Ga naar inhoud


Download snelheid Netflix op Philips Andriod Tv


Checkin

Aanbevolen berichten

De laatse tijd valt mij op de netflix niet meer correct werkt, is traag en geeft soms het teken van laden.

 

Ik kijk Netflix op de Philips Andriod  65OLED707 Tv voorzien van de laatste software versie.

Tv is bekabeld aangesloten op het netwerk. Ziggo abo 350/35

 

In de Netflix Tv app kan je ook je netwerk testen

Als de test doorlopen is, geeft hij aan geslaagd.

Deze geeft een download aan van gemiddeld 70 Mbps

Zelf vind ik de 70 erg laag, gezien mijn Abo, of kan deze Tv geen hoger snelheid aan.

 

Bij Netflix zijn er geen storingen bekend, maar zijn er meerdere met dit probleem ?

 

Alvast bedankt voor de reactie's

 

Zo nu eerst een Bavaria na zoveel werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites


De TV zal wel een 100/100 Mbit LAN hebben…. Verder geen ervaring met Androïd op een TV….

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb met Netflix en Android TV geen ervaring, dus misschien moet ik niet reageren, maar toch....

 

Indertijd heb ik een teststream van youtube uitgeprobeerd. Deze teststream was 4k video. Ik heb thuis 50 Mbps download, en ik heb de test ook nog uitgevoerd met vpn. De stream kwam probleemloos binnen. Dus ik denk dat als jouw netwerk in orde is.70 Mbps voldoende moet zijn.

Er kunnen ook problemen met de stream zelf zijn. Als iedereen met Ziggo, die Netflix bekijkt, naar dezelfde server geleid wordt kan deze server overbelast zijn.Een oplossing kan dan zijn je DNS instelling te veranderen (als je die optie hebt). Je zou dit kunnen testen of je de problemen ook hebt in de rustige morgenuren als er minder mensen zullen streamen.

Een andere mogelijkheid zou kunnen zijn dat de stream wat fouten bevat, en dan hangt het van je mediaplayer af hoe goed hij daarmee weet om te gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het met de Philips waar de App op staat ( dus los van de ziggo link in de zenderlijst) altijd beter loopt.

Zelf heb ik een mini pC naast de TV staan die ik voor Netflix gebruikte en daarmee ook DD audio op mijn installatie had.

Maar downloaden is iets anders dan streamen, laad @Checkin de film op een extern medium aangesloten op die Philips?

 

Screenshot_3.png

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Checkin said:

De laatse tijd valt mij op de netflix niet meer correct werkt, is traag en geeft soms het teken van laden.

 

Ik kijk Netflix op de Philips Andriod  65OLED707 Tv voorzien van de laatste software versie.

Tv is bekabeld aangesloten op het netwerk. Ziggo abo 350/35

 

In de Netflix Tv app kan je ook je netwerk testen

Als de test doorlopen is, geeft hij aan geslaagd.

Deze geeft een download aan van gemiddeld 70 Mbps

Zelf vind ik de 70 erg laag, gezien mijn Abo, of kan deze Tv geen hoger snelheid aan.

 

Bij Netflix zijn er geen storingen bekend, maar zijn er meerdere met dit probleem ?

 

Alvast bedankt voor de reactie's

 

Kijk eens hoeveel ruimte er nog over is op je TV, als dat onder de 1GB komt dan kun je dit soort problemen verwachten, leeg de cache eens van Netflix onder de app sectie(Wel eerst een force stop Netflix doen ). 70Mbps is meer dan voldoende voor Netflix.

 

Anders zet de TV een volle minuut van de stroom(stekker eruit) en boot dan je TV weer op en kijk dan of het probleem zich nog voor doet.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thx voor adviezen,

 

Ik gebruik de  Netflix app die op de Philips Tv staat, heb de cache eens geleegd en de tv eens van stroom gehaald, waardoor er een reboot ontstaat.

 

Tot op heden geeft dit wel een oplossing :)

 

Daarnaast ga ik toch eens proberen om via de Wifi te connecten en kijken wat dan de max  Mbps snelheid gaat worden.

 

 

Zo nu eerst een Bavaria na zoveel werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 9 maanden later...
Op 10-4-2023 om 09:54, Checkin zei:

Thx voor adviezen,

 

Ik gebruik de  Netflix app die op de Philips Tv staat, heb de cache eens geleegd en de tv eens van stroom gehaald, waardoor er een reboot ontstaat.

 

Tot op heden geeft dit wel een oplossing :)

 

Daarnaast ga ik toch eens proberen om via de Wifi te connecten en kijken wat dan de max  Mbps snelheid gaat worden.

 

 

 Toch maar eens op Wifi gezet en de ethernetkabel eruit, tja ...... draadloos gaat toch wat sneller, 195Mbit  :)  ipv 70 bedraad

Zo nu eerst een Bavaria na zoveel werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...