Ga naar inhoud


na activeren werkt CD kaartje niet op mijn Xtrend ET 10000 of 8000


topkeepertje
Ga naar oplossing Opgelost door ceesv,

Aanbevolen berichten

Via de CD site mijn 2 dagen geleden nog werkende kaart geheractiveerd maar hij geeft alleen maar zwart beeld , maar geen ERROR .

 

Op NPO1 geeft hij wel TELETEKST .

 

Ra ra wat is het probleem ?

 

Op de BOX zit de nieuwste OpenPli en Oscam , Oscam en de BOX ook al vaak GERESSET .

 

Wie heeft een IDEE ?

 

bvbd

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb hier gewoon beeld hoor op de NPO zenders. 

 

Maar zonder Oscam live log is er geen zinnig woord over te zeggen. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zaterdag ben ik met mijn BOX de Xtrend ET 10000 naar xxxx  geweest en aldaar hebben ze mijn CD kaart geheractiveerd en ze hebben geconstateerd dat mijn kaartlezer waarschijnlijk kapot zou moeten zijn maar zij konden hem niet repareren , thuis heb ik een Xtrend ET 8000 aangesloten en het CD kaartje gaf geen beeld met het gouden vierkantje naar boven . Toen heb ik het kaartje omgedraaid en toen had ik beeld , dwz de Nederlandse commerciële zenders en ESPN en de Ziggo Select en Sport zenders niet die ik een paar dagen geleden nog wel had . Wat me ook opviel dat het CD kaartje rechts onder in beeld upper_card heet , eerst kwam er altijd 10000@xxxx of bij andere zenders 4567@xxxx in beeld . Of ze hebben bij xxxxx een fout gemaakt of bij Canal Digitaal . Is er iemand die me uitleg kan geven ? Bij CD zeggen ze dat ze zomaar geen zenders eraf halen . Nou voor alleen de Nederlandse commerciële wil ik toch echt geen 21.95 euro in de maand betalen . Wie kan mij helpen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, topkeepertje zei:

Zaterdag ben ik met mijn BOX de Xtrend ET 10000 naar xxxx  geweest en aldaar hebben ze mijn CD kaart geheractiveerd en ze hebben geconstateerd dat mijn kaartlezer waarschijnlijk kapot zou moeten zijn maar zij konden hem niet repareren , thuis heb ik een Xtrend ET 8000 aangesloten en het CD kaartje gaf geen beeld met het gouden vierkantje naar boven . Toen heb ik het kaartje omgedraaid en toen had ik beeld , dwz de Nederlandse commerciële zenders en ESPN en de Ziggo Select en Sport zenders niet die ik een paar dagen geleden nog wel had . Wat me ook opviel dat het CD kaartje rechts onder in beeld upper_card heet , eerst kwam er altijd 10000@xxxx of bij andere zenders 4567@xxxx in beeld . Of ze hebben bij xxxxx een fout gemaakt of bij Canal Digitaal . Is er iemand die me uitleg kan geven ? Bij CD zeggen ze dat ze zomaar geen zenders eraf halen . Nou voor alleen de Nederlandse commerciële wil ik toch echt geen 21.95 euro in de maand betalen . Wie kan mij helpen ?

upper_card

 

De Xtrendmodellen hebben, denk ik, 2 kaartlezers. Upper en lower card, afhankelijk van in slot je de kaart steekt.

Ik denk dat je het volgende moet doen:

- steek de CD kaart in het kaartslot en kijk of je beeld hebt op NPO 1 - 2 - 3. Deze kanalen zijn zonder kaart niet te ontvangen. Wanneer je op deze zenders beeld hebt, dan werken kaart en kaartlezer.

- Wanneer je beeld hebt op deze zenders en op andere zenders niet, dan denk ik dat er opnieuw 2 mogelijkheden zijn:

1. Er is iets met je abonnement. Je betaalt voor de basiszenders, voor de bijkomende zenders niet.

2. De zenders die je via de kaart niet meer kunt ontvangen, zitten achter een nieuwe beveiligingscode die de oude kaart niet meer kan lezen.

