Ga naar inhoud


Vol stroomnet vertraagt verduurzaming van duizenden bedrijven.


ceesv

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Verduurzamingsplannen lopen vertraging op, omdat bedrijven op steeds meer plekken moeten wachten totdat ze een nieuwe of zwaardere aansluiting kunnen krijgen.

 

Eerder deze week werd bekend dat in nagenoeg geheel Nederland de capaciteit van het verdeelnet vol zit.

Minister Rob Jetten (Energie) waarschuwde deze week dat het elektriciteitsnet op dit moment in alle provincies zo goed als vol is. Netbeheer Nederland meldde dat 6600 bedrijven op de wachtlijst staan voor een aansluiting.

 

Men heeft nu  het plan opgevat om in de toekomst het verbruik tijdens piekuren, van 16 tot 20 uur,  te begrenzen d.m.v. de slimme meters.

 

Voor kenners onder ons was al jaren duidelijk dat dit stond te gebeuren.

Technische problemen moet je aan technici overlaten, niet aan politici.

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Ah, de politiek heeft de oplossing gevonden!

 

’De groei van zonnepanelen, warmtepompen en laadpalen gaat in Utrecht, Flevoland en Gelderland sneller en is omvangrijker dan de netbeheerders voor deze groei hadden gereserveerd.

Dat kan zorgen voor stroomuitval op piekmomenten’, schrijft klimaatminister Rob Jetten in een brief aan de kamer.

Om dat te voorkomen wil Jetten een hoger energietarief invoeren tijdens de piekuren.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerst promoot de regering het aanschaffen van zonnepanelen

door het geven van subsidies. In 2013 was het hier een hot item.

2013 was ook het jaar dat ik er 12 heb laten plaatsen, nu verbruik

ik niets, sterker nog, ik lever meer dan ik verbruik.

Dus die 10 jaar heb ik in mijn zak zitten, nooit spijt van gehad.

En nu...,

 

Nu ontmoedigen ze zonnepanelen... 

  • Like 1

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lange termijn visie is iets waar ze bij de regering nog nooit van gehoord hebben, dat is iets voor de plaatselijke overheden.

Dus straks met een nieuwe regering wordt het maar weer afwachten wat die nu weer willen (of juist niet)

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er gaat nogal wat dunne poep langs de bilnaad en in menig bericht.

 

Dit kun je niet op één hoop gooien, ook al omdat het te dun is, maar je maakt snel fouten over wie wat doet en welke verantwoordelijkheden ze hebben.

Op 19-10-2023 om 14:39, ceesv zei:

Voor kenners onder ons was al jaren duidelijk dat dit stond te gebeuren.

Technische problemen moet je aan technici overlaten, niet aan politici.

EN

Rob Jetten is geen energie leverancier noch is hij netwerkbeheerder.

Visies die in ons voordeel zouden kunnen uitpakken komen nooit van Overheden noch landelijk noch Provinciaal.

Een visie effe gepikt uit het internet

Quote

Definitie en betekenis van visie
Een visie is een voorstelling van de toekomst. Het is een beeld dat je in je hoofd hebt van hoe je wilt dat iets in de toekomst zal zijn. Dit kan betrekking hebben op je persoonlijke leven, maar ook op een organisatie. Een visie is dus een soort droom of ideaalbeeld voor de toekomst.

 

Zulks zou een beleid voor die toekomst kunnen vormgeven.

DOCH

Alles is anders gekomen en niets van die dromen worden werkelijkheid mede omdat er geen gewogen representatie van werkelijkheid en haalbaarheid zijn meegewogen.

 

a - niemand van het doorsnee klootjesvolk dacht dat energie zo belangrijk zou worden qua bron

b- noch dat er daarvoor een massieve uitbouw van de infrastructuur voor nodig zou zijn.

 

c- subsidies geven zonder een dekkingsgraad en/of haalbaarheid en op feiten gebaseerde RISC analysis is alleen stemmen werven met lobby achterban. Dus de Politieke rode clowns neus.

d- een vakman in de energietransitie die in het netwerk zit en daar ook werkt is helaas afgewaardeerd tot de monteur van enexfall; zijn inzet en werk wordt niet gehonoreerd terwijl de Boni in hogere eschalons op de beurs spelen.

Smile

Nat King Cole

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

enkel in europa omdat ze daar hun zakken niet kunnen aan vullen.Groot brittanie investeert daar nu juist massaal in omdat het proper en rijk rendabel  is en beschikbaar voor thuisgebruik

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar wat ik het dan soms helemaal niet meer begrijp. Als ik "als Vlaming" door Nederland rijd, heb ik oog voor de hoogspannings lijnen. Dan zie je hoogspanningsmasten met niet 1 maar met 4 draden per fase. Dat houd in dat er dan zowiezo 3 maal meer energie door kan.
Ik heb een kennis in Rilland (Zeeland). Daar staat al een hoogspanninsstation. Tussen 2019 en 2021 is er nieuw bij gekomen. Toch heerlijk die Google Maps.
Hier in Vlaanderen zijn Elia (hoogspanning) en Fluvius ( laag- en middenspanning) volop aan het investeren in hun netwerken.

Voorbeeld: Fluvius bouwd alle oude middenstations ( zijnde de 10 en 12,5 kVolt) om naar 15kVolt.
En dat kost massa's geld. Maar waar zijn dan die inkomsten " dat deel van de energiefactuur" ervan gebleven? Zeker en vast niet om het net te verbeteren. 
Als je dan weet dat een heel groot deel van de politci aandeelhouder zijn, zal ik er maar geen tekeningtje bij moeten maken zeker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, Tonskidutch zei:

Rob Jetten is geen energie leverancier noch is hij netwerkbeheerder.

Maar hij/de partij die hij vertegenwoordigd is wel degene die bedenkt/voorstander is om alles elektrisch te gaan maken.

Als minister die de portefeuille energie onder zich heeft zou je dan toch minimaal mogen verwachten dat er overlegd wordt met de instanties die de energie levert en transporteert .

En dan komt de term "visie" weer om de hoek kijken want als iemand ad hoc beslist dat het wat energie betreft een bepaalde richting op moet dan moet dat wel mogelijk zijn of binnen een bepaald termijn mogelijk gemaakt kunnen worden en dat blijkt dus niet het geval.

En visies/plannen hebben ze genoeg in de politiek, zo willen ze in 2035 benzine en dieselauto's verbieden, wil men in 2050 geheel klimaat neutraal zijn enz.

 

Wat D66 nu heeft gedaan, en meer van dit soort groene partijen willen met groene Frans voorop, is meer try and error of op z'n Nederlands "we zien wel waar het schip strand, bedenken dan wel een oplossing, maar mij niet bellen als het fout gaat"

  • Like 1

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

je slaat wellicht het aspect staatseigenDOM en TenneT over, dan heb je nog meer om je in te verdiepen.

 

6 minuten geleden, gerrit B zei:

En visies/plannen hebben ze genoeg in de politiek, zo willen ze in 2035 benzine en dieselauto's verbieden, wil men in 2050 geheel klimaat neutraal zijn enz.

 

dat heeft allemaal helemaal geen drol met het capaciteitsprobleem te maken waar dit topic over gaat.

 

Capaciteit moet je maken, bouwen, genereren ook met je Europese partners samen. En vooral met materiaal, materieel en werklieden.

Smile

Nat King Cole

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...