Ga naar inhoud


Duitsland sluit laatste kernenergie centrales.


ceesv

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Aanstaande zaterdag worden in Duitsland de laatste 3 kerncentrales definitief onomkeerbaar uitgeschakeld, een productie capaciteit van 4 Gigawatt, vergelijkbaar met ongeveer 20% van het Nederlandse verbruik.

Het besluit is omstreden, de industrie vreest schaarste en verplicht afschakelen van belasting naast prijsverhogingen.

De productie wordt overgenomen door bruinkolen en gas centrales, waardoor de milieu belasting , ook voor Nederland, verder toeneemt.

Kernenergie was een betrouwbare en constante energiebron, Wind en Zonne-energie fluctueren, wat opgevangen moet worden in internationaal verband.

 

Nederland en Duitsland zijn door het koppelnet verbonden, Nederland zal bij schaarste met kolen en gascentrales moeten bijspringen.

Met de geplande energie transitie in gedachte zullen de problemen toenemen

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


de utopie van groene onbekwamen

  • Like 2

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Duitsland wil nu groene atoom energie die 100% betrouwbaar is uitwisselen door groene wind en zonne energie die afhankelijk is van het weer.

Indien de zon niet schijnt of het niet waait moet de energie opgewekt worden door kolen en gas.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Gisteravond op de Duitse televisie "Deutscland schaltet ab" een documentaire over de "Atomausstieg"

Terugkijken is de moeite waard!

De documentaire laat de kapitaal vernietiging zien door het afschakelen van prima functionerende schone centrales in ruil voor kolencentrales.

Verder wordt er een ronde door EUROPA gemaakt die een omgekeerde politiek laat zien, landen die opnieuw in kernenergie investeren.

 

Das Erste, Deutschland schaltet ab.

deutschland-schaltet-ab-keyvisual-100~_v

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
59 minuten geleden, boudeman zei:

Als met de Emsland centrale zou gebeuren wat in Fokushima gebeurd is, woonden wij in het te ontruimen gebied.

Ik denk dat je je meer zorgen moet maken over de Tsunami die Fukushima verwoest heeft, er stierven ongeveer 18.500 mensen ten gevolge van het natuurgeweld.

In de centrale en de omgeving stierven er 30 medewerkers ten gevolge van de vrijgekomen straling.

 

Een klein gebied rond de centrale is afgesloten, in en rond Fukoshima leven op dit moment ongeveer 2 miljoen mensen.

 

In het Emsland is een Tsunami niet te verwachten.

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik las net nog op WIKIpedia dat men door het tijdig evacueren meerdere honderdduizenden bewoners uit de regio heeft weten te behoeden voor de straling vrijgekomen door de reactor catastrofe van Fukushima.

 

Er is wat dat betreft geen regionaal of internationaal rampenplan voor betroffen gebieden zoals Tihange of Emsland afgezien van opvang locaties waar we dan heen moeten evacueren. Die opvanglocaties bestaan niet!

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Kolencentrales in Europa kosten jaarlijks duizenden inwoners vroegtijdig het leven, door de luchtvervuiling die deze centrales uitstoten.

Niemand zal ontkennen dat het opnieuw in gebruik nemen van kolencentrales een stap terug is in het streven naar een schonere wereld.

Maar dat is wel wat er nu gebeurt door de sluiting van kerncentrales.

 

Japan draait na Fukoshima ondertussen weer met 5 kernreactoren.

Er worden nieuwe kerncentrales gebouwd.

 

Het is onzinnig om na één ongeluk een hele technologie uit te bannen.

 

  • Bedankt 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ja zeg na een ongeluk, er waren er meerdere! Maar bepalend is dat CDU met Merkel als Kanselier de wind uit de zeilen wilde halen van de Groenen.

En ja dat is politiek gezien voor de techniek en alle logistiek die er achter schuil gaat inderdaad onzinnig.

 

Of ze nog genoeg brandstof / splijtstof hadden kunnen krijgen voor een dergelijke instandhouding van die werkende centrales is overigens wel een thema gezien de oorlog die gaande is.

Maar voor een industrie en regio zijn betrouwbare plannen en uitspraken wel heel zinvol. Ook voor de stimulans van vernieuwbare energie. Niet als die draaikonten in Den Haag waar geen plan meer op te trekken is.

 

 

 

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
4 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Of ze nog genoeg brandstof / splijtstof hadden kunnen krijgen voor een dergelijke instandhouding van die werkende centrales is overigens wel een thema gezien de oorlog die gaande is.

In de documentaire is te zien dat geleerden bezig zijn gebruikte splijtstof staven weer op te werken.

Daarmee is een bijna oneindig gebruik van de voorhanden nucleaire brandstof reëel en wordt het afval volume geminiseerd.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, ceesv zei:

dat geleerden bezig zijn

ik hoorde daar in die passage van de documentaire de term "Grundlagen Forschung" ergo duurt het heel lang voordat het te implementeren en/of uitvoerbaar is.

 

Maar ja hoop doet leven, ofschoon het wel mij opvalt dat je kolencentrales langer gebruiken en heropenen nu een slechtere optie vindt gezien de klimaat opwarming van de aarde.

Terwijl je in menig ouder topic die klimaat verandering niet echt kritisch zag.

 

Kiezen tussen Cholerea of de Pest, dat was ook een uitspraak van iemand in de documentaire.

 

 

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Kolen centrales zetten het land op slot.

Iets met stikstof..

Het klimaat wordt bepaald door grotere machten, niet een kolen centrale.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op slot in Duitsland of hier? En wat als er nu een heimelijke prioriteit bestaat inzake de energie voorziening waar stikstof en fijnstof etc geen rol speelt?

Laat maar eens een paar experts middels het Digitaal Stelsel Omgevingswet (DSO) een berekening maken voor een nieuwe centrale in Nederland, dan gaat de rest van de bouwindustrie op slot.

 

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Tonskidutch zei:

Of ze nog genoeg brandstof / splijtstof hadden kunnen krijgen voor een dergelijke instandhouding van die werkende centrales is overigens wel een thema gezien de oorlog die gaande is.

Zelfs Oekraine krijgt brandstof/splijtstof uit Canada

Groeten Willy

 

 

Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...