Ga naar inhoud


2*Moteck SG-2100A "dood"?


Boulos40

Aanbevolen berichten

Tja, ik meet altijd de coaxkabels door nadat de F-connectors gemonteerd zijn. Er hoeft maar 1 heel dun litzedraadje van de mantel sluiting te maken en voor de meeste satellietontvangers is het dan gedaan. Deze hebben meestal geen zekering en ze kunnen de kliko in. Satellietontvangers die gebruikt worden bij automatische schotels voor bijvoorbeeld campers hebben wel een zekering in de lnb-voedingsspanning.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

ref.:draadje bevestiging gebroken ? Kapotte soldering op print ?/Meten is weten.

 

Zou best eens kunnen, maar ik ben daarvoor niet goed uitgerust; ik overweeg e.e.a. aan een electronica repair-shop in de buurt voor te leggen' hij heeft ook de condensatoren van mijn Aston-Diva Premium decodeur vervangen; de F connectoren van de bekabeling vertonen geen zwervende litzedraadjes en zo te zien hoeft de Aston-Méosat nog niet de kliko in. Ik laat even iets horen.

Dank zover voor de belangstelling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat zal niet veel helpen wanneer de oorzaak niet gevonden is.

LNB voedingen in ontvangers gaan niet vanzelf kapot.

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ken die ontvanger niet maar is er een lnb menu waarin de lnb spanning toevallig UIT staat ?

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

réf. trust Ken die ontvanger niet maar is er een lnb menu waarin de lnb spanning toevallig UIT staat ?
-beide ontvangers hebben hetzelfde menu waarin geen aan/uit functie voor de lnb.De ontvanger eist een "universal lnb"
réf.Sprietje Eerst maar eens beginnen om de coaxkabel bij de ontvanger en de rotor los te maken en dan de coaxkabel doormeten dat er geen sluiting tussen de middenader en de buitenmantel is:
-“vaste” en losse coax en motor→lnb geven weerstand oneindig, zo te zien nergens kortsluiting. signaal heb ik alleen met de losse kabel getest:OK
réf. ceesv Dat zal niet veel helpen wanneer de oorzaak niet gevonden is. LNB voedingen in ontvangers gaan niet vanzelf kapot.
-Aston Méosat (ext voeding) meet 0 V aan de lnb ingang maar functioneert verder wel; ik nijg naar réf.:bellejt draadje bevestiging gebroken ? Kapotte soldering op print? maar
-Aston Diva Premium meet 17/18V aan de lnb aansluiting -functioneert goed op de huidige installatie ook met de motor- en krijgt de “nieuwe” motor niet aan de praat.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

settings in de box oke ? Usals gebruikt enzovoort.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ref. Sprietje Als je wel 13 tot 18 volt op de ontvanger hebt en de rotor werkt niet dan de vraag, welke coaxkabel gebruik je. Graag merk en typenummer en de prijs per meter die je betaald hebt.

-"losse" Coax kabel nieuw uit de verpakking van mijn vroegere provider on: Hangzhou Xingf’a Technology Co.EN 50575:2014/A1:2016-Eca-o36M met massief koperen kern en voorgemonteerde F-contacten.

-bestaande coax ingebouwd, kan ik niet aan maar is dezelfde als gebruikt in de huidige functionerende installatie: massief koperen kern en dubbele isolatie.

-ik kan natuurlijk om alles uit te sluiten een nieuw stuk monteren: aanbevolen spec?

 

ref.bellejt Het Franse Aston menu→Antennes is met keuze vaste antenne of motor (detecteert-ie zelf correct) (standaard Diseqc 1.2-geen USALS)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Mijn Aston ontvangers zijn permanent in gebruik; krijg ter beschikking: Turkse ontvanger Leyf 0301 DiSEqC 1.2 en KabelKeur coax en zal na thuiskomst in het weekend e.e.a. aansluiten en laten weten wat er gebeurt. (Hirschmann is in de burrt nergens op voorraad).

ref.: Maak dan een uitzondering voor onze website  Done kon niet eerder omdat ik in een grote datatransfer zat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Update:
-coax: zowel de (voorlopige) vaste als de “losse” kabel zijn met massief koperen geleiders, de “kabel keur” coax is verkoperd en dus uit het circuit gehaald (dank Sprietje voor de hint) en toch Hirschmann online besteld -je weet maar nooit-
-motor: nog beschikbare gebruikte Moteck op tafel gelegd en aangesloten en getest met:
*Leyf 0301: Badr 4 26° E aan satelliet-lijst toegevoegd: met USALS (bellejt!) draaide de motor naar 30° (SIC!)
*Aston Méosat: met DiSEqC 1.2 motor terug naar 0°
NB: alle aansluitingen spanningsloos verricht, coaxkabel op kortsluiting gecontroleerd voor aansluiting.
NB: bij beide apparaten komt er pas spanning op de lnb F aansluiting te staan (het motor lampje wordt groen)  wanneer in het menu: “Antenne→Motorised Mount→Satellite Aiming” en bij gebruik van de gele→Oost of groene→West toets. Je kunt dus niet “onaangesloten” meten.
NB: Na terugkeer naar 0° reageerde de motor niet meer op gele/groene toets-commando’s van de Méosat; het lampje op de motor blijft dan echter wél groen -zolang in het bovenstaande menu- tot de groene/gele toets gebruikt wordt, dan wordt het oranje, wat duidt op stroomproblemen: mogelijk spanningsval, beide apparaten hebben een externe 12V voeding en moeten 14/18V afgeven?
Het kan dus zomaar zijn dat hetzelfde probleem optreedt bij de bij de aan de schotel gemonteerde en tot dusver ongebruikte motor; met al dat water op het platte dak nu niet te controleren.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...