Ga naar inhoud


Is deze splitter geschikt ?


TomDo

Aanbevolen berichten


Ja die is geschikt maar hou er rekening mee dat die 6,5dB verlies geeft. Het kan zijn dat een ontvanger in Stand-by signaal op de coaxaansluiting blijft houden. In dat geval zul je hem echt uit moeten zetten (deep sleep).

Je kunt ook een sat priorityswitch nemen. Die geeft 5,5dB verlies maar ook hier geld dat als de ontvanger in Stand-by signaal op de coax blijft geven, je hem in deep sleep moet zetten om hem om te laten schakelen naar de andere ontvanger.

Sat Priority Switch verlies minimaal 5dB.jpg

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou het gewoon anders aanpakken ..zonder coax

want dat botst toch geregeld 

ik zou remote streamcoverter gebruiken 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, smetje limb.BE zei:

ik zou het gewoon anders aanpakken ..zonder coax

want dat botst toch geregeld 

ik zou remote streamcoverter gebruiken 

Hoi Smetje.....ja door jou heb ik nu twee receivers....mooi toch....ik wil proberen om ze allebei op mijn schotel aan te sluiten.....vandaar dat ik aan het kijken naar een splitter....maar ben er wel achter dat zomaar een splitter er tussen zetten geen optie is....komt iets meer bij kijken...

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
39 minuten geleden, TomDo zei:

dus als ik goed begrijp, deze splittersatelliet-multi-tap-uitgang-2-x-f-connector-female.jpg.f7f1e6d5455bd88063647bc95c25ecc4.jpg kan ik gebruiken, echter omdat ze aan beide zijde "power pass" hebben mag er ten alle tijden maar 1 receiver aan staan....nooit twee  anders LNB problems......verwoord ik het zo goed..?

Ja, dat klopt.

Het is niet de beste oplossing, maar het gaat wel werken.

Denk eraan dat je de ontvanger echt uitschakelt, stand by kan problemen opleveren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zult misschien denken, als ik de satellietontvanger uit zet, dan staat die toch uit en geeft die ook geen voedingsspanning meer af op de coaxkabel maar dat hoeft niet zo te zijn. Dat is ook de reden dat als je de coaxkabel bijv. los wilt maken, je er ook altijd voor moet zorgen dat de spanning van de ontvanger af moet zijn, of d.m.v. de schakelaar op de achterzijde of door de stekker uit het stopcontact te trekken om te voorkomen dat je kortsluiting maakt op het moment dat je de F-connector los trekt  of er in steekt.

Je vraagt je misschien af waarom er spanning op de coaxkabel blijft staan. Dat is om buiten gebruikstijd de zenderlijst of firmware updates door te voeren zodat je daar geen hinder van hebt tijdens het tv-kijken.

Of er wel of geen spanning op de coaxkabel blijft staan heeft o.a. ook te maken hoe dit in het menu van de ontvanger is ingesteld. In geval van "sleep" start de ontvanger binnen een paar seconden op en blijft er vaak spanning op de coax staan. In geval van "deep sleep" verbruikt de ontvanger maar 0,5 watt en duurt het soms wel een minuut voordat de ontvanger is opgestart.

 

Zolang er op de uitgeschakelde ontvanger spanning op de coaxkabel blijft staan, zal de splitter of de priorityswitch niet goed werken omdat het dan kan zijn dat de lnb van de ene ontvanger 13 volt krijgt (verticaal gepolariseerde zenders) en van de andere ontvanger bijv. 18 volt krijgt (horizontaal gepolariseerde zenders) waardoor de de lnb altijd horizontaal gepolariseerde zenders ontvangt en geen verticale.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2-11-2023 om 16:09, TomDo zei:

dus als ik goed begrijp, deze splittersatelliet-multi-tap-uitgang-2-x-f-connector-female.jpg.f7f1e6d5455bd88063647bc95c25ecc4.jpg kan ik gebruiken, echter omdat ze aan beide zijde "power pass" hebben mag er ten alle tijden maar 1 receiver aan staan....nooit twee  anders LNB problems......verwoord ik het zo goed..?

 

Natuurlijk bestaan er ook splitters met slechts aan één zijde een powerpass maar dan zal die lnb nooit geen spanning ontvangen en dus ook niet werken.

2 way splitter.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sprietje dank voor de info......ik heb er nu 1 tussen zitten met aan beide zijden "Power pass" ik weet dat ik er maar 1 tegelijk spanning op kan zetten....dus dat probeer ik dan ook maar tedoen.....moet zeggen ze werken allebij perfect. (DM800se & Zgemma S11)

Trouwens die DM heb ik al 9 jaar in de veronderstelling dat het een echte was.....mmmm    ben ik er dankzij Smetje achter gekomen dat het toch een clone is..

 

maar bedankt topic kan gesloten worden.👍

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ik nog een ander dingetje, over mijn DM800SE welke Smetje aan de praat heeft gekregen....heb er Pli6.0 op gezet met kanalenlijst Hans.

In die lijst zit ook Life Webcams.....op mijn Zgemma met Pli9.0 en lijst Hans werkt dit allemaal wel....en op mijn DM niet...

waar kan dit fout gaan..?

Ik weet misschien hoort dit niet hier thuis....sorry

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...