Ga naar inhoud


Vervanger voor de Zgemma h9.2h gezocht…


Germarg

Aanbevolen berichten

26 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Jaren geleden schreef de CEO van Eutelsat over de optie meer 4K zenders via satelliet. (ik heb het zelf destijds hier geplaatst)

Geen goed plan economisch gezien, melde hij in dat artikel wegens de bandbreedte op de transponders. En veel 4K is er niet bijgekomen sindsdien.

Dan zet hem maar op 1080 ;)

 

Er komen steeds efficiëntere video codecs die de bandbreedte in theorie kunnen halveren. Dan komt 4K/8K vanzelf binnen bereik.  De vraag is echter of tegen die tijd Canal Digitaal nog bestaat.  

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites


Canal Digitaal heeft al jaren geleden de boot gemist. Net als Coolstream blijven hangen in HD. Buiten een geleend kanaal ‘Love Nature 4K’ geen 4K. Ook geen 4K ontvangers. Dan ook nog populaire kanalen uitschakelen. Geen enkele progressie, alleen achteruitgang en alsmaar meer betalen voor minder. Heb ze er allang uitgegooid..

  • Like 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minuten geleden, Codx zei:

Er komen steeds efficiëntere video codecs die de bandbreedte in theorie kunnen halveren.

maar een onderdeel van "de ketting" is natuurlijk wel dat die Receiver die nieuwe codec per cpu en firmware+drivers ook kan tonen op de HDMI uitgang

keep the streets empty for me

Fever Ray

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, Tonskidutch zei:

maar een onderdeel van "de ketting" is natuurlijk wel dat die Receiver die nieuwe codec per cpu en firmware+drivers ook kan tonen op de HDMI uitgang

 

Ja de ontvanger moet die nieuwere codec ondersteunen. Hij heeft nu een ontvanger die gewoon HEVC aankan. H.266 support moet nog komen in toekomstige ontvangers. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Hallo Allemaal,

 

Deze 'Newbie' schopt dit topic even omhoog;) Graag zou ik gebruik maken van jullie expertise.
Momenteel gebruik ik nog een 'oude' DM800 HD se, die draait op OpenPli4.
Ben momenteel opzoek naar een Linux/Enigma2 ontvanger (DVB-C) die 4K ondersteunt.

Ik heb al wat research gedaan naar de onderstaande modellen:

  • VU+ Zero UHD
  • Zgemma H7C 4K
  • GIGABLUE UHD TRIO 4K PRO

Zouden jullie mij kunnen adviseren? De price-range ligt zo tussen de 125 en 160 euro.
Dient om de nieuwe OpenPli (Volgens mij versie acht?) te kunnen draaien met CCam, geen toeters en bellen maar goede 4K output qua beeld.

 

Thanks in advance.

Link naar reactie
Delen op andere sites

CCcam is inmiddels flink verouderd. Je gaat met 4K ontvangers beter over op OScam.. Geen idee waarom CCcam een eis is (c-lijntje?)..

De VU+Zéro 4K en de GBTrio4K heb ik hier beide.. Werken prima.

 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Tonskidutch zei:

wat je er mee van plan bent is nog niet echt duidelijk daar je cccam noemt, dat gaat hem niet worden met een kabel abo kaartje

maar de laatste heeft een combo tuner en dat biedt wel wat mogelijkheden.

 

Hoezo? Kabel gaat prima met CCcam. Je moet alleen de CAMKEY en CAMDATA invoegen in je reader omdat deze i.t.t. CCcam230 niet in de Armhf zit ingebouwd. 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Tonskidutch zei:

wat je er mee van plan bent is nog niet echt duidelijk daar je cccam noemt, dat gaat hem niet worden met een kabel abo kaartje

maar de laatste heeft een combo tuner en dat biedt wel wat mogelijkheden.

 

Dank voor de reacties. Ik ben van plan om 'gewoon' Kabel TV te kijken waarbij sommige zenders dan in 4K zijn 🙂
Het is mij duidelijk dat ik een DVB-C tuner hiervoor moet hebben (inc. Smartcard slot) inderdaad.
Of het CCcam of Oscam is, dit is mij om het even.......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...