Ga naar inhoud


Vol stroomnet vertraagt verduurzaming van duizenden bedrijven.


ceesv

Aanbevolen berichten

Op 17-11-2023 om 18:57, ceesv zei:

Zelfs met veel geld extra los je het tekort aan personeel en materialen niet op

ik heb eens het MBO als opleiding bezocht en drie dagen met een docent meegelopen afgelopen jaar, dus een beetje geassisteerd in de klassen.

Het is bedroevend om te zien en om het mee te maken dat 45% van de schoolgaande jeugd in de tak techniek kompleet als verloren generatie kunnen worden gezien.

Die hebben persoonlijke problemen, financiële problemen, kunnen geen geld sparen, leesproblemen en/of leerproblemen, dislexie, huisvesting en/of gezins problemen en werden niet opgevoed door een mens maar door een telefoon en dus influencers. Ouders zijn tegenwoordig buddies maar geen opvoeders. Anders zou het thuis ook niet meer uit te houden zijn.

 

Elke dag te laat komen op school en de leerstof boeken vergeten hebben is dus een taak van de docenten geworden, je lesplan dat je als docent de avond van tevoren schreef kun je dus in de afvalbak pleuren zodra er ook maar een onstabiel kind / jeugdige in de klas van die opleiding het even anders ziet.

Meestal ziet het als kind van alle socialmedia groepjes het zo; mijn docent is een ouderwetse eikel en grensoverschrijdend. De docent wil dat ik morgen op tijd in de schoolklas ben. Weet je ik had niet eens een ontbijt!

 

Ofschoon de taakstelling van de overheid helder is kunnen die MBO instellingen het niet altijd waar maken. Ze hebben bij het MBO minstens 10 jaar gemiste opvoeding en vooropleiding in te halen omdat ouders uit hun neus peuteren, waarbij er ook nog eens 55% gezonde instroom is die in de context gestimuleerd moet worden omdat die te negatief beinvloed worden door hun leeromgeving en mede leerlingen.

Niet verfrissend de weergave van PISA

https://ris.utwente.nl/ws/portalfiles/portal/330860617/Resultaten_PISA-2022_in_vogelvlucht.pdf

 

als er geen verduurzaming kan plaatsvinden omdat de personeelstekorten schrijnend zijn dan is het een sociologisch probleem van ons als samenleving en vooral de opvoeding van onze opvolgers

 

 

 

 

 

 

 

Smile

Nat King Cole

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...