Ga naar inhoud


Even opnieuw voorstellen


view

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik ben Hans, hier op het forum lang geleden ingeschreven als view.
Ik ben al een hele lange tijd niet meer actief geweest op het forum, simpelweg omdat ik niet veel meer aan de techniek deed. Satelliet kijken doe ik nog steeds en dat tot volle tevredenheid bij de enige Nederlandse provider die we nog hebben. De installatie is beperkt tot een TV (schijnt een slimme te zijn) met een DVB-S2 receiver erin gebakken en een Kathrein antenne van +/- 90 cm. Twee LNB's erop voor de Astra's op 19,2 en 23,5 graden. Verder nog een heel klein schoteltje van 40 cm met bias-T voor QO-100 met een AOR-AR-3000a ontvanger, maar dat is alleen audio, geen video.

Ooit in een lang verleden geknutseld aan Dreambox images voor de 7000, 56x0, 500 en later ook de 8000 en 800. Daarna was de fun er wel af. Er ging ontzettend veel tijd inzitten en er waren teams die het veel beter voor elkaar hadden. Dus alternatieven genoeg. Het Linux gebeuren is beperkt tot wat gepruts aan Raspberry PI's. Verder nog zendamateur en naast de vele radio contacten ook nog een legaal middengolf station op 1485 kHz. Niet dat ik zo graag radio maak, dat laat ik ook aan anderen over, het gaat mij dan meer om de techniek. De zender, eindtrap en antenne zijn dan ook geheel zelfbouw.

Wel nu, waarom mij even opnieuw voorstellen? Simpelweg was ik een hele lange tijd niet aanwezig en schreef nog veel minder op het forum. Toen ik weer eens ging lezen kwam ik erachter dat ik mij niet meer kon inloggen. Met behulp van Michel is het allemaal weer goed gekomen, grote dank hiervoor! Met een beetje mazzel zal er wel weer wat gebrabbel van mij voorbij komen al ben ik lang niet meer op de hoogte van de techniek op vandaag. Dus ontzie mijn onkunde :)

Groet Hans, view.

aangepast door view
Even wat nettere opmaak
Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik ben er ook nog 😭😭

 

Hans , welkom terug bij deze (prettig ??) gestoorde bende satfreaks 😁👌

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank jullie wel voor de aardige reacties. Veel bekende namen zijn hier nog volop actief, geweldig jullie weer te zien! Zoals ik al schreef is het satelliet kijken voor mij saai geworden en ik moet daar maar eens wat aan veranderen. Feed hunting is misschien teveel van het goede, maar een iets grotere (en draaibare) antenne voor heel-ver-weg zenders is een optie. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...