Ga naar inhoud


Wachtwoord windows 8


Hendeson
Ga naar oplossing Opgelost door Penthe,

Aanbevolen berichten

8 minuten geleden, Hendeson zei:

Ben vanavond toch beziggeweest met schift indrukken tijdens opstarten en alles gedaan zoals als oplossing maar ik kom steeds terug naar dat ik wachtwoord moet invullen ,werkt niet gaat niet bij W 8 😥😥

Het is SHIFT indrukken en ingedrukt houden en dan HERSTARTEN. SHIFT tijdens opstarten doet niets. En normaal gebruik je de linker SHIFT toets. En deze combinatie is juist voor Windows 8.

Link naar reactie
Delen op andere sites


14 uren geleden, Penthe zei:

Het is SHIFT indrukken en ingedrukt houden en dan HERSTARTEN. SHIFT tijdens opstarten doet niets. En normaal gebruik je de linker SHIFT toets. En deze combinatie is juist voor Windows 8.

Zoals u het beschrijft heb ik gedaan 😥😥

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Hendeson zei:

Zoals u het beschrijft heb ik gedaan 😥😥

Als je bij het scherm inloggen bent heb je links onder een aan/uit knopje daar moet je op klikken en dan herstarten kiezen terwijl je de shift toets ingedrukt houd en dan moet je het volgende scherm te zien krijgen.

 

Advanced-Boot-Options.png.97d8eaaae4332a2bc6a4d5d1f7499431.png

 

En vanuit daar moet je de pc kunnen resetten.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

43 minuten geleden, Penthe zei:

Als je bij het scherm inloggen bent heb je links onder een aan/uit knopje daar moet je op klikken en dan herstarten kiezen terwijl je de shift toets ingedrukt houd en dan moet je het volgende scherm te zien krijgen.

 

Advanced-Boot-Options.png.97d8eaaae4332a2bc6a4d5d1f7499431.png

 

En vanuit daar moet je de pc kunnen resetten.

 

 

 

 

JA  klopt heb ik gedaan en dan krijg ik WEER het gene waar ik een foto van hebt gemaakt , op alles wat ik doe wordt het terug geschakeld naar de pagina waar ik moet inloggen zit het in de computer zelf of in de harde schijf , weet het niet meer 😥

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Hendeson zei:

JA  klopt heb ik gedaan en dan krijg ik WEER het gene waar ik een foto van hebt gemaakt , op alles wat ik doe wordt het terug geschakeld naar de pagina waar ik moet inloggen zit het in de computer zelf of in de harde schijf , weet het niet meer 😥

Toch staat het hier ook beschreven en dus heel vreemd dat het niet werkt.

 

https://nl.hardware.info/nieuws/83254/zo-reset-je-een-windows-systeem-waarvan-je-het-wachtwoord-niet-weet

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Hendeson zei:

Lees ook eens verder naar beneden , daar staan vele reacties die het omgekeerde zeggen 🤔

De meeste van die reakties slaan kant nog wal er zitten er maar een paar tussen die nuttig zijn, maar nu schijnbaar niets helpt wordt het tijd om een USB stick te pakken en daarmee Windows opnieuw op de pc te gaan zetten.

 

Ga naar een andere PC of laptop.

 

Neem een USB stick met genoeg opslag bijv. 16GB en download het Windows hulp programma https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10 (beetje naar beneden scrollen).

 

Steek je USB stick in de PC en let op welke drive letter en start het Windows hulp programma.

 

Kies voor een andere pc maken.

2-herinstallatie.png.5bca8e885b3cdd3a406315c0182cf514.png

 

Kies in de volgende stap voor USB-stick en kies het driveletter van de usb-stick. Het programma downloadt nu de juiste versie van Windows en maakt de usb-stick zo dat het systeem die kan zien als een opstartschijf. Als dit klaar is kun je er mee naar je verkregen pc om daar Windows opnieuw te installeren.

 

Om de installatieprocedure van Windows 10 te kunnen starten, steek je de usb-stick in de pc. Wanneer de pc nu opnieuw start, moet dat vanaf de usb-stick gebeuren waarop het installatiebestand staat. Je start dus niet op vanaf het C-station waarop Windows staat.

 

Hoe dat gaat verschilt per computer. De ene pc herkent USB stick automatisch en vraagt tijdens het opstarten of je die wilt gebruiken. Bij andere computers moet je zelf op een toets drukken tijdens het opstarten(Welke toets wordt soms aangegeven bij het opstarten in het bios scherm).  Krijg Je helemaal geen vragen en start de computer Windows op en krijg je weer dat inlog scherm, doe dan volgense volgende stap.

 

Her start je PC en druk in het begin tijdens het opstarten op F2 je komt dan in het BIOS scherm en daar kun je de opstart volgorde veranderen, kies hier voor USB en daarna C. Schrijf de veranderingen weg met F10 normaal gezien en gaat met ESC uit de BIOS. Nu zou de PC van de USB moeten opstarten en de installatie van Windows zou moeten beginnen hierna is het enkel nog de stappen volgen die Windows doet tijdens de installatie succes!

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet moeilijk maar wel lastig.

