Ga naar inhoud


Waarom een Fluke multimeter zoveel beter is dan iedere andere multimeter uit China


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten

 

3 uren geleden, jeevanhoof zei:

 

trouwens de meeste iets wat deftige meettoestellen geven een bieptoon als je spanning wil gaan meten en je pennen zitten verkeerd ingeplugd in je toestel.

Of ze laten het domweg niet toe om je meetsnoeren in de verkeerde aansluitingen te steken, door middel van een mechanische afdekking.

Ik heb ooit als demonstratie een Chinese nep Fluke gekocht, die deze voorzieningen had, en tijdens instructies aan studenten gevraagd welke meter kwa ontwerp veiliger was (visueel). De Fluke of de nepper .... 

 

Wat mij nog steeds verbaasd is dat electriciens een multimeter gebruiken als meetinstrument om spanningsloos heid aan te tonen. Daar moet je toch echt een ander instrument voor gebruiken, die voldoet aan de iec61243-3 standaard. Vreemd genoeg heeft Fluke maar een beperkte selectie van meetinstrumenten die aan die norm voldoen....

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites


23 uren geleden, Drs. IJzerbout zei:

Dit zijn hele speciale, peperdure zekeringen

 

Maar voor dat bedrag kon je natuurlijk ook 5 Chinese meters kopen. Kan je er nog eens één tegen de 400V aanhouden 🤣

  • Haha 1
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, Drs. IJzerbout zei:

Ze kosten rond de 12 € per stuk

Ik moet een handel beginnen....

 

Screenshot_2023-07-17-12-13-16-14_b5f6883d2c20a96c53babc0b4ac88108.thumb.jpg.9b994420febc0d2186bf6eb854d927dc.jpg

Dat is voor een doosje van 10 stuks ..

aangepast door Big fellow

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

54 minuten geleden, Big fellow zei:

Ik moet een handel beginnen....

 

Screenshot_2023-07-17-12-13-16-14_b5f6883d2c20a96c53babc0b4ac88108.thumb.jpg.9b994420febc0d2186bf6eb854d927dc.jpg

Dat is voor een doosje van 10 stuks ..

Drs Ijzerbout gaat waarschijnlijk zeggen. "ONZIN dit is goedkoop China spul. Er staat 11 A op maar klappen er pas bij 60A uit. En ik hoef dat niet te testen want ik weet het".  Jaja🫤

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, dat zegt ie dit keer niet. 

De prijzen zijn heel verschillend op eBay. 

En het is wel de vraag op het allemaal echte zijn. Het buikgevoel bij mij is redelijk goed. 

Koop je de zekeringen direct bij Fluke, dan betaal je de hoofdprijs. 

Ik had inderdaad een andere spanningsmeter moeten nemen waar ook de L1/L2/L3 tegen elkaar gemeten hadden kunnen worden maar die had ik niet ter hand.  

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit was een hoge prijs bij #######. Als je die bij andere leveranciers koopt, die geen prijzen online zetten, kost een doosje een tientje minder. (Afhankelijk van de kortingen)

Het zijn de juiste "originele" Bussmann zekeringen, geen imitatie uit China....

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij op het werk gebruiken de ATEX uitvoering van een Fluke meter.

Als daar de zekering  van sneuvelt dan kom je met 60 Euro niet toe voor één zekering.

Het zijn wel degelijke toestellen, maar kunnen ze al een hele tijd niet meer leveren.

 

Mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...