Ga naar inhoud


Cassettedeck afspeelsnelheid invloed op hoge tonen?


stevenvc19
Ga naar oplossing Opgelost door Tonskidutch,

Aanbevolen berichten


Wifi. Hij stelde dat in via WPS (als ik het me goed herinner).

 

Geloof dat er ook een Website beschikbaar is voor instellen van de zenders en hij is bedienbaar via Undok.

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Psychosammie, hij is wellicht nog bezig met zenders op voorkeurkeuze plekken te zetten 🤣

 

Terug naar cassette recorder / Tape Deck >> de aangekochte walkman is toch een beetje wankel qua batterij en mini jack hoofdtelefoon plug maar het geluid weergave, opgenomen met mijn vintage Denon DRS 810, is excellent. Opname was wederom van mijn spotify playlist.

 

Er zijn mensen die zich afvragen waarom tegenwoordig zo omslachtig bezig zijn, toch is dat "part of my culture" en harstikke hip bij de Low Tech gebruikers.

 

 

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Geinig ding voor weinig. Met 5 minuten ben je door de installatie. Wifi connecten ging probleemloos. Hij zoekt direct alle DAB en Internet zenders. Na de installatie volgde een firmware upgrade. Ik heb het stereo model gekocht, er is ook een mono variant. Er zitten 2 iets dikkere speakertjes in dan de vorige versie van het apparaat. Het geluid zou daarmee iets beter zijn maar daar moet je niet teveel van verwachten.

 

Enige punt van zorg is het stroomverbruik. Ik heb een Anker powerbank aangesloten en die is na 4 dagen leeg doordat het schermpje actief blijft in de stand-by mode. Heb er nog geen batterijen in gehad. Een externe voeding is een optie.

 

Verder werkt de UNDOK applicatie ook goed.

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Per toeval heb ik een cassettespeler (Walkman) gisteren avond nog voorzien van een nieuwe snaar, iets dikker dan de oude. Daarna hoorde ik inderdaad ook die hoge pich en jengel. Echter naast die motor boven op de printplaat bevindt zich een draaibare inregeling voor de juiste bandsnelheid.

Nog even op youtube gekeken naar een Sony Walkman Fix en die meneer liet er exact zien waar en hoe je dat dus bij een Walkman kan inregelen.

 

En inderdaad zoals @Frans B schreef gebruikte hij vaker een vaste frequentietoon op een testbandje die je met de smartphone kunt analyseren en dus met het inregelen van dat schroefje kan aanpassen. (bandje moet je dus wel al vooraf op een juist ingeregeld cassette deck moeten hebben gemaakt 😉

 

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hadden begin de jaren 90 een radio automatisatie van Broadcast Partners, alles samen 36 cassettedecks om de boel 24/24 draaiend te houden. De eerste maanden, bijna wekelijks een van die DC motortjes die er de brui aan gaf, daar die niet gemaakt zijn om continu te draaien.

Die motortjes werden dan vervangen, de snelheid regelde ik af met een cassettebandje met daarop “2 Unlimited - No One”. Ik kreeg die snelheid altijd perfect op dat nummer.

 

Later hebben we overal een schakeling ingebouwd die de motor opstartte bij het START commando en liet afvallen bij het STOP commando.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 24-10-2023 om 09:34, Tonskidutch zei:

Als je het over een vintage cassette deck hebt 

Ik heb nog wel oudere modellen op zolder staan, o.a. Marantz.

En nog oudere bandrecorders.

Nog van mijn vader geweest.

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...