Ga naar inhoud


USB DVB-S2 adapter


tommiedepommie

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

mijn schotel heeft wat kuren en nu wilde ik hem binnenkort eens controleren. Het gaat met name om de 28.2E LNB van mijn 1.20m met vier LNB's.

Ik kan een heleboel FTA zenders niet meer aan. QuestHD wel maar de andere Quest zenders weer niet.

Nu zat ik te denken om een DVB receiver en TV mee naar buiten te nemen om vlakbij de schotel aan te sluiten maar dacht dat het misschien slimmer is om een DVBS2 -->usb adapter aan te schaffen zodat ik de laptop kan gebruiken.

Is dit een goed idee of heeft iemand een beter idee?

Ik was niet van plan om heel veel te investeren, een eenvoudig ding van Ali zou al voldoende zijn. 

Tenzij iemand betere suggesties heeft natuurlijk.

 

Alvast dank voor het meedenken.

 

Groetjes Tom

De wereld is verdeeld in 10 groepen mensen, zij die het binaire talstelsel kennen en de rest.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Je zou via de webif op je laptop met wifi de signaal sterkte kunnen bekijken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Cees,

 

bedankt voor je reactie maar het leek me toch makkelijker om direct een korte coaxkabel rechtstreeks op de LNB aan te sluiten om eventuele storingen in de Diseqc switch te omzeilen. Ik zou de coax kabel wel kunnen verlengen maar dat is omslachtiger.

De kabel die naar de ontvanger gaat is te kort om direct op de LNB aan te sluiten.

 

De wereld is verdeeld in 10 groepen mensen, zij die het binaire talstelsel kennen en de rest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou eerst twee LNBs omwisselen.

Bijvoorbeeld 23 en 28. Als het probleem zich dan verplaatst, koop je een nieuwe.LNB. Als het probleem blijft, dan eens goed naar je kabels kijken.Zelfde met die switch. Draai eens twee ingangen om. 

 

 

ET10000 + Wavefrontier T90 + OpenATV + DNS323

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het handigst is een satelliet zoeker met ingebouwd schermpje. Die werken én op batterij zijn handzaam. Je hebt ze al rond de €79.. Een USB DVB-S2 stick zal niet heel veel goedkoper zijn…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat had ik ook al voorgesteld, maar is door ts afgewezen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

uh

dat lees ik niet uit de voorgaande berichten, maar oké

dan heeft men deze aangeboden tool als satfinder niet echt onderzocht in de praktijk

t.o.v. de satelliet meters die ik uiteraard vergeleken heb is er maar 5% afwijking en die zie je niet op beeld

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...