Ga naar inhoud


Waar en welke Hosting?


simp
Ga naar oplossing Opgelost door Psychosammie,

Aanbevolen berichten

Ik heb een website www.langenaam.nl om zo de vele mail inschrijvingen op websites en forums te laten toekomen en beheren in mappen.

 

Ik wil nog een 2e website die ik enkel voor mijn persoonlijk officiele mails (belasting, banken, etc) naam nog te zoeken. Edlin.com zal het niet worden want die kost 2500 euro om over te nemen. Voor de mensen die nog edlin gebruiken 😊, en de extentie ch zal ik niet gebruiken om de belastingdienst niet wakker te maken😇

 

Een registratie+ hosting kost zo'n 20 euro per jaar, vind ik iets veiliger beter dan gmail, outlook, hotmail etc. 

 

Mij welke hosting provider? zoals te lezen, komt alles samen in een data center. Valt er 1 uit, valt de buur in het data center ook uit.

 

Hoe kan ik weten dat de hosting een andere data center gebruikt, kan mischien in noodgevallen een voordeel zijn.

 

Ik dacht er zelfs over om mijn bankbeheer via een tablet te doen om bij een eventueel indringen in mijn computer een scheiding te vormen. Ik heb dat ooit eens voorgehad lang geleden, vandaar mijn jarelange afwezigheid op het net. Ik het betaalde virus software die af en toe wel eens waarschuwt voor gevaren (dat doet windows niet).

 

Vandaag had ik bijna een volledige dag nauwelijks internet, via een tablet zou ik kunnen inbellen ipv wifi gebruiken. Ik zou wel een tablet met eigen simkaart gebruiken, ik heb deze simkaart (telefoonnummer) nodig voor sms die ik krijg voor dubbele identificatie)

 

Paswoord beheer niet eenvoudig, ik gebruik overal verschillende paswoorden, al een schriftje vol. Paswoorden en licenties  bekeren op computer, dan kan je er niet bij als die cracht.

 

Ik heb al aan tatoeages gedacht, dan moeten ze over mijn lijk gaan.🥵

 

Hugo DE VERSCHRIKKELIJKE                                            SNEEUW MAN!

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Aanvullend : Hoe veilig is de kaartlezer van de bank (niet altijd hetzelfde als wat mensen een digipass noemen).

Op je computer staat nooit je kaart code, die geef je in in de kaartlezer  in.  Ik heb er hier zo 3 liggen, voor elke bank 1. Betalen met mijn smartphone is niet geinstalleerd (heb het voorlopig nog niet nodig), maar zal het helaas in de toekomst nodig hebben. parkeren, openbaar vervoer. Ik vind cash beter, maar dat aanvaarden ze niet meer.

Ik kan moeilijk nog eens mijn kaartlezer meenemen om betalingske te doen.

 

Beveiliging is een probleem.

 

Wie mij wil oplichten moet oppassen dat die zelf niet opgelicht wordt.😄 Pas na je dood weet je of je een goede oplichter was of opgelicht bent. Je kan dit allemaal lezen in mijn volgende boek: Hoe licht ik een begrafenisondernemer op 🤑

 

Groetjes,

Hugo

 

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Ik snap er geen ruk van. Waarom wil je een website?

Wachtwoorden beheren doe je met Keepass

Windows heeft al jaren een prima virusscanner

 

Je hebt internet dus dan kan je verschillende mail adressen aanmaken.

 

Wat is het probleem?

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het ook een wazig verhaal, je hebt een domain voor de email begrijp ik. Maar dan kun je toch gewoon verschillende aliassen maken voor 1 mailbox of verschillende mailboxen maken met eigen mail adressen en die gebruiken voor verschillende doeleinden..  Maar dat kan overal.. je kunt ook outlook.com of gmail gebruiken hiervoor .

 

En wat betreft wachtwoord kluizen, ik neem zo maar aan dat je dat bedoeld, dat is een beetje persoonlijk.  Je kunt wachtwoorden in een schriftje bijhouden maar als je huis afbrand of iemand breekt in of de verkeerde persoon krijgt die onder ogen kunnen ze die ook jatten. Of je bewaard ze in een wachtwoord kluis en die synchroniseer je over meerdere apparaten. (of je maakt een handmatige backup op een USB stick etc) 

 

Als je op 1 van die apparaten een malware besmetting krijgt en je hebt dat niet door ja dan kunnen ze de inhoud van die wachtwoord kluis ook jatten inderdaad.  Kortom het is maar net waar jij je het prettigst bij voelt.    

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

De topic mag gesloten worden, heb vandaag een apparte domein geregistreerd  om prive (financieel en medische zaken)  en fun ( opzoekingswerk en inschrijvingen op nieuwsbrieven te etc) te scheiden. 12 euro voor een be domeinnaam en hosting voor 1 jaar, bij dezelfde hosting provider, maar alles lijkt behoorlijk gescheiden? 'k heb geen korting gekregen. 

 

Vergeet niet dat outlook en gmail normaal maar 1 mailadres  per persoon toestaan (leeftijdscontrole) De tijd van 20 hotmailadressen is voorbij. Met een domein kan je er veel aanmaken. Ik moet aan mezelf leeftijdscontrole geven 😉 Makkelmjker on info te vragen

 

Ik ben op heel veel nieuwsbrieven ingeschreven voor medische zaken enzo, krijg nu al 100 mails per dag. Hopelijk zit er 1 -tje tussen dat me kan helpen.

 

Veel succes iedereen

BYE 👋

 

Hugo

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, simp zei:

Vergeet niet dat outlook en gmail normaal maar 1 mailadres  per persoon toestaan (leeftijdscontrole) De tijd van 20 hotmailadressen is voorbij. Met een domein kan je er veel aanmaken. Ik moet aan mezelf leeftijdscontrole geven 😉 Makkelmjker on info te vragen

 

Je kan toch zoveel Hotmail; Outlook, Gmail.... adressen aanmaken als je wil.

Bij je provider ben je beperkt tot een adres of vijf met dan nog wat aliassen zit je ook al snel aan 10 adressen

 

mvg

  • Like 1

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Michel sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...