echter…. Na het herstarten van Enigma2 staat het weer goed. Die bug zit er eeuwig in.. Let wel! Het zijn lijsten die op dezelfde box bewaard zijn. Ik haal de actuele satellites.xml eens per maand op met alleen de satellieten die ik kan ontvangen…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Mathjanssen zei:

Met dat duits kijken bedoel ik dat ik die nieuwe zenders in data heb gevonden. ik doe er 2 screenshots bij 1 van de tuner configuratie en 1 voor handmatig zoeken.  daar staat eutelsat 7,0 graden maar die staat niet in de tuner configuratie.

 

groet MJ

Tunerconfig.jpg

Handmatig zoeken.jpg

Andere satellieten dan in je tunerconfiguratie komen er  inderdaad waarschijnlijk in omdat je of een settingslijst van iemand (ook) gebruikt of door het terugschrijven vanuit dreamboxEDIT.

Maar kan je een screenshot maken wat je te zien krijgt als je op List of Video drukt vanuit de laatste screenshot?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alex1970, in het verleden heb ik ook al eens uitgelegd hoe je de satellite.xml kan optimeren voor die sat posities die je wel ontvangt, gewoon door andere te wissen en door veel te lage symbolrates te wissen bij 23,5E.

Dat kan ten dele met DreamboxEdit voor lijsten van derden en met een xml editor voor die satellite.xml.

 

Lijsten van derden zijn niet mijn favoriet, maar soms edit ik er een deel van in mijn eigen lijst.

Het is immers een openbaar gedeelde lijst / settings

 

aangepast door Tonskidutch
blauw

Dark & Long, Drift 2 Dark Train

Underworld

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...