Ga naar inhoud


wat te doen als CD smartcard niet meer werkt op mijn VU+?


hcfreak

Aanbevolen berichten

Ik heb van de ene op de andere dag geen beeld meer via mijn oude CD M7 in de schuur en ook niet op mijn paradepaardje de VU+ Uno 4k SE in mijn Home Cinema walhalla. In beide apparaten stop ik mijn CD smartcard (die niet meer vernieuwd kan worden las ik op de CD website). De smartcard is erg oud en is nogal eens heen en weer gesleept tussen apparaten. Mijn conclusie is dat de card vervangen moet worden want ik krijg op mijn Technisat Multytenne (4 gekoppelde LNB koppen) ( wel free to air beeld binnen (bv. het 4k demo SES , Das Erste HD, UHD 1 Astra) Mijn conclusie als leek is smartcard overleden. Nu ben ik een nitwit op sat gebied (alhoewel al meer dan 15 jaar een gebruiker) dus heb ik behoefte aan een advies. Wat moet ik kopen, wat kan in de VU+ een CI module? in het slot van de Harde schijf achterin? Of moet ik deze vraag bij CI stuff posten? alvast veel dank

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Je schrijft dat je wel Astra 1 zenders kan ontvangen.

 

Heb je beeld op het CD info kanaal op Astra 3?

 

Het lijkt erop dat je lnb voor Astra 3 defect is.

  • Bedankt 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

een beetje een onzin verhaal dit, als jij een kaart hebt en die raakt defect, mocht dat al zo zijn, dan wordt die gewoon gratis vervangen door Canal Digitaal. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minuten geleden, Codx zei:

een beetje een onzin verhaal dit, als jij een kaart hebt en die raakt defect, mocht dat al zo zijn, dan wordt die gewoon gratis vervangen door Canal Digitaal. 

zo is dat op kaarten zit levenslang garantie op ze worden niet meer verkocht maar zijn nog met hopen in stock voor vervangen van defecte kaarten.

op ci modulles is er maar 2 jaar garantie op.

als er een kaart stop komt kun je nog 10 jaar verder dit zijn je rechten

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Eerst maar eens kijken of Astra 3 nog ontvangen wordt.

  • Bedankt 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mannen bedankt voor de supersnelle response. Ik begrijp dat ze een kapotte smart card moeten vervangen een hele geruststelling. Ik ontvang CD info en nieuws met mijn VU+!!! 

(maar dus alle zenders van mijn abo bij CD zoals de NPO zenders niet) Dus toch een defecte smartcard? Ik moet er niet aan denken dat ik de LNB's moet vervangen (en mogelijk de schotel opnieuw moet  uit laten richten) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou is beginnen met de datum van de kaart uitlezen om te kijken of die verlopen is, zo ja dan updaten, anders een heractivatie op de site van Canal Digitaal aanvragen.

 

En inderdaad zoals CeesV aangeeft kijken of je signaal hebt op de NPO zenders, want als er geen signaal is valt er ook weinig te decoderen. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
9 minuten geleden, hcfreak zei:

Ik ontvang CD info en nieuws met mijn VU+!!! 

Er is dus ontvangst  van Astra 3.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is zeker ontvangst van Astra 3 en ik he reeds 2 keer tevergeefs mijn smartcard geactiveerd. Dat wil zeggen conclusie juist:

 

nieuwe smartcard aanvragen? 

 

`Mijn kaart uitlezen snap ik niet wat dat toevoegt (nogmaals ik ben een sat nit wit) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heren bedankt voor het meedenken. De kwestie is opgelost. Oorzaak; om een echt duistere reden heeft CD mijn abo gekoppeld aan een card voor een abo wat ik betaalde voor mijn zus op Cyprus en die  ik in 2020 stop gezet heb (ze ging streamen op een abo van haar zoon ziggo of iets). Een raadsel natuurlijk want na het stop zetten heb ik tot een paar dagen  geleden steeds kunnen kijken met de card (waarvan CD nu zegt dat er geen actief abo aan gekoppeld is) die ik zelf al tig jaar gebruik. Ze sturen me een nieuwe card op  en dat kan alleen een card op voor het card nummer van mijn zus (die card heb ik dus niet meer maar daar komt nu dus een nieuw voor) Maakt mij niet uit op welk nummer van de card mijn abo "loopt".

Ik heb na het stopzetten in 2020 ook nergens meer over contact gehad met CD. Mijn huidige card tot leven brengen kunnen ze niet (het abo staat op niet actief werd mij per chat medegedeeld) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Canaldigitaal is op dit moment actief bezig kaarten uit te schakelen waarop geen abonnement meer zit.

Bij jou is er kennelijk een verwisseling geweest welke kaart er opgezegd was.

Jouw gebruikte kaart was dus in de administratie opgezegd, de kaart welke je zus gebruikt(e), is nog steeds als actief geschakeld.

 

Er worden op dit moment alsnog massaal kaarten uitgeschakeld die in het verleden opgezegd zijn, maar waar nog steeds beeld op was.

Heeft kennelijk te maken met de nieuwe naam per 1 februari, Canal+ in plaats van Canaldigitaal.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En mogelijkerwijs ook meteen de afschakeling van Seca……

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wie zal het zeggen?

Ik ben net op tijd weg bij Canaldigitaal!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...