Ga naar inhoud


Geen ontvangst BBC HD


Ga naar oplossing Opgelost door Old Satterhand,

Aanbevolen berichten

Hoi, hoop dat het ok is dat ik hier een vraag stel.

Ik weet dat BBC bezig is met een transitie naar HD en dat de SD kanalen verplaatst zijn.
Sindsdien (een week geleden of zo) werken BBC ONE HD en BBC TWO HD bij mij ook niet meer, BBC NEWS HD doet het wel nog steeds.

 

Maar als ik het begrijp zijn die HD kanalen die nu niet meer werken niet verhuisd.
Is er voor die kanalen dan iets anders gewijzigd dat zou verklaren waarom ze nu niet meer werken?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


2 uren geleden, Delphi zei:

Sindsdien (een week geleden of zo) werken BBC ONE HD en BBC TWO HD bij mij ook niet meer, BBC NEWS HD doet het wel nog steeds.

 

Maar als ik het begrijp zijn die HD kanalen die nu niet meer werken niet verhuisd.
Is er voor die kanalen dan iets anders gewijzigd dat zou verklaren waarom ze nu niet meer werken?

 

Voor de HD-kanalen heb je 1,5dB meer signaal nodig. Mogelijk is je signaal nu te zwak. Zit je in Nederland of ergens anders? De zender BBC World News HD zit op de Astra 19,2.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Bij mij is BBC 1 HD ombenoemd naar BBC One London in de fastscan lijst.

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Sprietje zei:

 

Voor de HD-kanalen heb je 1,5dB meer signaal nodig. Mogelijk is je signaal nu te zwak. Zit je in Nederland of ergens anders? De zender BBC World News HD zit op de Astra 19,2.

 

Die verschillen zijn in de praktijk veel kleiner, dus dat kan niet de reden zijn van de storing.

De kanalenlijst zal niet meer kloppen.

 

Ik heb het al vaker vermeld, maar doe het nog maar een keer.

De regenreserve is niet alleen afhankelijk van de uitzend parameters zoals systeem, modulatie en FEC codering.

Dat levert een theoretisch getal op, de minimale C/N ratio, waarmee een transponder te ontvangen is, zonder noemenswaardige storing.

Sprietje heeft die getallen voor DVB-S 5/6 (6,5 dB) en 8PSK 3/4 (7,9 dB) met elkaar vergeleken en komt dan tot bovenstaande conclusie.

 

Maar de satelliet operator weet dat ook en zal het vermogen van de transponder verlagen om dat verschil deels goed te maken.

Daarom voor de mensen die het naadje van de kous willen weten, een meting in de praktijk.

 

De BBC gebruikt nu steeds meer 23000 8PSK 3/4 transponders voor de HD zenders.

10818V met BBC1 London (HD) zoals die in de CD lijst staat wordt bij mij ontvangen met een MER van 16,2 dB en een Link Margin van 8,2 dB

10847V met BBC2 England (HD) zoals in de CD lijst wordt bij mij ontvangen met een MER van 16,8 dB en een Link Margin van 8,8 dB

10803H 22000 DVB-S 5/6 met de BBC SD zenders wordt bij mij ontvangen met een MER van 15,5 dB en een Link Margin van 8,5 dB

 

Gemeten met de nieuwste, meest geavanceerde meetapparatuur, die ook door de operators worden gebruikt.

Die meet MER i.p.v. S/N ratio of C/N ratio. Vandaar de verschillen.

S/N dateert uit het analoge tijdperk en C/N wordt niet meer gebruikt voor metingen na demodulatie.

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, ceesv zei:

Bij mij is BBC 1 HD ombenoemd naar BBC One London in de fastscan lijst.

 

BBC One bestaat kennelijk niet meer in de landelijke versie.

Vandaar dat CD nu deze lokale variant gebruikt. Deze is ook in HD.

De HD toevoeging wordt door de BBC uitgefaseerd, omdat de SD zenders gaan verdwijnen.

 

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Voor zover ik kan nagaan, gebruikt de BBC al sinds jaar en dag 8PSK transponders voor de HD zenders.

Tot voor kort werd 10847V voor beide zenders gebruikt, BBC1 HD is daar onlangs van verwijderd.

 

Vandaag nog maar eens een nieuwe meting gedaan, met screenshots.

De 3 metingen zijn vlak achter elkaar gemaakt i.v.m. het regenachtige weer.

 

v.l.n.r. 10803H (BBC SD), 10818V (BBC1 HD) en 10847V (BBC2 HD)

A2_BBC_SD-1-2.jpg.c29ab974c1af5e64b3bdae669d06be32.jpg

 

Voor de kenners: De getoonde C/N is een meting in het RF domain, uitgevoerd door de spectrumanalyser van het instrument.

Het is een indicatie van de sterkte van de transponders.

Die C/N meting wordt beïnvloed door de naastgelegen carriers, die het lastig maken om het juiste noise level te vinden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
4 uren geleden, Delphi zei:

Ondertussen hier nieuwe transponder info gevonden

https://www.flysat.com/en/satellite/position/28-2-e

Zo heb je het gehele overzicht van deze satelliet , met zowat dagelijkse update 😉

  • Like 1

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...