Ga naar inhoud


Advies schotel UK Zuid Frankijk


bcw

Aanbevolen berichten

Hallo,

Sinds BBC is begonnen met de migratie naar HD hebben een aantal mensen in de buurt van ons (tussen Albi en Castres in Zuid Frankrijk) problemen met de ontvangst van die zenders.

Ik gebruik zelf een Gibertini OP125, en heb zelden problemen, maar zie die niet meer te koop. Met name de bevestiging en uitlijning vid ik veel beter dan andere schotels.

Heeft iemand een suggestie voor een goede schotel met robuuste bevestiging - reflector breedte ca 120 cm.

 

Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bedankt.

Ik had ook al gezocht naar webshops, maar ik houd me al jaren niet meer erg aktief bezig met sat TV. Ik ben niet meer goed op de hoogte van webshops.

Op een twee uur rijden zit een shop in de Lot waar ik vroeger veel mee werkte. Die doet niet meer aan de Gib OP125 want hij vindt die exorbitant duur. In plaats daarvan heeft hij een schotel van merk Label,

Wat is jullie ervaring met het versturen van grote schotels? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, er zijn wel merken die goed verpakt zijn maar van het merk "Label" heb ik nog nooit gehoord. En de transportschade die meestal optreed bij grote schotels is niet zichtbare beschadigingen zoals deukjes enz. maar onzichtbare schade zoals een getorste schotel.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor het meedenken. Volgens de fabrikant wordt deze Label schotel geproduceerd door hetzeelfde bedrijf dat de Triax ATF130 maakt.
Overigens, ik had altijd de indruk dat het verschil in kwaliteit voornamelijk zit in  de bevestiging en de verstevigingsstrips, niet zozeer in de spiegel zelf.

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, bcw zei:

Bedankt voor het meedenken. Volgens de fabrikant wordt deze Label schotel geproduceerd door hetzeelfde bedrijf dat de Triax ATF130 maakt.
Overigens, ik had altijd de indruk dat het verschil in kwaliteit voornamelijk zit in  de bevestiging en de verstevigingsstrips, niet zozeer in de spiegel zelf.

 

Er kan wel degelijk verschil in plaatdikte zitten bij een schotel. De Gibertini OP 125 heeft een plaatdikte bij staal van 1mm en bij aluminium 1,5mm.
Bij de Triax AFT130 zie ik geen plaatdikte staan maar die van de Triax 115 is ook 1mm.
Goedkopere schotels zijn vaak maar 0,8mm.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...