Om dat te bekijken zou je de CD-app op je smartphone kunnen installeren en controleren of die app je de zenders wel laat zien. Indien ook niet: probleem met je abonnement.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
  • Oplossing

De derde mogelijkheid is dat de softcam die zenders niet juist heeft geconfigureerd of niet ondersteunt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hartelijk bedankt . De situatie is nu zo : De Xtrend ET 8000 werkt met een omgedraaid kaartje in de bovenste sleuf . Maar alleen de Nederlandse commerciële en geen ESPN en geen Ziggo Select en Sport die het eerst wel deden . Dat is dit nu mijn probleem . Ik heb al contact met CD opgenomen en zei zeggen : wij halen NOOIT zenders uit uw pakket zonder u te informeren , nu dat hebben ze dus wel gedaan . Nu zeggen ze dat ze voor 13.93 euro p/m ESPN en voor 13.95 euro de Ziggo kanalen er bij kunnen zetten (die ik vorige week nog had) maar dat vind ik oplichterij . Dan zou ik 21.95 euro + 13.95 euro + 13.95 euro TOTAAL  49,85 euro voor het pakket betalen die ik vorige week had voor 21.95 euro . Kun je beter meteen Ziggo nemen . Wat kan ik juridisch ondernemen tegen CD , want zij veranderen zomaar het zender pakket .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt erop dat jij hetzelfde hebt wat ik jaaaaaren geleden had.. Ooit.. laaaang laaang geleden mocht ik 3 maanden Eredivisie Live kijken (begon toen net). Keurig binnen 2 maanden aangegeven dat ik het niet wilde hebben. Sindsdien werkt het. Eredivisie Live werd Fox Sport, Fox Sport werd ESPN en nog steeds werkt het. Gewoon een fout in de administratie bij CDS. Echter voor €21,95 krijg je officieel puur het Basis pakket en niets meer. Klaarblijkelijk hebben ze de fout ontdekt en ontvang je nu (terecht) alleen waar je recht op hebt… En wees eerlijk: dacht je echt dat je én Ziggo én Sport voor dat bedrag krijgt? Ook bij Ziggo moet je daarvoor net zo diep in de buidel tasten. Daar komt het op practisch hetzelfde bedrag…


Opmerking

Het feit dat je 0100@******* en 4567@**** zag betekent dat je naar alle waarschijnlijkheid een zogenaamde C-lijn hebt gehad voor de ‘extra’ kanalen…. Dus de basis bij CDS en de rest illegaal..

aangepast door Mimisiku

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, ceesv zei:

De derde mogelijkheid is dat de softcam die zenders niet juist heeft geconfigureerd of niet ondersteunt.

Hallo , hartelijk bedankt . Voor deze zieke invalide leek moet u iets duidelijker zijn . Dat het kaartje in 30 jaar opeens upper_card heet en geen 10000@xxxx of 4567@xxxx

bij wisselen van de zenders daar zit CD achter volgens mij . Ze willen me extra laten betalen voor ESPN en Ziggo .

3 minuten geleden, Mimisiku zei:

Het lijkt erop dat jij hetzelfde hebt wat ik jaaaaaren geleden had.. Ooit.. laaaang laaang geleden mocht ik 3 maanden Eredivisie Live kijken (begon toen net). Keurig binnen 2 maanden aangegeven dat ik het niet wilde hebben. Sindsdien werkt het. Eredivisie Live werd Fox Sport, Fox Sport werd ESPN en nog steeds werkt het. Gewoon een fout in de administratie bij CDS. Echter voor €21,95 krijg je officieel puur het Basis pakket en niets meer. Klaarblijkelijk hebben ze de fout ontdekt en ontvang je nu (terecht) alleen waar je recht op hebt… En wees eerlijk: dacht je echt dat je én Ziggo én Sport voor dat bedrag krijgt? Ook bij Ziggo moet je daarvoor net zo diep in de buidel tasten. Daar komt het op practisch hetzelfde bedrag…

 

