Ga naar inhoud


IPTV op Vu+ Duo4K, gaat dat?


RaveMaus

Aanbevolen berichten

Op 21-8-2023 om 09:56, RaveMaus zei:

Bedankt om dit even te delen...

 

Kan je dan vanuit dit scherm ook timers programmeren? Met drie Coaxen aan de receiver kan ik dat quasi onbeperkt doen, maar als opnemen lukt, hoeveel neem je er tegelijk op?

Ik weet het niet of je ook timers kan programmeren(ik zou zeggen installeer het en probeer ),ik  heb dit  plaatje als voorbeeld gedeeld,ik neem niks op omdat ik dit pluging niet  in de ontvanger heb.    

"We ride together, we die together. Bad boys for life."

Link naar reactie
Delen op andere sites


ok, als ik het dan zelf weet zal ik mijn bevindingen hier zeker delen.

 

Vanwege het mooie weer kijken we momenteel erg weinig tv, dus ga ik er me mee bezighouden als het weer terug slechter wordt en de dagen korten.

 

to be continued...

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...
Op 22-8-2023 om 13:23, RaveMaus zei:

ok, als ik het dan zelf weet zal ik mijn bevindingen hier zeker delen.

 

Vanwege het mooie weer kijken we momenteel erg weinig tv, dus ga ik er me mee bezighouden als het weer terug slechter wordt en de dagen korten.

 

to be continued...

 

Ik ben benieuwd naar je ervaringen @RaveMaus. Ik heb zelf de Solo4K en ben benieuwd of je daadwerkelijk timers kunt instellen en op kunt nemen.

 

VU+ Solo4K | Image: VTI 11.0.1 | Skins: iFlatFHD v5.1 | Picons Reflection Black by Stevie-V

Link naar reactie
Delen op andere sites

epgjedi geinstalleerd.Downloaden guides en opnemen werkt goed

  • Like 1

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Nog steeds geen tijd gehad om er me verder in te verdiepen. Eerst nog even andere katjes te geselen.

De winter is nog lang...

  • Like 1

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Alle katjes zijn gegeseld, er is terug wat meer tijd, dus ik ga me even terug in het IPTV wereldje verdiepen.

 

Eerst wat info ivm mijn motivatie: Via sat zijn er gratis Duitse kanalen te ontvangen die wij hier in België niet op de kabel hebben. Ik heb ze via mijn schotel FTA, mijn pa is jaloers, maar kan geen schotel zetten. In eerste instantie opzoek gegaan of die Duitse kanalen ook vrij te ontvangen zijn via IPTV.

 

Door hier naar opzoek te gaan, kwam ik toevallig te weten dat Loewe tv's met SL3 en SL4 chassis zonder app perfect met IPTV kunnen werken. Meerbepaald, men biedt een M3U file aan (dewelke een zenderlijst bevat), via USB in de tv, inladen en spelen maar.

Heb zelf een Loewe tv met dergelijk chassis en mijn ouders ook.

 

Ik ging wat googelen en vond allereerst op Github een vrije lijst van enkele Belgische kanalen in m3u formaat. 

De kanalen die hierin zitten kan je vrij bekijken via betreffende websites, dus mag ik hier ook linken dacht ik.

 

Goed, bijgevoegd bestand is die bewuste playlist. Dat openen met VLC op de Mac en dat werkt. VTM kan ik perfect bekijken.

Dat bestand in zo'n Loewe tv laat me al die kanalen in een lijstje zien, maar nergens beeld.

 

Omdat ik Mac gebruiker ben, moet ik met DemonEditor werken voor de zenderlijsten op de Vu+. Dus importeerde diezelfde "be" zenderlijst in de ontvanger, ook geen beeld.

 

Met oudjaar wat verder gezocht, beetje illegaal wellicht (enkel om te testen en voor eigenbelang), en vond een Nederlandse IPTV lijst met alle mogelijke Nederlandse zenders, filmkanalen etc in M3U. Die in mijn Loewe tv geploft; werkt perfect. 

Natuurlijk geen tijd meer om dat in de Vu+ te proberen. Vandaag de eerste keer terug tijd en de (vrije) lijst werkt al niet meer. Jammer

 

XStreamity geinstalleerd, maar blijkbaar kan die niet met M3U files overweg? 🤨

 

Ik moest ook eens mijn kanalenlijst updaten in de VU+. Gekozen voor de Kanalenlijst van Hans, want daar staan heel veel stream zenders in. Geen enkele werkt, terwijl ik me herinner dat dat vroeger wel ging.

 

Tot slot duikel ik via DemonEditor terug in die recente zenderlijst van Hans, kies het bouquet "stream België" (ook dit speelt geen enkel kanaal af met de Vu+), exporteer dat bouquet België naar een M3u8 file en speel af in VLC, dan blijkt dat die VTM uit Hans' lijst het hier wel doet.

 

Beginnen bij het begin, en jullie specialiteit, wat kan de oorzaak zijn dat die streaming kanalen op deze manier niet willen werken op de Vu+?

 

De box van dienst is een Duo4K met laatste VTI op geïnstalleerd.

be.m3u.zip

  • Like 1

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de windows mediaplayer doet hij het (die heeft ook alle codecs inclusief die voor DVB-T2).

Op de Vu+ ULTIMO 4K doet ie het niet met jouw m3u bestand.

Dat is al vaker gerapporteerd en heeft met het digital rights management te maken die voor bepaalde streams nodig zijn en welke op de Vu+ simpelweg ontbreekt.

De Vu+ is geen pure mediaspeler aangaande Internet TV streams. Daarvoor kun je beter een echte internetmediaplayer nemen.

 

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Dat verhaal van die DRM is heel duidelijk. Kan verklaren waarom die Loewe tv's sommige streams ook niet slikken.

 

Het zou leuk zijn om zo'n streams werkend te krijgen op de Vu+, dan wel de Loewe tv's, want opnames zijn hiermee mogelijk en dat is volgens mij met zo'n internetmediaplayer niet het geval.

 

Op één van die aanbieders hun website zie je vaak volgend commando staan om hun lijst(en) werkend te krijgen op Enigma2:

wget -O /etc/enigma2/iptv.sh “your m3u link” && chmod 777 /etc/enigma2/iptv.sh && /etc/enigma2/iptv.sh

Mijn kennis Linux is te beperkt... Installeert dat direct zo'n M3U lijst tussen je bouquets?

 

aangepast door RaveMaus

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

let wel, de schrijfrechten en compleet beheer 777 is altijd riskant op je apparaat thuis.

/iptv.sh

kun je ook voor de gein eens in de browser adresregel invoeren

 

 

streams in zo'n settingslijst duren soms maar enkele dagen wegens de belasting van de server die dit mogelijk maakt

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Tonskidutch zei:

let wel, de schrijfrechten en compleet beheer 777 is altijd riskant op je apparaat thuis.

 

Dat impliceert dan dat de aanbieder van die m3u link in mijn voorbeeld dan toegang kan krijgen tot mijn Linux apparaat, of heb ik het nog mis?

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...