Ga naar inhoud


Is een dreambox 2 ultra nog een goede keus?


Rasta 87
Ga naar oplossing Opgelost door jeevanhoof,

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen! Ik ben al een paar jaar niet meer bezig met satelliet sinds het verboden was om een schotel aan mijn huis te bevestigen.

Mijn moeder in Spanje gebruikt echter nog steeds haar dreambox 800, die helaas kapot ging. Ik wil een nieuwe dreamboxvoor haar kopen, maar volg de markt nu al meer dan 5 jaar niet en heb wat informatie en advies nodig Ik lees hier op het forum dat dreambox failliet is en er ook veel andere Linux boxen zijn die het zelfde kunnen.

Mijn eisen zijn een dreambox met display, draaiend op PLI-image en opname mogelijkheden. Dit omdat mijn moeder de bediening van de dreambox gewend is. Vooral het PLI image kent zij goed en ook de afstandbediening vindt zij prettig.

 Indien mogelijk zou het ook fijn zijn als iptv erop draait.

Wij kijken naar de Nederlandse zenders op 23,5 en de Duitse zenders op Astra 19,2 met een schotel met dubbele kop (A en B) Mijn keuze is de dreambox 2 Ultra omdat deze een display heeft. Mijn vragen zijn:

1) Is de dreambox 2 een goede keuze als we een PLI-image willen uitvoeren?

2) Heb ik een SD-kaart nodig om de PLI-image uit te voeren/installeren of kan ik deze in de flash uitvoeren? (ik heb geen multiboot nodig)

3) Hoe installeer ik het op de SD-kaart, kan dat ook via de webinterface?

4) Welk soort USB stick  raadt u aan voor opname? Gewoon usb3? Als ik het goed heb, kan ik geen harde schijf meer inbouwen?

5) Zal de box stabiel werken met PLI? (Zoals het was op de dreambox 500/800?

6) Wat zijn de IPTV-opties? Moet ik de kanalen in een lijst tussen de satellietkanalen zetten of is er een app waar ik mijn mr3u-lijn en abonnement, wachtwoord etc. Kan toevoegen? Hoe moet ik iptv op een dreambox voorstellen?

7) Welke softcam heb ik nodig om de Nederlandse Canal Digitaal abonnementssmartcard te gebruiken? 😎 Kan ik nog steeds de apps, picons, instellingenlijst (Hans) downloaden binnen de PLI-image?

 

Bij voorbaat dank, Patrick 

VU+ Duo, dreambox 500s, Rebox 4000, Openbox, cccam, Wavefrontier 90 met 13,19,23,en 28,2

Link naar reactie
Delen op andere sites


27 minuten geleden, Rasta 87 zei:

Mijn eisen zijn een dreambox met display, draaiend op PLI-image

Dan kun je nu stoppen met zoeken want er zijn geen officiële PLI images voor dreambox

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Mojo, 

 

Ik hoef ook geen officiële image, bijna alle images worden door hobbyisten bijgewerkt of verbeterd 

Zo een versie, ook al is het wat ouder, is prima voor mij.

VU+ Duo, dreambox 500s, Rebox 4000, Openbox, cccam, Wavefrontier 90 met 13,19,23,en 28,2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Officieel is Dream Property GmbH opgeheven… Er lijkt echter een nieuwe investeerder te zijn waardoor de officiële websites weer werken..

Alles is beter en sneller als een DM800! Moet er officieel OpenPli op draaien dan komen Zgemma (goedkoop) en VU+ (duurder) in aanmerking. Aankoop hangt af van de eisen die gesteld worden. Alleen kijken of opnemen (DM800 heeft maar 1 tuner). Kijken én opnemen (minimaal een twin tuner ontvanger). Losse kaart of CI module (of wordt er ‘alternatief’ gekeken)… De TS zal hier uitsluitsel over moeten geven..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Ik heb een two, maar heb wel de indruk dat de Open (pli) images toch niet helemaal soepel draaien.

Maar OpenPli heb je helemaal niet nodig.

Je kan Newnigma, GP4.2 en nog een paar andere gebruiken

Of de officiële software met wat toevoegingen

 

Voor de Nederlandse en Belgische zenders kan je, als je nog een kaart hebt, OSCAM gebruiken.

Heb je geen kaart en moet je met een CI+ module werken dan worden de mogelijkheden al minder.

 

Voor opnames gebruik ik een NAS maar een USB stick werkt ook

 

IPTV werkt vrij goed

 

Kwa werking en bediening is er eigenlijk weinig verschil met je DM800 , alleen gaat alles wat sneller :)

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op een DM One/Two draai je ook geen Open image. Daar zet je een DreamOS (of gelieerd) image op...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
21 uren geleden, Rasta 87 zei:

Mijn eisen zijn een dreambox met display, draaiend op PLI-image en opname mogelijkheden.

Dit omdat mijn moeder de bediening van de dreambox gewend is. Vooral het PLI image kent zij goed en ook de afstandbediening vindt zij prettig.

Ik denk dat een 2e hands Dreambox oude stijl hier de oplossing is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De bediening van de nieuwe is (bijna) hetzelfde als van de oude met openPli

 

vooral bij het bekijken van de opgenomen bestanden is het iets anders.

het oproepen is hetzelfde

Vooral het terug gaan van een opname naar rechtstreeks kijken is op een ander knopje drukken en bevestigen.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, ceesv zei:

Ik denk dat een 2e hands Dreambox oude stijl hier de oplossing is.

Dat denk ik ook.... Heb hier nog een aantal DM800se staan met twin DVB-C. Werkten nog dat ik ze in de hobby kast bewaard heb...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel voor jullie nuttige tips.

Ik denk dat ik ‘m ga bestellen. Heb er eigenlijk wel zin in weer een beetje te hobbyen.

 

Ik had op een ander forum ook begrepen dat PLI niet zo heel lekker draait. Advies was een DreamOs Firmware erop te draaien.

Samen met jullie voorstellen voor images is er keuze genoeg en er zit vast wel een bij die bevalt.

 

Zal ik dan toch maar een SD geheugenkaartje kopen om makkelijk van firmware te wisselen? Hoe groot moet deze minimaal zijn? Dan bestel ik er 3 of zo.

 

Ja ik heb overwogen weer een oude dm800 te kopen maar mijn ervaring is dat deze toch weer sneller stuk gaan en met mijn moeder zo ver weg heb ik daar geen zin in.

Voordeel nieuwe box is ook nieuwe afstandsbediening, ingebouwde wifi, snellere processor.

 

Ik zal dan Oscam gebruiken met een kaart. Is Oscam standaard in de image of vanuit de image te downloaden?

VU+ Duo, dreambox 500s, Rebox 4000, Openbox, cccam, Wavefrontier 90 met 13,19,23,en 28,2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij Newnigma zit deze er standaard in, dacht ik.

Bij de Gemini GP4.2 moet je deze nog downloaden, na de extra's van Gemini te hebben gedownload.

 

Mvg

 

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...