Ga naar inhoud


wie is er terug gegaan van W11 naar W10 ?


Pluizebol

Aanbevolen berichten

  • Beheerder

Een mac mini van 699 presteert ook al veel beter dan menig zware windows machine en dan kan je jouw toetsenbord, muis monitor gewoon blijven gebruiken.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


12 minuten geleden, Penthe zei:

Ik gaat niet via cloud werken, nogmaals ik ben baas over mijn eigen systeem en mijn bestanden, alleen bestanden die tot weinig van waarde zijn staan hier mondjesmaat in een cloud. Ik vertrouw van huis uit al helemaal niemand dus zo´n groot bedrijf al helemaal niet.

dat is een keuze van jou

 

Ik ga ook niet terug naar iets dat met een nieuwere versie behoorlijk verbeterd is, niet voor een OS of voor een applicatie.

Dat gebeurd misschien bij sommige gebruikers omdat ze niet meer meekunnen of omdat ze oude applicaties willen kunnen blijven gebruiken die ze ooit 2006 hebben geïnstalleerd, misschien omdat ze zelfs geen nieuwe versie meer willen betalen.

 

En tendentieus is deze vraag als topic titel sowieso, daar desbetreffende topicstarter ook IN andere topics over de afkeer van microsoft windows 11 heeft kenbaar gemaakt.

 

 

 

 

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, Tonskidutch zei:

dat is een keuze van jou

 

Ik ga ook niet terug naar iets dat met een nieuwere versie behoorlijk verbeterd is, niet voor een OS of voor een applicatie.

Dat gebeurd misschien bij sommige gebruikers omdat ze niet meer meekunnen of omdat ze oude applicaties willen kunnen blijven gebruiken die ze ooit 2006 hebben geïnstalleerd, misschien omdat ze zelfs geen nieuwe versie meer willen betalen.

 

En tendentieus is deze vraag als topic titel sowieso, daar desbetreffende topicstarter ook IN andere topics over de afkeer van microsoft windows 11 heeft kenbaar gemaakt.

 

 

 

 

Het ligt een beetje anders, er zijn meer schil gebruikers onder Windows dan zogenaamde geavanceerde Windows gebruikers, de schil gebruikers hebben al die nieuwe poespas niet nodig immers zij Windows enkel als een schil gebruiken voor 3eparty apps. Wat er allemaal in Windows zelf zit boeit dan weinig tot niets. Dus ik denk dat Microsoft juist heel veel gebruikers gaat verliezen in de toekomst ook vooral omdat Windows zowat letterlijk uit zijn voegen barst, veels te groot. Ze hadden het van de beginne anders moeten aanpakken door bijv. een kale Windows aan te bieden die je dan naar behoefte kan aanvullen met modules zodat je extra benodigde opties aktief krijgt. Kortom de keuze aan de gebruiker laten. Nu krijgt iedereen een grote doos van 20 kilo en de meesten halen er dan 1 gloeilampje uit en de rest van de doos gaat naar de zolder, zo ziet ik Windows tegenwoordig.

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
1 uur geleden, Penthe zei:

Dat zou inderdaad kunnen maar ben juist net van de laptops af, ik houd het in ieder geval in mijn gedachten.

 

My bad, ik bedoelde een MAC Mini.

image.png

 

Zelf heb ik een macbook pro 14, maar mijn zoon de Mac Mini m1 met 16G en daar draait ie zijn hele muziekstudio probleemloos op, dus dat is echt wel een behoorlijk krachtig systeem.

 

Het is in dit topic een beetje vloeken in de kerk, maar simpelweg toch wel gerelateerd. De hele transitie naar Windows 10 en de cloud-plannen van microsoft die er al jaren aan zaten te komen, hebben mij toen ook naar Mac OS ' gejaagd'.

 

Dat is voor Linux bash liefhebbers die wel gewoon een zeer vriendelijk desktop OS willen een hele goede middenweg.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je bedenkt dat ontwikkelaars van apps aan Apple heel veel meer moeten betalen zal het er nog niet van komen denk ik. Naast het feit dat het te duur is.

 

Ik gebruik(te) alle drie tegelijk; Linux OS, Windows en gebruikte Apple OS.  Apple maakte het bijvoorbeeld voor Dassault onmogelijk om verder te gaan met Draftsight en ook voor andere app ontwikkelaars waren de voorwaarden te duur .

