Ga naar inhoud


Vervanger voor de Zgemma h9.2h gezocht…


Germarg

Aanbevolen berichten


8 minuten geleden, Germarg zei:

Ik zat meer te denken mijn zgemma is al zo oud. Dus ik ga er vanuit verouderde chipsets trager. En dat de nieuwere receivers dan zo en zo verbetert zijn.

 

Maar wat voor Zgemma box heb je dan want een H9.2H (H9H)  is zeker geen 7 jaar oud dus dat klopt al niet.  Misschien dat je een H2H bedoeld ofzo maar die ondersteund geen 4K.  De meeste VU+ boxen werken ook met verouderde chipsets en de DM9xx serie ook. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ja, wat is verouderd? Het BCM tijdperk is voor de consumentenmarkt dan wel teneinde. Zolang je zo’n bak hebt doet dat qua beeld/geluid niet onder voor een HiSilicon of Armlogic. Goed: de oudere werken op 2000 tot 12.000 DMIPS. Voor de meeste gebruikers geen probleem. Ik geef onmiddelijk toe dat een DM-One/Two erg snel is (leuk voor de hobby-nerd als ik) een gewone gebruiker kan nog prima met de ‘oudjes’ overweg. 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, Germarg zei:

Het is de h9.2h

 

Nogmaals dan is die geen 7 jaar oud maar hoogstens 3 jaar.  

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Mimisiku zei:

Nou ja, wat is verouderd? Het BCM tijdperk is voor de consumentenmarkt dan wel teneinde. Zolang je zo’n bak hebt doet dat qua beeld/geluid niet onder voor een HiSilicon of Armlogic. Goed: de oudere werken op 2000 tot 12.000 DMIPS. Voor de meeste gebruikers geen probleem. Ik geef onmiddelijk toe dat een DM-One/Two erg snel is (leuk voor de hobby-nerd als ik) een gewone gebruiker kan nog prima met de ‘oudjes’ overweg. 

 

Persoonlijk vind ik de VU+ boxen net iets minder beeld geven dan alle anderen.  Maar het werkelijke probleem hier is dat hij een 75 inch TV heeft gekocht waar zelfs HD beeld niet bijzonder op toont.  Eigenlijk wil je voor dat soort maten alles in 4K maar wat zend er in 4K uit, dat is bijna niks. 

 

Een andere ontvanger kopen gaat niks oplossen want hij heeft al een recente ontvanger.  Gezien hij in het buitenland woont is Ziggo en kpn dus geen optie, dan blijft schotel (Canal Digitaal) over en die zenden uit met lagere bitrates dus slechtere beeldkwaliteit wat je juist gaat zien op een grotere TV.   Of je moet een (illegale) IPTV aanbieder zien te vinden die de Nederlandse kanalen van het Ziggo netwerk echt 1 op 1 doorgeeft maar dat zal ook lastig worden.   

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

De H9.2H heeft ook de Hisilicon chip er in, de latere versies ontvangers van Zgemma weer een oudere chipset die de ontvanger weer terug brengt naar de oertijd, met heel veel minder mogelijkheden.

In verband met chips te kort op de markt, willen ze toch blijven verkopen, alleen dit gaat ten koste van hun naam...

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

De schotel is stukken mooier dan het iptv kastje ik heb het geprobeerd maar dat is niet om aan te gluren. De kleuren daar klopt niks van en zoals gisteren dat gras bij het voetballen was een brij nee super slecht. Schotel ging er 100x overheen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minuten geleden, Codx zei:

Eigenlijk wil je voor dat soort maten alles in 4K maar wat zend er in 4K uit, dat is bijna niks. 

je kan ook via de AVReceiver 4K upscalen en dan ziet het er een heel stuk beter uit.

Maar het is natuurlijk altijd een combinatie van apparaten, sat receiver<> AVReceiver<>TV en desbetreffende kwaliteiten

Different Pulses

Asaf Avidan

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, Tonskidutch zei:

je kan ook via de AVReceiver 4K upscalen en dan ziet het er een heel stuk beter uit.

Maar het is natuurlijk altijd een combinatie van apparaten, sat receiver<> AVReceiver<>TV en desbetreffende kwaliteiten

 

Ik vind upscalen niet echt verbetering brengen, bovendien je ontvanger of TV doet in feite al hetzelfde.  Een scherm is vaak native 3840 x 2160 resolutie. dus als je een 4K ontvanger aansluit is de ontvanger degene die het upscalen doet of je moet die op 1080p output zetten.  En dat is juist het gene waar ik vind dat een VU+ minder scoort.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Germarg zei:

De schotel is stukken mooier dan het iptv kastje ik heb het geprobeerd maar dat is niet om aan te gluren. De kleuren daar klopt niks van en zoals gisteren dat gras bij het voetballen was een brij nee super slecht. Schotel ging er 100x overheen. 

 

Dat is afhankelijk van de aanbieder,  die transcodeert of her-comprimeert het signaal.  Daarom zei ik je wil er eentje hebben die 1 op 1 levert.  

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben echt afhankelijk van canal digitaal de rest zijn allemaal illegale iptv aanbieders en dat is bagger. Ik zal niet weten wie een legale iptv aanbieder is en die ook nog eens een abonnement aanbied aan Nederlandse inwoners in spanje. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Dan is er geen oplossing voor jou probleem.  Als jij een andere ontvanger wil kopen ga je gang maar dit zal het beeld niet significant verbeteren.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jaren geleden schreef de CEO van Eutelsat over de optie meer 4K zenders via satelliet. (ik heb het zelf destijds hier geplaatst)

Geen goed plan economisch gezien, melde hij in dat artikel wegens de bandbreedte op de transponders. En veel 4K is er niet bijgekomen sindsdien.

Dan zet hem maar op 1080 ;)

Different Pulses

Asaf Avidan

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...