Ga naar inhoud


Inbouw contactdozen met 2xF connector (v)


kwetal
Ga naar oplossing Opgelost door Tonskidutch,

Aanbevolen berichten

Wij hebben een 60 jaar oude woning in Italië gekocht. Alle elektra voldoet niet meer aan de norm en moet volledig over. De oude buizen kennelijk ook niet. We zijn dus weer helemaal vrij in het bepalen van het aantal stopcontacten en waar we ze willen hebben. Daarna moet alles weer gestuct worden. Dit biedt de kans om ook voldoende buizen voor ethernet (cat6) en voor coax aan te leggen. Zodat we later nog eens de vrijheid hebben een TV of een apparaat te verplaatsen zonder dat weer overal kabels zichtbaar worden.

 

Nu zoek ik naar contactdozen voor female F connectoren. Wat ik vind zijn vooral IEC connectoren. En af en toe een combinatie van 2x IEC en 1x F. Eigenlijk wil ik alleen maar F. En dan het liefst 2x per doos. Zoek ik niet goed of zijn solitaire F connectoren niet gangbaar in installatiewerk?

T90 met 5W, 4, 9, 13, 16, 19, 28E. 2x EMP Centauri 17/8. 6xSUR420.
W10 PC, Ryzen7-3700, TBS6590 dual met CI - DVBDream - LG Oled 55"

VU Ultimo; 2xtwin FBC, VU Uno met twin FBC - Samsung QLED 75"

Link naar reactie
Delen op andere sites


@wanderer Dank je. Je kan beter zoeken. De variant met 1 F connector had ik al gevonden. Inmiddels op een Italiaanse site een variant met alleen 2xF gevonden (zonder de overbodige IEC connectoren). Maar dat betreft opbouw. Desnoods dat dan maar.

 

Blijft over mijn vraag of iemand ervaring heeft met het in/opbouwen van deze connectoren. Doe het zelf of via de installateur. Ik moet het onze Italiaanse installateur wel duidelijk kunnen maken wat ik precies wil. Satelliet techniek wordt helaas steeds meer een niche markt.  Onze Nederlandse installateur (in 2001) snapte het niet helemaal. Het werden uiteindelijk IEC/CAI inbouw contactdozen met in de de buizen een inferieure kwaliteit coax. Die heb ik er weer uit kunnen trekken en vervangen door kwaliteits coax, een passend gaatje in de afdekplaat geboord en een schroefconnector op de coax. Op zich effectief. Maar ik zou bij deze herkansing willen proberen of het ook wat esthetischer en flexibeler kan.

T90 met 5W, 4, 9, 13, 16, 19, 28E. 2x EMP Centauri 17/8. 6xSUR420.
W10 PC, Ryzen7-3700, TBS6590 dual met CI - DVBDream - LG Oled 55"

VU Ultimo; 2xtwin FBC, VU Uno met twin FBC - Samsung QLED 75"

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing
11 uren geleden, kwetal zei:

We zijn dus weer helemaal vrij in het bepalen van het aantal stopcontacten en waar we ze willen hebben.

 

En waarom kies je er dan niet voor om de Coax kabel via een duims pijp in de Putz/Stucco over het laatste stuk helemaal tot aan de receiver te voeren?

Dat is namelijk een stuk minder demping.

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@youriy Dank je. Deze oude thread had ik nog niet gevonden. Vooralsnog werk ik liever niet met diplexers en/of versterkers.  Inmiddels heb ik bij een Italiaanse leverancier iets gevonden dat lijkt op wat ik zoek. Het ziet er uit als een afdekplaatje voor inbouw met daarin twee separate F connectoren.

 

@Tonskidutch Dat ben ik helemaal met je eens. Zo hadden we het in onze woning in Friesland ook opgelost. Indien ik vrijgezel was zou ik het zo weer doen. Mijn vrouw ziet de T90 het liefst in de tuin van de buurman opgesteld...... Na veel morren heb ik een handig plekje gevonden schuin achter onze woning waar geen hond er last van heeft. Behalve mijn vrouw dan. Dus in huis moet het tenminste een nette oplossing worden. Verder is ze wel lief hoor.

presa doppia sat_2.jpg

  • Like 2

T90 met 5W, 4, 9, 13, 16, 19, 28E. 2x EMP Centauri 17/8. 6xSUR420.
W10 PC, Ryzen7-3700, TBS6590 dual met CI - DVBDream - LG Oled 55"

VU Ultimo; 2xtwin FBC, VU Uno met twin FBC - Samsung QLED 75"

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Tonskidutch zei:

ja en dan moet je nog steeds twee Coax kabels van de doos naar de receiver vast schroeven.

Rare wezens die vrouwen. ;)

Ook op dit punt heb je helemaal gelijk. Ik zal proberen je argument in te brengen. Daaraan toegevoegd dat je de slimste en meest gewaardeerde man van het satellietforum bent....

 

Je had het over een duimse pijp. Ik dacht aan 16 of 19 mm gladde installatiebuis. Wat is de binnendiameter van zo'n duimse pijp? Het zou handig zijn indien er twee maal coax in past. Liever nog vier. Dan kan in met een enkele buis mijn Ultimo verzorgen.

T90 met 5W, 4, 9, 13, 16, 19, 28E. 2x EMP Centauri 17/8. 6xSUR420.
W10 PC, Ryzen7-3700, TBS6590 dual met CI - DVBDream - LG Oled 55"

VU Ultimo; 2xtwin FBC, VU Uno met twin FBC - Samsung QLED 75"

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Pionewbie Dank je voor deze heldere toelichting. Laat ik nu altijd gedacht hebben dat bij de maten de bruikbare ruimte dus de  binnendiameter bedoeld werd.

 

@Tonskidutch Het is gelukt met overtuigen! Op de reserveplekken (waar de kans klein is dat er ooit een receiver aangekoppeld zal worden) komen contactdozen. Op de twee vaste  receiver plekken gaat de coax rechtstreeks naar de switches.

  • Like 1

T90 met 5W, 4, 9, 13, 16, 19, 28E. 2x EMP Centauri 17/8. 6xSUR420.
W10 PC, Ryzen7-3700, TBS6590 dual met CI - DVBDream - LG Oled 55"

VU Ultimo; 2xtwin FBC, VU Uno met twin FBC - Samsung QLED 75"

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ook hier naast de "beste" oplossing veel nuttige info in de bijdragen.

 

In Italië blijken de inbouw F connectors gewoon bij de standaard bouwmarkt te koop. Alleen zijn de inbouwdozen en inbouwelementen wat anders uitgevoerd dan wat in Nederland gebruikelijk is. Onderling niet uitwisselbaar lijkt me.

T90 met 5W, 4, 9, 13, 16, 19, 28E. 2x EMP Centauri 17/8. 6xSUR420.
W10 PC, Ryzen7-3700, TBS6590 dual met CI - DVBDream - LG Oled 55"

VU Ultimo; 2xtwin FBC, VU Uno met twin FBC - Samsung QLED 75"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja Italianen hè. De keren dat ik daar geweest ben was de pizza altijd aangebrand. Zal je in Nederland niet gebeuren! 😂

  • Haha 1
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...