Ga naar inhoud


Officiële volgorde van kanalen behouden op VTi en missende kanalen


zapevery1

Aanbevolen berichten

Heb recent VTi geflashed naar de VU+ solo2 met de CAM803 van Canal Digitaal

ik probeer de originele kanaal nummers te krijgen bijvoorbeeld sat1 zit volgens de CD lijst op 115 maar op de VU op 86 hoe kan ik die nummers veranderen?

Daarnaast mis ik ook schijnbaar een paar kanalen,die dan andere nummers veroorzaken, zoals XITE en FIGHTBOX (niet dat ik ze mis, maar er word voor betaald heh), maar weet niet waarom die niet in de lijst verschijnen. Enig idee waarom dit zo is?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Welkom,

 

Gebruik je de Canaldigitaal fastscan zenderlijst?

Bij mij zit Fightbox op 34 van die lijst.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wel fastscan gebruikt. Het enige wat ik kon vinden op het forum was het tegenovergestelde probleem maar dat was dan voor kabel en op openpli. Dat iemand lege kanalen tussen nummers had als ze niet gevonden werden. Dus dat die bijvoorbeeld van een kanaal met nummer 5 naar de volgende 10 bijvoorbeeld zou zijn als al die 4 er tussen niet gevonden zou zijn. Wat ik us juist wel wil bereiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Heb je wel de juiste fastscan provider gebruikt?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dan zou Fightbox gewoon te zien moeten zijn.

De Canaldigitaal zenders uit de lijst welke alleen via internet te zien zijn staan niet in de fastscan lijst op satelliet.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb net ff fabrieksinstellingen gedaan. Valt me op dat die canal digitaal niet kan vinden als ik 23.5 op poort a zet en 19.2 op poort b. Weet niet hoeveel dat normaal moet uitmaken
Maar toen ik ze weer om draaide kon die de lijst weer vinden, maar mis nog steeds dezelfde zenders.

Daarnaast is het mogelijk om het voor elkaar te krijgen om de kanalen hetzelfde nummer te geven als op de zenderlijst zoals hier (linkje) ook als er zenders ontbreken? Of moet ik daarvoor manueel aan de slag, en iedere keer doen als zenderlijst wil updated?

Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden, zapevery1 zei:

Heb net ff fabrieksinstellingen gedaan. Valt me op dat die canal digitaal niet kan vinden als ik 23.5 op poort a zet en 19.2 op poort b. Weet niet hoeveel dat normaal moet uitmaken
Maar toen ik ze weer om draaide kon die de lijst weer vinden, maar mis nog steeds dezelfde zenders.

Daarnaast is het mogelijk om het voor elkaar te krijgen om de kanalen hetzelfde nummer te geven als op de zenderlijst zoals hier (linkje) ook als er zenders ontbreken? Of moet ik daarvoor manueel aan de slag, en iedere keer doen als zenderlijst wil updated?

De zenderlijst is al weer vernieuw. Fightbox zit op positie 36.

Maar gebruik jij losse lnb's of een duo-lnb?

Bij een duo-lnb moet Astra 19,2 op positie 1 staan en Astra 23,5 op positie 2. Stel je die anders in, dan krijg je geen signaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote

Maar gebruik jij losse lnb's of een duo-lnb?


Een duo-lnb, en ja van de posities van dat de posities uit maakte ben ik ook achter gekomen.

 

Quote

@zapevery1, hen je meerdere bouqetten gebruiken ingeschakeld?


Heb eigenlijk bijna niks aan de standaardinstellingen wat veranderd, heb voornamelijk de installatiegids voor VTi hier op het forum gebruikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de handleiding flashen ja.
Maar was meer kijken of er mischien ergens iets raars is gedaan waardoor ik bepaalde zender zou missen.

Zender terug gevenden, staan er nu wel tussen

  

13 uren geleden, Sprietje zei:

 

Fightbox zit op positie 36. Ik heb zojuist voor de zekerheid nog even een fastscan gedaan en Fightbox zit toch echt op positie 36.



Staat bij mij nu wel op 34

aangepast door zapevery1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...