Ga naar inhoud


Nieuwe 40 kW AM zender op 639 kHz


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten


7 uren geleden, astro iris zei:

Goed zal het voor Caroline zeker niet zijn, maar hier vlak onder de UK zullen wij er geen last van hebben. Wat ik me wel afvraag wat het resultaat op die 639 zal geven. Want hier komt 's avonds RNE uit Zaragoza (Spanje) met 50 KW sommige nachten ook loeihard binnen. 

Kijk, dat bedoel ik! Ik reken erop dat ik hier in noord oost Nederland  Country Radio 639 prima ga ontvangen 's avonds. Maar of ik daar blij mee moet zijn..

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb in her verleden weinig goede ervaringen opgedaan met aan elkaar grenzende MG frequenties.

Radio London Big L op 266/1133 kHz was een ramp, maar RNI werd op 220 meter/1367 kHz ook goed geraakt door een Franse buurman.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over die RNI frequentie heb ik me ook vaak het hoofd gebroken, tot ik op een goeie dag mijn transistor radio zo kon opstellen, naast een keukenkast, zodat die Franse zender bijna volledig wegviel en RNI loeihard binnenkwam. Moest wel mijn moeder erop attent maken dat ze niet telkens de transistor radio weer verplaatste, wat telkens gebeurde toen ze poetste en dat terugplaatsten was millimeterwerk.  Als ik daar nu aan terug denk , dat waren nog eens tijden. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zal in mijn "neck of the woods" niet gaan lukken.

IRIB Worldservice (Iran) en Radio Oman zitten afwisselend op die verkwensie, beide met 100 kilo-Whiskey´s.

Oman hoor je hier goed overdag.
In het Midden en Nabije Oosten is de middengolf nog zeer populair. Vooral met programma´s voor expats.

 

Ik heb trouwens gisteren nog even via SDR Twente naar Caroline geluisterd. Maar het was helemaal naadje met de ontvangst.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Drs. IJzerbout zei:

 

Ik heb trouwens gisteren nog even via SDR Twente naar Caroline geluisterd. Maar het was helemaal naadje met de ontvangst.

Er zijn problemen met de zender. Zie het Caroline-648-topic. 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...