Zeker vier jaren gehannes met het consolideren van een nieuw filesystem in het Apple OS en de communicatie met andere systemen inzake uitwisselbaarheid van de data en communicatie in netwerken en tussen netwerken doet de professional afschrikken.

Op je iPad of iMac en mini mag het thuis heel makkelijk zijn.

Iedereen mag kiezen voor het OS wat hem het beste "lijkt".

 

Terug naar een oude meuk als de vraag insinueert is zeker niet het beste. Terug naar XP?

 

Je hebt kaas en je hebt gaten kaas.

 

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
3 uren geleden, Tonskidutch zei:

prijsvergelijkingen zijn lastig, @Michel

maar ik heb het over hardware + software

 

Ik zie het verschil niet. Apple heeft een Mac store, Windows een Windows Store. Bij beide kan je via die store bestellen, bij beide kan je apps ook gewoon buitenom aanschaffen. Bij beide OS'en zijn applicaties prijzig, dat is nu eenmaal de aard van software. Dat kost ontwikkeltijd en dus geld.

 

Al moet ik zeggen dat veel apps in de Mac app store juist heel schappelijk geprijsd zijn en met een abonnement zoals setapp betaal je maandelijks een tientje en heb je keuze uit enorm veel kwalitatief goede apps. Daar haal ik 75% van de betaalde apps vandaan, de andere 20% is open source en 5% betaalsoftware (Affinity designer, Photo en Publisher).

Via de store heb ik vrijwel niets aangeschaft, echter draai ik wel diverse iPad apps ook op de Mac en daar heb ik wel enkele van aangeschaft. Nog een voordeel dus.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden, Michel zei:

Ik zie het verschil niet. Apple heeft een Mac store, Windows een Windows Store. Bij beide kan je via die store bestellen, bij beide kan je apps ook gewoon buitenom aanschaffen. Bij beide OS'en zijn applicaties prijzig, dat is nu eenmaal de aard van software. Dat kost ontwikkeltijd en dus geld.

 

ja voor het grootste deel van je reactie heb je gelijk. Zeker ook voor de wereldbekende suites zoals daar zijn voor grafisch (adobe) en tekstverwerking (office/365) en of dtp (quarkXpress). En de betere daarvan kun je uitwisselen.

Maar voor zelfs wereldbekende CAD / tekenprogramma's die per maand per seat betaald worden is er nog steeds een probleem. Dat ligt mede aan de rechten die men moet betalen en de ontwikkelomgeving. En zelf voor het inlezen en of opslaan onder die desbetreffende CAD formaten met een wereldwijde standaard zijn er heel grote verschillen.

Om de discussies over games in de applestore en de kosten ervan maar helemaal te vergeten voor de ontwikkelaars want dat boeit een thuis gebruiker al helemaal niet.

 

het topic gaat over terug naar W10

ik ga liever verder naar linux op een refurbished HP slice dan naar een Mac mini m1

Wetende hoeveel van de kernel eigenlijk al gedeeld wordt op de bekenste OS.

 

 

 

 

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Michel zei:

 

My bad, ik bedoelde een MAC Mini.

image.png

 

Zelf heb ik een macbook pro 14, maar mijn zoon de Mac Mini m1 met 16G en daar draait ie zijn hele muziekstudio probleemloos op, dus dat is echt wel een behoorlijk krachtig systeem.

 

Het is in dit topic een beetje vloeken in de kerk, maar simpelweg toch wel gerelateerd. De hele transitie naar Windows 10 en de cloud-plannen van microsoft die er al jaren aan zaten te komen, hebben mij toen ook naar Mac OS ' gejaagd'.

 

Dat is voor Linux bash liefhebbers die wel gewoon een zeer vriendelijk desktop OS willen een hele goede middenweg.

Ik heb even gekeken naar de Mac Mini m2 16gb 256GB SSD, deze kost rond de 900 euro en is inderdaad een goed alternatief, maar aangezien ik sinds December vorig jaar een nieuwe PC heb gaat ik me er pas later echt  goed in verdiepen en misschien is er dan laat jaar 2025 een Mac Mini m3 16gb of iets anders verkrijgbaar. We zullen het zien.

 

Die cloud plannen van Microsoft zitten mij ook dwars en met Windows 10 was ik al bijna over naar Linux maar had nog geen vervanger voor bepaalde software, een Mac zou dat probleem inderdaad wel oplossen. Dank voor de tip!

Link naar reactie
Delen op andere sites

microsoft = windows = Bill gates rijker maken en naar het boek en film 1984 gaan.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...