Ga naar inhoud


wie is er terug gegaan van W11 naar W10 ?


Pluizebol

Aanbevolen berichten

Ik ben nog steeds zonder problemen aan het werken met W1O na een paar W11 pogingen.

W11 komt bij mij nooit meer op mijn computers.

  • Haha 1

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator
15 uren geleden, Pluizebol zei:

Ik ben nog steeds zonder problemen aan het werken met W1O na een paar W11 pogingen.

W11 komt bij mij nooit meer op mijn computers.

Welke vraag, je posting is een mededeling.

 

Het aantal gebruikers dat afscheid heeft genomen van Windows 10 stijgt, evenals het aantal gebruikers die naar windows 11 zijn overgestapt.

 

Over heel 2022 zakte het 'marktaandeel' van Windows 10 van ruim 82 naar bijna 69 procent.

Windows 11 ging van een enkel procentje begin 2022 naar bijna 17 procent aan het einde van dat jaar, zo meldt Statcounter.

 

Incidenteel zullen er zeker gebruikers zijn die niet kunnen omgaan met,  of kunnen wennen aan Windows 11, maar bij mij op de zaak is er niemand die terug wil naar Windows 10.

 

Windows 11 werkt gewoon en heeft geen onoverkomelijke nadelen t.o.v. Windows 10.

 

Zo te oordelen ben je een uitzondering.

 

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies ik wacht ook op Windows 12 nummer 11 heb ik besloten over te slaan. Ik heb Windows 11 kunnen testen omdat ik het op een USB Stick heb staan en vind dat er een aantal zeer handige punten uit Windows 11 gestripped zijn die je onder 10 wel hebt. Mocht Windows 12 ook niets zijn gaat ik voledig over op Linux want vind Windows een soort van kermis atraktie worden met allemaal ritjes die een gewone schilgebruiker overslaat, te groot te lomp te veel waardeloze apps. 

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik blijf voorlopig ook nog op Windows 10 hoor, ik heb wel Windows 11 op mijn nieuwe laptop staan maar die heb ik inmiddels een make-over gegeven met openshell en explorer patcher en andere tools om alles weer een beetje normaal te krijgen.  Probleem is dat je telkens aan de gang kunt blijven als er weer een update komt. 

 

Out of the box is Windows 11 verschrikkelijk. Windows 12 schijnt nog erger te worden met nog meer afhankelijkheid van Microsoft zoals bijv. een verplichte Microsoft account. Ik heb mijn eigen domein controller dus dat gaan we sowieso nooit doen.  Mocht het niet anders kunnen is windows server (2022) draaien misschien nog een mogelijkheid, die heeft al die gekkigheid niet. 

 

En als het echt niet anders kan, dan moeten we overwegen om naar linux te gaan.  Trouwens Win 10 LTSC loopt nog tot 2029 meen ik en ja die versie heb ik ook hier in een VM draaien.

 

 

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik werk ook nog op Windows10, omdat mijn desktop niet geschikt is voor W11, wegens processor niet ondersteund.

 

De vrouw heeft wel W11 op de laptop, maar moest je haar vragen welke versie ze gebruikt....ik denk niet dat ze het weet.

Verder hoor ik haar ook niet mopperen over W11

 

Mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Pluizebol zei:

 

Dank. Let's hope together.

Laat die hoop maar gerust varen, na het een en ander gelezen te hebben zet Microsoft de koers van 11 met 12 gewoon door en gaat het voor mij eind 2025 Linux worden op al de PCs. IK wil namelijk de baas blijven over mijn eigen PCs en dat valt nu al niet mee.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Penthe zei:

Laat die hoop maar gerust varen, na het een en ander gelezen te hebben zet Microsoft de koers van 11 met 12 gewoon door en gaat het voor mij eind 2025 Linux worden op al de PCs. IK wil namelijk de baas blijven over mijn eigen PCs en dat valt nu al niet mee.

 

Inderdaad. Windows word meer en meer dummie proof wat de slimme gebruiker ergernis opleverd

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Tonskidutch zei:

Ik gaat niet via cloud werken, nogmaals ik ben baas over mijn eigen systeem en mijn bestanden, alleen bestanden die tot weinig van waarde zijn staan hier mondjesmaat in een cloud. Ik vertrouw van huis uit al helemaal niemand dus zo´n groot bedrijf al helemaal niet.

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Michel zei:

Je kunt beter overstappen van windows 11 naar Mac OS 14 🙃

Er staat hier ook een Mac in huis van nog geen jaar oud maar die is van de vrouw des huizes :) 

 

Enkel is het probleem dat dat ding al ruim 3000 euro koste en 2 van die dure dingen een beetje te gek wordt dus houd ik het maar bij de gewone PC.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...