 

Als je het niet helemaal begrijpt of kunt volgen, @Hendeson kun je zoals ik al eens eerder suggereerde naar de Bibliotheek in Heerlen gaan voor hulp.

En er is ook een mogelijkheid om één van de MBO scholieren van het Vista College aan de Valkenburgerweg te vragen je thuis te komen helpen, voor een kleine donatie. Die meiskes en jungskes krijgen daar les als ICT experts en moeten ook praktijkopgaven uitvoeren.

 

Wat is basaler dan je pC wachtwoord hacken? 😁

 

 

 

 

 

  • Like 1

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 14-1-2024 om 15:20, Hendeson zei:

daar staan vele reacties die het omgekeerde zeggen

 

Precies dat en ik lees met enig leedvermaak alle goed bedoelde tips van de hobbyisten hier.

 

Ik heb voor mijn werk vaak netwerken moeten migreren waarbij de huidige beheerders het verdomden om wachtwoorden te overleggen in de hoop dat het ons als overnemende partij extra veel tijd kostte en de klant minder goed van dienst konden zijn.

De kunst was daarbij niet om het wachtwoord te resetten want dat is soms schadelijk voor aanwezige data die beveiligd opgeslagen is.

 

Ik heb daarbij vaak gebruik gemaakt van deze tool: Ophcrack (sourceforge.io)

 

Later ontdekte ik kon-boot. Ik was erg sceptisch of dit werkte maar dat bleek onterecht.

 

 

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden, theparasol zei:

Precies dat en ik lees met enig leedvermaak alle goed bedoelde tips van de hobbyisten hier.

 

Ik zelf doet dat met WinPE 11-10-8 Sergei Strelec 2023.06.25 (x86/x64).

 

 

31 minuten geleden, theparasol zei:

De kunst was daarbij niet om het wachtwoord te resetten want dat is soms schadelijk voor aanwezige data die beveiligd opgeslagen is.

Nog nooit meegemaakt.

 

 

De data maakte hem niets uit dus wilde ik het gewoon simpel houden. Dat zegt nog niet dat de kennis er niet is om andere dingen te doen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, theparasol zei:

EFS, credentials en private keys van certificaten gaan verloren als je een password overschrijft.

Nogmaals nog nooit meegemaakt.

 

ophcrack is een brute force wachtwoord hacker dus heb je een dictionary nodig, en het kan soms heel lang duren voor je resultaat hebt en komt voor dat je helemaal geen resultaat boekt omdat het wachtwoord gewoon te krachtig is. Misschien lukt het na dagen of weken wachten.

 

Konboot is sneller maar enkel op een lokale Windows login dus niet op een online account(Microsoft login) En je moet betalen voor dit tooltje.

 

Dat is wat ik er persoonlijk van weet.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, Penthe zei:

ophcrack is een brute force wachtwoord hacker dus heb je een dictionary nodig, en het kan soms heel lang duren voor je resultaat hebt en komt voor dat je helemaal geen resultaat boekt omdat het wachtwoord gewoon te krachtig is. Misschien lukt het na dagen of weken wachten.

Je hebt het overduidelijk nog nooit gebruikt. Je hebt binnen minuten het password in handen. Dat komt door gebruik van rainbow tables.

Dat is iets totaal anders dan bruteforce.

 

18 uren geleden, Penthe zei:

maar enkel op een lokale Windows login dus niet op een online account(Microsoft login)

Kon-boot is momenteel de enige tool waarmee je ook live / online accounts mee kunt omzeilen.

 

18 uren geleden, Penthe zei:

Dat is wat ik er persoonlijk van weet.

Dat weet je dus niet. Ik vraag me oprecht af waarom je met zaken meent te bemoeien waar je overduidelijk niets van af weet en ook geen ervaring mee hebt.

aangepast door theparasol
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, theparasol zei:

Dat weet je dus niet. Ik vraag me oprecht af waarom je met zaken meent te bemoeien waar je overduidelijk niets van af weet en ook geen ervaring mee hebt.

Ik heb beide tools in mijn software collectie, en ook beiden gebruikt.

 

Maar gaat hier verder niet meer over in discussie aangezien jij het allemaal veel beter weet en dat is zonde van mijn tijd.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ben ik weer met een 🤗

heb een bericht gekregen van de moeder van de gestorvene 

De man heeft een vriendin gehad en deze vertelde dat zij met deze acer aspire xc 100 heeft gewerkt maar onder de naam van haar toenmalige vriend, ze vertelde dat de relatie was uitgegaan en rob had de computer terug gekregen , alle belangrijke gegevens , foto,s enz waren er afgehaald , het wachtwoord wist ze niet meer .

DUS ik heb het advies van penthe van donderdag 21.47 opgevolgd , eerst lukte het niet mijn fout , (ongeduldig) 

Daarna lukte het wel , er zit windows 8 op en heb gelijk gekeken of ik windows 10 erop kon downloaden maar 😥 sinds julie 2023 niet meer mogelijk op microsoft downloader 😥

BIJ DEZE WIL IK IEDEREEN BEDANKEN VOOR ADVIES EN GEDULD OM MIJ VERDER TE HELPEN 🤗🤗🤗🤗

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...