Ga naar inhoud


Ethernet kabel tussen Kpnbox 12 en Pc


MrDish

Aanbevolen berichten

Op 4-12-2023 om 17:25, Con zei:

Een kant en klare

kabel was de oplossing na uren zoeken.

 

Zelf je patchkabels maken is gewoon niet de moeite waarde.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


2 uren geleden, Psychosammie zei:

 

Zelf je patchkabels maken is gewoon niet de moeite waarde.

Dat doe ik alleen om een brei aan kabels te verminderen door korte

kabels te knijpen en zeer lange kabels door je huis, dan ontkom je er niet aan.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minuten geleden, Con zei:

Dat doe ik alleen om een brei aan kabels te verminderen door korte

kabels te knijpen en zeer lange kabels door je huis, dan ontkom je er niet aan.

 

Zelf knijpen van kabels heel erg leuk maar ik heb er al te veel gezien met afgebroken lipjes, aders niet goed genoeg doorgestoken.

Stranded en massive kabels gemonteerd in de verkeerde connectoren.

Heb ik het nog niet over vergissingen in de ader volgorde.

En dan nog de trekontlasting die ontbreekt....

Onder de streep is de fabriekskabel superieur aan je eigen gemaakte kabel dus weg met die tijdrovende onzin.

Korte patch kabels zijn trouwens gewoon te koop in alle kleuren, maten en kwaliteiten.

Voor de langere afstanden kabel trekken en aan beide kanten afmonteren in een wandcontactdoos.

 

image.png.ebd8653dca0009d427aac531551173a8.png 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, theparasol zei:

 

Zelf knijpen van kabels heel erg leuk maar ik heb er al te veel gezien met afgebroken lipjes, aders niet goed genoeg doorgestoken.

Stranded en massive kabels gemonteerd in de verkeerde connectoren.

Heb ik het nog niet over vergissingen in de ader volgorde.

En dan nog de trekontlasting die ontbreekt....

Onder de streep is de fabriekskabel superieur aan je eigen gemaakte kabel dus weg met die tijdrovende onzin.

Korte patch kabels zijn trouwens gewoon te koop in alle kleuren, maten en kwaliteiten.

Voor de langere afstanden kabel trekken en aan beide kanten afmonteren in een wandcontactdoos.

 

image.png.ebd8653dca0009d427aac531551173a8.png 

 

2 minuten geleden, Con zei:

Bij de zeker meer dan 100 kabels die ik geknepen heb ging het bij een Fritxbox één keer fout.

De pennetjes maakten geen goed contact. En ik test altijd mijn kabels voor het gebruik.

Bij een huis bedraden zal je kabels moeten trekken om ze vervolgens op een switch of

router aan te sluiten. Ik gebruik altijd doorsteekconnectoren waarbij je zeker bent dat de

adres goed zijn doorgevoerd en kun je tevens zien of de aders wellicht in de connector

per ongeluk zijn omgewisseld.

 

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, theparasol zei:

Voor de langere afstanden kabel trekken en aan beide kanten afmonteren in een wandcontactdoos.

echter kan het bij dat afmonteren fout gaan, daar de adertjes heel klein zijn en kunnen breken

dat had mijn KPN monteur destijds ontdekt in de wanddoos ergo klapperende verbinding tot dat hij hem herstelde

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, dutchandrew zei:

Bij lange kabels gebruik ik klapstekkers

En wat is het voordeel van de klapstekker

Channel master 180 cm draaibaar 31,5 west tot 76,5 oost met lnb revolver met Circ ku band lnb, 1 keer Ku band lnb, Inverto Ka Ku en  lnb voor 26 oost amateur band

T90 schotel  sat posities 42, 39, 28, 23,5, 19,2 16, 13, 9, 4,8 en 0,8. Unimesh 3,10 m met 2 keer C band lnb

Ontvangers Octagon sf8008, Extrend 9500, Edision Mio 4k, Zgemma H9 twin TBS 5927 USB

Alles tijdelijk buiten gebruik.i.v.m verhuizing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat de  montage van je cat6 kabel wat eenvoudiger er robuster is.

 

6gk19011bb300ae0.jpg

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...