Ga naar inhoud


IPadres en Login router vinden...


JohnnyBee

Aanbevolen berichten

Hoi all,

Ik heb een router waarop ik wil inloggen om zijn instellingen te bekijken, maar weet het ip-adres en de login er niet van.

Kan er iemand me vertellen of ik daar nog in kan komen zonder een reset ervan te doen, want ik wil de instellingen ervan kunnen uitlezen.

P.S. login gebruiker en paswoord zijn niet meer gewoon admin ofzo...!

 

Bedankt voor de tips,

Johnny.

TV kijken ....daar hebben wij géén tijd voor hoor !!!

Mijn thuis is waar mijn Channelmaster staat....(stond :P)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ip- adres is geen probleem, maar de login, das weer wat anders, iemand tips....resetten kan niet hé, anders ben ik de instellingen kwijt.... !

TV kijken ....daar hebben wij géén tijd voor hoor !!!

Mijn thuis is waar mijn Channelmaster staat....(stond :P)

Link naar reactie
Delen op andere sites

welke router ? al de basis inlog geprobeerd en waarom heb je die instellingen nodig dan ?

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Zonder dat we weten om welk apparaat het gaat blijft het gissen.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het betreft een MicroTik router, heb er 1'tje dewelke instellingen heeft derin zitten en 1'tje die na herstelling gereset is en wil nu de instellingen van de goede kopiëren zodat ik 2 werkende routers heb met exact dezelfde instellingen, maar ik ken dus de login niet van de goede router.

 

En @bellejt, had reeds in begin gepost dat basis - standaard inlog vervangen is, daar gaat het juist om.... 

TV kijken ....daar hebben wij géén tijd voor hoor !!!

Mijn thuis is waar mijn Channelmaster staat....(stond :P)

Link naar reactie
Delen op andere sites

dan zal het hopeloos worden tenzij je de originele eigenaar vind die het veranderd heeft.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jaaaaaaaaaaaaren geleden was er een alcatel speedtouch ADSL modem repair shop, die heeft mijn modem eens gemaakt zodat ik er weer op inloggen kon.

2003 of zo

Die wachtwoorden voor de login zijn echter bijna niet te hacken bij moderne toestellen, omdat je anders ook als niet eigenaar  de gegevens van andere mensen  zou kunnen stelen, dus het zal een volledige reset moeten worden.

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Op 28-4-2023 om 17:37, JohnnyBee zei:

Het betreft een MicroTik router, heb er 1'tje dewelke instellingen heeft derin zitten en 1'tje die na herstelling gereset is en wil nu de instellingen van de goede kopiëren zodat ik 2 werkende routers heb met exact dezelfde instellingen, maar ik ken dus de login niet van de goede router.

 

En @bellejt, had reeds in begin gepost dat basis - standaard inlog vervangen is, daar gaat het juist om.... 

Al geprobeerd via de website van de fabrikant  (ask Dr. Google) ? Er zijn meerde types van routers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En wat gebeurd er als je de router volledig reset?

Is er nergens een gaatje voorzien om het toestel terug te zetten naar fabrieksinstellingen.

 

dit heb ik nog gevonden

 

Mikrotik Factory Reset Guide
  1. Disconnect the power cord from the unit.
  2. Hold the reset button and do not release.
  3. Plug the power cord in and wait until the ACT light starts flashing.
  4. Now release the button to clear configuration.
  5. Wait for a few minutes for the router to clear and restore the factory settings.

 

Oei ik zie net dat je geen reset wilde doen....

 

aangepast door jeevanhoof

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...