Ga naar inhoud


Ethernet kabel tussen Kpnbox 12 en Pc


MrDish

Aanbevolen berichten


Indien nog niet gedaan controleer dan eerst of alle stekkers van de netwerkkabel over goed inzitten.

Probeer ook een andere LAN poort op KPN modem

Controleer ook of de kabel niet beschadigd is..

 

Trek die Netgear Wireless USB Adapter er eens uit en probeer dan of er verbinding mogelijk is via netwerkkabel.

Soms schakelt Windows niet goed tussen kabel en draadloos,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ooit een eigengeknepen kabel op de Fritz aangesloten

(90% van de kabels knijp ik zelf en test deze eerst) en die

maakte geen goed contact met de Fritz. Een kant en klare

kabel was de oplossing na uren zoeken.

Moraal; sommige modems/routers kunnen kritisch zijn.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden, Pionewbie zei:

Indien nog niet gedaan controleer dan eerst of alle stekkers van de netwerkkabel over goed inzitten.

Probeer ook een andere LAN poort op KPN modem

Controleer ook of de kabel niet beschadigd is..

 

Trek die Netgear Wireless USB Adapter er eens uit en probeer dan of er verbinding mogelijk is via netwerkkabel.

Soms schakelt Windows niet goed tussen kabel en draadloos,

Hallo Pionewbie ,

klopt helemaal over de Netgear.Heb de kabel erin gestopt en de Netgear er uit gehaald en door te checken in Netwerkcemtrum schakelde hij over naar Lan.

Nu heb ik nog een punt van aandacht : heb op mijn Pc een Netwerk ,alleen daar lees ik bij ; geen Netwerktoegang : lanverbinding 3.

klik ik daarop  ,zie ik dat ; status van Media ; ingeschakeld ,maar bij IPv4 en Ipv6  : geen Netwerktoegang

Wat moet ik daar instellen ? Ipv4 ?1

 

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Daar mag je ipv 4 selecteren, maar of dat jouw probleem gaat oplossen?

Of je netwerk kabel maat geen contact, of je computer netwerk kaart ziet niet het juiste netwerk.

 

Begin eens met overal de spanning uit te schakelen en alles opnieuw te starten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, ceesv zei:

Daar mag je ipv 4 selecteren, maar of dat jouw probleem gaat oplossen?

Of je netwerk kabel maat geen contact, of je computer netwerk kaart ziet niet het juiste netwerk.

 

Begin eens met overal de spanning uit te schakelen en alles opnieuw te starten.

Hoe bedoel je dat Ceesv

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je thuisnetwerk zal zeker ipv 4 faciliteren, dus wanneer je gevraagd wordt welke ipv reeks je wilt gebruiken kan je voor ipv4 kiezen.

 

Jouw computer krijgt geen verbinding met je modem, schakel daarom het modem even uit evenals je computer.

Na opnieuw inschakelen heb je kans dat ze elkaar weer een hand geven.

 

Of heb je iets veranderd waardoor het plotseling niet meer werkt?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, ceesv zei:

Je thuisnetwerk zal zeker ipv 4 faciliteren, dus wanneer je gevraagd wordt welke ipv reeks je wilt gebruiken kan je voor ipv4 kiezen.

 

Jouw computer krijgt geen verbinding met je modem, schakel daarom het modem even uit evenals je computer.

Na opnieuw inschakelen heb je kans dat ze elkaar weer een hand geven.

 

Of heb je iets veranderd waardoor het plotseling niet meer werkt?

Nope ,niets veranderd 

maar daar viel mij iets op bij dat andere in het Netwerkcentrum

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 ding snap ik niet ,er is of zit nu maar 1 kabel aangesloten op de Kpnbox 12 waar een Pc aanzit waar ik nu mee werk (Punt.)

en toch zie ik nu nog steeds staan ; onbekend  Netwerk ( Lan 3)  terwijl er verders niks aangesloten is.

3 gele Poorten zijn vrij ,1 poort is bezet.

 

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
23 minuten geleden, MrDish zei:

en toch zie ik nu nog steeds staan ; onbekend  Netwerk ( Lan 3) 

en waar zie je dat staan?

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Help me even.

Ik zag dat staan in Netwerkcentrum ,maar nu ff wat anders.

Ik dacht ,op aanraden van Ceesv ; schakel het is uit ,per groep.

Oke groep 1 zeg maar waar de Pc op zit ; uitgeschakeld..

Weg geluid van Npo1 ,dat werkt.Maar nu ; hoe krijg ik het terug (krab ,krab krab) dan maar weer de Netgear er in ,want op kabel reageert hij niet.

Héé verbinging ,maar toch zit het niet goed wat betreft de afbeelding in het Netwerkcentrum.

Hoe kan dat ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Sorry, ik kan er geen touw aan vast knopen, wat heeft het netwerk te maken met het geluid van Nederland 1.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, MrDish zei:

Help me even.

Ik zag dat staan in Netwerkcentrum ,maar nu ff wat anders.

Ik dacht ,op aanraden van Ceesv ; schakel het is uit ,per groep.

Oke groep 1 zeg maar waar de Pc op zit ; uitgeschakeld..

Weg geluid van Npo1 ,dat werkt.Maar nu ; hoe krijg ik het terug (krab ,krab krab) dan maar weer de Netgear er in ,want op kabel reageert hij niet.

Héé verbinging ,maar toch zit het niet goed wat betreft de afbeelding in het Netwerkcentrum.

Hoe kan dat ?

ceesv bedoelde de pc uitzetten en de router uitzetten en daarna weer aan, en niet iets anders. Wat je nu gedaan hebt is mij een raadsel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...