Ga naar inhoud


Vu+ uno openpli 8.3 reageert zeer traag


joop001
Ga naar oplossing Opgelost door Jürgen,

Aanbevolen berichten

Goedenavond,

 

Vanavond voor het eerst. De VU+ Uno 4k se openpli 8.3 reageert zeer traag en na toets gebruik draait links boven lang en frequent een blauw rondje.

 

De ontvanger reageert dus wel op de afstandsbediening, maar dusdanig dat er geen tv kijken mogelijk is. Opdrachten gegeven met afstandsbediening lijken ook niet correct te worden uitgevoerd. 

 

Heb ontvanger al paar keer opnieuw opgestart. Maar dat verbetert het niet.

 

Herkent iemand dit of heeft iemand idee wat dit zou kunnen zijn.

 

Voor de goede orde ontvanger draait sinds februari maart jl tot tevredenheid en heb ook geen wijzigingen aangebracht in menu of software, geen applicaties toegevoegd oid. Dit heeft dus spontaan zo lijkt het de entree gemaakt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Oplossing

Opnieuw opstarten helpt in de regel niet, soms wel als je vooraf de 220 stekker voor circa 1 minuut hebt losgekoppeld.

Als dit niet helpt dan zou mijn advies zijn om om de OpenPli software opnieuw te installeren.

Mocht je een back-up hebben van de instellingen zou ik die niet gebruiken.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Jurgen 

 

Dank voor de reactie. 

 

Vannacht het spul vh stroom gehad en opnieuw opgestart zonder resultaat. Dus die optie al toegepast en zonder resultaat.

 

Voor mij is het al heel lang geleden dat ik iets met software plaatsen heb gedaan. Dus de vraag is simpel waar kan ik een correcte uitleg op dummy niveau vinden en de juiste software?

 

Alvast bedankt voor de reactie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien dat je de Uno 4Kse eens kunt starten in de debug modus. Nadat je dit een tijdje hebt laten draaien start je weer op met de normale optie dus herstart Enigma2. Het log vindt je in de Root van je harde schijf. Mogelijk vindt jij of iemand met de nodige kennis van zaken dan waar de delay’s door ontstaan. Je kunt het logbestand ook posten op het OpenPLi forum. Daar zit de nodige knowhow. 

 

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar woont @joop001? Als het bij mij in de buurt is kan ik wel helpen…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat blauwe rondje dat draait heet een spinner, het teken dat iets van de data die de Vu+ nodig heeft niet correct of helemaal niet ingelezen wordt.

Meestal de EPG data of data die een plugin download uit het internet of van Harddisk inleest.

 

Soms raakt dergelijke data corrupt door verkeerd afsluiten van de Vu+ dan helpt ook herstarten niet meer en kun je beter het image er opnieuw in flashen. Mocht je een backup hebben gemaakt kun je ook die eerst erin terug plaatsen.

keep the streets empty for me

Fever Ray

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen allen,

 

Heb met verkoper contact gehad. Van het bedrijf uitleg en een bestand ontvangen. 

 

Gezien ik niets meer kon benaderen, gekozen voor optie compleet opnieuw installeren. 

 

Nu usb stick klaarmaken en dan straks het nodige opnieuw installeren. 

 

Dank voor de toelichting en @Mimisiku ik woon even onder Drachten in Friesland. 

 

Goede hoop dat we straks weer het spul up and running hebben. 

 

Zal wel bericht doen over het resultaat.

 

Fijn weekend

Groeten

Joop 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, John van Dreumel zei:

Mooi dat het spul weer werkt. Een tipje. Plaats de picons NOOIT op de harde schijf. Dit veroorzaakt zeker delays in sommige situaties.

 

Geen problemen mee dat ze hier op een externe ssd staan 🙂 

Vu+ Zero 4k

Formuler F3

Dreambox 500HD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaar dat ik zeg “harde schijf’. Als je zapt en de harde schijf moet weer opstarten veroorzaakt dat behoorlijke vertragingen. En een SSD schijf heeft daar geen last van.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, John van Dreumel zei:

Vandaar dat ik zeg “harde schijf’. Als je zapt en de harde schijf moet weer opstarten veroorzaakt dat behoorlijke vertragingen. En een SSD schijf heeft daar geen last van.

 

Dat een hardeschrijf zich uitschakelt kun je toch uit zetten? Sluimerstand ofzo noemen ze dat in OpenPli dacht ik 😉 

 

Dan zou je er geen last meer ervan hebben lijkt me 🙂 

Vu+ Zero 4k

Formuler F3

Dreambox 500HD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan allemaal maar ik heb liever dat mijn harde schijf wat langer mee gaat en picons in de flash gaat op de Ultimo 4K prima. Bij sommige anderen wellicht iets minder goed maar dat steek ik daarvoor een USB stick in het daarvoor bestemde gaatje. 

  • Like 1

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...