3 minuten geleden, Mimisiku zei:

Het lijkt erop dat jij hetzelfde hebt wat ik jaaaaaren geleden had.. Ooit.. laaaang laaang geleden mocht ik 3 maanden Eredivisie Live kijken (begon toen net). Keurig binnen 2 maanden aangegeven dat ik het niet wilde hebben. Sindsdien werkt het. Eredivisie Live werd Fox Sport, Fox Sport werd ESPN en nog steeds werkt het. Gewoon een fout in de administratie bij CDS. Echter voor €21,95 krijg je officieel puur het Basis pakket en niets meer. Klaarblijkelijk hebben ze de fout ontdekt en ontvang je nu (terecht) alleen waar je recht op hebt… En wees eerlijk: dacht je echt dat je én Ziggo én Sport voor dat bedrag krijgt? Ook bij Ziggo moet je daarvoor net zo diep in de buidel tasten. Daar komt het op practisch hetzelfde bedrag…

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lees bovenstaand bericht nog even door…

 

De Infobar geeft simpelweg de naam van de ‘reader’ aan die in OScam gedefinieerd is. Bij een OpenPli installatie is dat inderdaad ‘upper_card’ of ‘lower_card’. Bij een ‘Proxy reader’ is dat de naam van je ‘server’…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor je reactie maar waarom vertellen ze je dat niet gewoon , via CD site kon ik niet eens de CD kaart HERACTIVEREN daarvoor moest ik 1 uur heen en 1uur terug naar Putten rijden en in de winkel hebben ze me dat ook niet vertelt of uitgelegd . Wat ik ook vreemd vond dat ze in de winkel Oscam via de PC wilde upgraden . Dat doe je toch in de BOX zelf ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, topkeepertje zei:

Hallo , hartelijk bedankt . Voor deze zieke invalide leek moet u iets duidelijker zijn . Dat het kaartje in 30 jaar opeens upper_card heet en geen 10000@xxxx of 4567@xxxx

bij wisselen van de zenders daar zit CD achter volgens mij . Ze willen me extra laten betalen voor ESPN en Ziggo .

 

 

En ESPN en Ziggo Select stelt ook niet veel voor . Het gaat mij meer om de vrijheid van keuze .

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Mimisiku zei:

Lees bovenstaand bericht nog even door…

 

De Infobar geeft simpelweg de naam van de ‘reader’ aan die in OScam gedefinieerd is. Bij een OpenPli installatie is dat inderdaad ‘upper_card’ of ‘lower_card’. Bij een ‘Proxy reader’ is dat de naam van je ‘server’…

In 30 jaar is dit de 1e keer dat ik de naam upper_card in beeld heb , daarvoor alleen 10000@xxx of 4567@xxx ! En rechts onder in beeld noem jij INFOBAR ? En wat iemand nog voorstelde op de CD app te downloaden maar dat kost geld !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allereerst controleer je kaart nummer om zeker te weten dat je je eigen kaart mee terug hebt gekregen en niet toevallig een kaartje van de plek waar je geweest bent. 

 

Ten tweede  die Xtrend ET10000 heeft ook 2 cardreaders, dus als er een card reader defect is dat kan, maar dan zullen ze niet beide defect zijn. 

 

Ten derde, ik neem aan dat je zelf wel weet of je een lijntje er in hebt staan. Die komt er niet magisch in... bovendien als je een lijntje hebt in die ET10000 dan had je waarschijnlijk niet eens gemerkt dat de kaart niet meer werkte. 

 

Ten vierde,  juist door het her-activeren van een CD kaart kun je een foutje op de kaart (zoals het hebben van meer zenders) herstellen, dat ligt er namelijk aan of het foutje ook in het systeem van CD zelf bekend is. Dus wellicht heb je nu gewoon gekregen waar je recht op hebt. 

 

Mijn advies aan jou is eerst die kaart weer in die ET10000 stoppen en met OScam webif kijken of die gelezen wordt. 1 van de 2 readers moet het doen...  dan kun je ook kijken naar de instellingen van de OScam. 

 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...