Ga naar inhoud


kan men windows server 2022 met bureaublad draaien in virtuele machine?


sattv4iedereen
Ga naar oplossing Opgelost door Tonskidutch,

Aanbevolen berichten

Hi,

ik wil eens experimenteren met windows server 2022, en via vm oracle 7.0 deze geïnstalleerd.

Ik dacht bij het opstarten ook een bureaublad te zien, maar ik kom uit in een dos venster (zie foto).

Misschien een verkeerde installatie, of misschien draait die niet op een vm?

ik had geen instelmogelijkheden

google maakte mij niet wijzer.

Kan mij iemand op weg helpen aub? 

alvast bedankt.

windows server 2022.jpg

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dank u, maar ik had geen keuze om te kiezen voor desktop versie. Ik kon niets kiezen. ( verkeerde Windows server 2022?)

 

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankzij de tip hierboven gevonden.

Na het selecteren van de ISO, moet men eronder selecteren welke Windows server je wilt.

Ik heb de desktop versie genomen en ik heb nu een bureaublad.

Ben nu bezig hem volledig up te daten.

Ik heb het nog niet gevonden om deze full screen te zetten zoals mijn Linux mint en kubuntu.

Alvast bedankt voor de hulp.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fullscreen kan uiteraard maar is afhankelijk van de gebruikte Hyperviser.  ik gebruik meestal VMware WS of ESXi of Proxmox maar je kunt ook ook remote desktop toe staan in server 2022 en dan log je daarna met RDP in. 

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Tonskidutch zei:

Ik begrijp de hobby drang maar is de Microsoft server 2022 met x aantal clients niet ongelooflijk duur?

 

Wie zegt dat hij dit gaat kopen ? Je kunt Windows server prima zonder licentie gebruiken, of in -rearm mode. Is dat niet genoeg installeer je toch 1 van de vele KMS tools.  

 

Behalve als jij dit echt zakelijk gaat gebruiken voor je onderneming en er dus geld mee verdient, dan zou ik het wel kopen maar dan kun je het ook betalen.  

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gebruik mijn Windows legaal, en inderdaad, zonder sleutel kan je veel testen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...