Ga naar inhoud


wie is er terug gegaan van W11 naar W10 ?


Pluizebol

Aanbevolen berichten

  • Beheerder
2 uren geleden, Penthe zei:

Ik heb even gekeken naar de Mac Mini m2 16gb 256GB SSD, deze kost rond de 900 euro en is inderdaad een goed alternatief,

 

Zelfvoldaan als ik ben beschouw ik mijzelf als een 'powerusert', maar bij de Mac op Sillicon (ARM) moet je echt even omdenken. Ik bestelde (voor verhoudingsgewijs veel te veel geld) net nadat ie uitkwam een Mac Mini M1 16GB omdat ik dacht dat 8GB wat weinig was, maar voor een Mac is 8GB voor 98% van de gebruikers meer dan voldoende. Zelfs Final Cut Pro met 4K bestanden verwerk je daarmee prima en voor 99,9% van de applicaties tik je die limiet nooit aan.

 

Dan is een Apple M1 mini voor 549,00 refurbished of een nieuwe M2 voor 678,00 wel een hele goede deal. Hetzelfde geldt voor de Macbook Air M1 met 8G voor 899.00. Een geweldige machine, idioot lange accuduur en bloedsnel. Voor dat geld koop je geen vergelijkbaar snelle PC-laptop met die specs.

 

Hetzelfde geldt voor de schijfruimte. Je moet echt je best doen om de bloedsnelle 240GB NVME van de standaard Mac Mini vol te krijgen en je hangt er zo een Samsung T7 aan voor extra supersnelle schijfruimte.

 

Zelf hang ik voor videobewerking een externe thunderbolt behuizing met 2 NVME's (P5 2TB) aan de Macbook Pro en dat gaat bijna net zo snel als de interne NVME.

 

De hele prijsverschil discussie is dus niet meer relevant. Het is nu puur een keuze op basis van persoonlijke voorkeur.

  • Bedankt 1

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hier kan ik mij volledig bij aansluiten.

Ik had eigenlijk een nieuwe Mac 27 inch willen kopen maar omdat die niet meer leverbaar was heb ik in april dit jaar (uit armoede!!!) een Mac Mini M2 met 256 SSD  en 16 Gig voor € 900,= gekocht.

Het klinkt misschien vreemd maar dat is tot nu toe de snelste “PC” die ik sinds 30 jaar in mijn bezit heb dat voor die prijs.

Ik had gelukkig nog een goede 27 inch monitor in mijn bezit dus dat scheelde ook nog.

 

 

  • Like 1

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben zo'n gigantisch ouwe lul die jaren 70 met knipkaarten programmeerde en aan het eind zelfs met een monitor.

En daarna verder met het volgende systeem tot het 1e Windows kwam waar je het zelf programmeren beter kon vergeten.

Vele jaren me gigantisch geërgerd omdat je niet meer simpel kon ingrijpen bij alles wat fout ging  en dat was gigantisch veel waarbij om het andere jaar zo ongeveer een redelijke na een hopeloze versie kwam.

Na enige tijd overgestapt naar Linux en een tijd mee bezig geweest . Erg fraai vergeleken met Windows maar wat beperkingen met wat ik wilde.

En geen programmeer-behoeftes meer.

Dus een iMac aangeschaft  en nooit meer een probleem.

Moet gaan zoeken naar hoe lang maar m'n ouwetje werkt na 10+  jaren en tig updates nog probleemloos.

Gesynchroniseerd met alle Apple-machines inmiddels hier .

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk is er hier een verschil in de "vraagstelling en de adviezen" !

Een nieuw Apple aankoop advies lijkt me na zo een verse nieuwe laptop aankoop met windows erop (enkele maanden geleden) niet heel interessant voor @Pluizebol. { tenminste dat lijkt me aannemelijk }

 

Ik begrijp dat iemand terug gaat naar W10 als die W11 te nieuw en te ondoorzichtig is. Maar zelf zou ik dat niet doen.

 

Voor aankoop advies of OS gebruikers advies is de vraag te tendentieus. Ondanks dat kun je met elke OS heel gelukkig worden.

off topic;

Overigens vergat ik in eerder beschreven bedenkingen over de Apple dat er nu ook AutoCad op draait (als een speer), maar die seat is duur.

En er is een oud bekende op sat4all @Puch die heel veel kan vertellen over je Apple problemen.

 

succes

 

  • Bedankt 1

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...